تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

بازداشت ۴۶ تن از اعضای گروهگ تروریستی عامل حمله به مسجد النبی

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که اعضای یک گروهک تروریستی را در شهر جده بازداشت کرده است که به دست داشتن در حمله به مسجد النبی در مدینه منوره متهم هستند.
رویداد۲۴_وزارت کشور عربستان اعلام کرد که اعضای یک گروهک تروریستی را در شهر جده بازداشت کرده است که به دست داشتن در حمله به مسجد النبی در مدینه منوره متهم هستند.

 سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان تصریح کرد، نیروهای امنیتی به دو مقر یک گروه تروریستی در استان جده یورش بردند.

وی گفت که مقر تروریست‌ها در محله النسیم به عنوان کارگاهی جهت ساخت کمربندهای انفجاری و بمب مورد استفاده قرار می‌گرفت و در جریان یورش نیروهای امنیتی، دو فرد با نام‌های خالد غازی حسین السروانی و نادی مرزوق خلف المضیانی العنزی خود را منفجر کردند.

این مقام عربستانی خاطرنشان کرد، تحقیقات مداومی که دستگاه‌های امنیتی درخصوص فعالیت‌های این گروهک انجام می‌دادند، نشان داد که این گروهک به صورت مستقیم در جنایت‌های تروریستی دست دارد و داشتن رابطه میان این گروهک با اقدام تروریستی که نمازگزاران را در مسجد النبی هدف قرار داد، ثابت شد و این گروهک کمربندهای انفجاری را برای این جنایت شنیع تهیه کرده بود و به یک عامل انتحاری دارای تابعیت عربستانی به نام نائر مسلم حماد النجیدی تحویل داده بود.

وی یادآور شد که این عامل انتحاری زمانی که نیروهای امنیتی با وی برخورد کردند و مانع از ورود وی به مسجد النبی شدند، خود را منفجر کرد که این اقدام به کشته شدن وی و همچنین کشته شدن چهار تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن پنج تن دیگر انجامید.

وی تصریح کرد، همچنین ثابت شد که اعضای این گروهک در اقدام تروریستی که در محوطه پارکینک بیمارستان دکتر سلیمان فقیه در استان جده رخ داد، دست داشته‌اند و این گروهک کمربند انفجاری را به یک عامل انتحاری دارای تابعیت پاکستانی به نام عبدالله گلزار خان داده بود که این فرد نیز پس از اینکه نیروهای امنیتی به تحرکات وی شک بردند، خود را منفجر کرد.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان به دیگر اقدام تروریستی این گروهک اشاره کرد. این مقام عربستانی اظهار کرد، تعداد افرادی که تاکنون در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی این گروهک بازداشت شده‌اند به ۴۶ تن می‌رسد که ۳۲ تن از آنها عربستانی و ۱۴ تن دیگر خارجی هستند.به گفته وی، بازداشت‌شدگان غیرعربستانی دارای تابیعت‌های پاکستانی، یمنی، افغانی، مصری، اردنی و سودانی هستند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بازداشت
نظرات شما
پیشخوان