تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
کولایی:

ممکن است ایراداتی به لیست اصلاح‌طلبان وارد باشد/پذیرش خرد جمعی سرنوشت‌ساز است

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حمایت از لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان گفت ایرادی به این فهرست وارد نیست اما حفظ انسجام جریان اصلاحات مهم‌ترین وظیفه همه کسانی است که دل در گرو ایران و جریان اصلاحات دارند.
رویداد۲۴-الهه کولایی درباره روند تهیه لیست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراهای تهران اظهار کرد: این لیست بر اساس روند مصوب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تنظیم شده است. بر اساس این روند،‌ هیأت رئیسه شورای عالی، شورای هفت نفره‌ای را موظف کرد که کلیه پرونده‌های افراد متقاضی برای انتخابات شوراها را بررسی کنند.
وی افزود: این شورای هفت نفره با ترکیبی از کارشناسان با گرایش‌های تخصصی مختلف، در طول دو هفته پرونده افراد متقاضی را بر اساس معیارهای شورای عالی سیاست‌گذاری بررسی کرد. هیأت هفت نفره پرونده حدو 600 تن را بررسی کرد. در این بررسی‌ها با توجه به مشکلاتی که در روند بررسی پرونده افراد وجود داشت، بازنگری‌هایی هم صورت گرفت. دو شاخص نقش وتویی در بررسی صلاحیت این افراد داشت: اصلاح‌طلبی و پاک دستی و خوشنامی مالی.
کولایی خاطرنشان کرد: قرار شد 42 نفر به شورای عالی معرفی شوند. بنا شد افرادی که برای 10 حوزه متفاوت و متنوع تخصص شهری، افرادی که کم و بیش صلاحیت لازم را دارند، در فهرست نهایی توزیع شوند. این روند خالی از ایراد نیست، اما مهم انسجام اصلاح‌طلبان و حفظ اجماع آنها برای تامین خواسته های مردم در شورا است. هدف اصلی این شورای پیشبرد اهداف اصلاحات و برآورده کردن مطالبات مردم است. اگر ایرادی هم به این فهرست وارد است، باید توجه داشت برآیند روندی است که در شورای عالی سیاست‌گذاری تصویب شده است. طبیعی است که افراد انتقادهایی داشته باشند، اما برای پیشبرد اهداف اصلاحات و پاسخ به مطالبات مردم و جلوگیری از حاکم شدن جریانی که حقوق مردم را باور ندارد و برای مقابله با رانت و فساد،‌ باید یکپارچگی اصلاح طلبان را با حمایت از این فهرست حفظ کرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه تلاش برای پیروزی اصلاح‌طلبان با پذیرش خرد جمعی در شرایط کنونی سرنوشت ساز است، تصریح کرد: مهمترین هدف ما باید به قدرت رسیدن جریانی باشد که اهداف اصلاح‌طلبان را پیش می برد.
این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: برای اولین بار در این فهرست به زنان و جوانان سهمیه 50 درصدی داده شده است و تخصص‌های مختلف مدیریت شهری معیار انتخاب افراد قرار گرفته است. تلاش شده امکان انتقال تجربه دوره‌های پیشین شوراها هم حفظ شود، همچنین ایده‌ها و افکار و چهره‌های جدید نیز به عرصه عمل شوند. وقتی از چهره‌های جدید و از چرخش نخبگان صحبت می‌کنیم طبیعی است که افراد کمتر شناخته  شده وارد عمل شوند. باید با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی این فهرست از آن حمایت کنیم، ما بارها در تاریخ معاصر کشورمان شاهد بوده ایم چگونه تفرقه و پراکندگی نخبگان سیاسی مردم را به مصیبت دچار کرده است. همه رفتار دکتر عارف را تمجید می کنیم که عرصه انتخابات 92 را به دکتر روحانی واگذار کرد و مصالح عمومی را بر منافع و ملاحظات خود ترجیح داد. اینک اصلاح طلبان در معرض یک آزمون تاریخی قرار دارند. همه باید با حمایت موثر از فهرست شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، راه را بر ورود جریان ضد اصلاحات ببندند. تفرقه و تشتت در این فهرست، راهگشای رقیبان اصلاح طلبان است. آزموده را دوباره آزمودن خطاست. یکپارچگی اصلاح طلبان رمز پیروزی است.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در این لیست اصلاحاتی انجام شود گفت: اطلاع ندارم ولی کسانی که از این فهرست ناراضی هستند تلاش می‌کنند آن را تغییر دهند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان