تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

باید به همه نقدها به لیست اصلاح‎طلبان در شورای شهر پاسخ داده شود

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به لیست معرفی شده از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به عنوان لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد که «سعی شده در بستن لیست همه ملاحظات لازم انجام گیرد و در جای خودش باید به همه نقدها هم پاسخ داده شود» اما او این لیست را تجربه رسیدن به ائتلاف دانست.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به لیست معرفی شده از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به عنوان لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد که «سعی شده در بستن لیست همه ملاحظات لازم انجام گیرد و در جای خودش باید به همه نقدها هم پاسخ داده شود» اما او این لیست را تجربه رسیدن به ائتلاف دانست.

انتقادها به لیستی که از سوی شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان برای انتخابات شورای شهر ارائه شده است، هنوز ادامه دارد.
 
لیست ارائه شده از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شکافی بین جریان اصلاحات و کسانی که از اصلاحات به عنوان جریان برتر حمایت می‎کنند ایجاد کرده و این سوال را به وجود آورده است که اگر قرار است لیست اصلاحات لیستی نباشد که ما آن را اصلح می‎دانیم،چرا باید از  آن حمایت کنیم؟

‎ممکن است این اختلاف نظرها  در انتخابات ریاست‎جمهوری نیز تاثیر بگذارد از این رو شفاف‎سازی شورای عالی سیاست‎گذاری در خصوص انتخاب و ارائه این لیست برای شورای شهر با وجود اینکه افکارعمومی معتقد است کاندیداهای اصلح‎تری می‎توانستند در این لیست قرار بگیرند، لازم و ضروری به نظر می‎رسد.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل نارضایتی از لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران گفت: این لیست حاصل خرد و کار جمعی است که از ماه‎ها پیش تدارک دیده شده و کسانی که در جریان بستن لیست بوده‎اند می‎دانند چه فرایند دشواری طی شده است.

او ادامه داد: باید سازوکار جدیدی نسبت به انتخابات مجلس برای لیست تعریف می‎شد، از عنوان لیست مشخص است، ائتلاف 20حزب اصلاح‎طلب و اشخاص حقیقی که مجموعا شورا را تشکیل می‎دهند. هدف این لیست ائتلاف احزاب اصلاح‎طلب بود و باید این امر مهم به انجام می‎رسید.

منصوری بیان کرد: ممکن است نقدهایی بر این لیست وارد باشد  وقتی گفته می‎شود لیست، لیست اصلاحات است تمام مجموعه  باید در بستن آن نقش داشته باشند اما، باید به این نکته توجه کنیم که وقتی لیست ائتلافی بسته می‎شود اگرچه ممکن است مطلوب اکثر کاندیداها و اعضای شورای سیاست‎گذاری نباشد. به هر حال لیست ائتلافی است و نقدهای زیادی هم به آن وارد است اما شورای عالی سیاست‎گذاری چاره‎ای جز ائتلاف ندارد. 

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در این خصوص افزود: سعی شده در بستن لیست همه ملاحظات لازم انجام گیرد و در جای خودش باید به همه نقدها هم پاسخ داده شود اما، این لیست تجربه رسیدن به ائتلاف است، در یک دهه گذشته ما به خاطر عدم ائتلاف شکست خوردیم، رسالت احزاب سیاسی اصلاح‎طلب و اصلاح‎طلبانی که به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر حضور پیدا کرده‎اند، حفظ این انسجام است.

منصوری اظهار داشت: عدم حفظ این انسجام ممکن است بر انتخابات ریاست‎جمهوری تاثیر بگذارد. اولویت ما در انتخابات پیش‎رو ریاست‎جمهوری است هر چند انتخابات شورای شهر هم بسیار مهم است، اما اولویت با ریاست جمهوری است. باید برای به خطر نیانداختن آن از این لیست حمایت کرد.

او ادامه داد: پس از انتخابات، شورای عالی سیاست‎گذاری باید به بررسی و بازخوانی نحوه شکل‎گیری این ائتلاف، آسیب‎شناسی آن و تلاش برای اینکه در آینده ائتلاف‎ها با اشکالات کمتری انجام شود پرداخته شود. نظارت ارکان جامعه مدنی و گردش آزاد اطلاعات و مطالبه‎گری جدی از شورای شهر و شهرداری باعث تبدیل این نهادها به اتاق‎های  شیشه‎ای خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در پاسخ به این سوال که آیا این نگاه بین جریان اصلاحات و حامیانش شکاف ایجاد نمی‎کند گفت: هیئت رئیسه شورای عالی سیاست‎گذاری باید شفاف‎سازی نسبت به لیست را در دستور کار خود قرار دهد و به همه نقدها، پرسش‎ها و ابهامات پاسخ دهد. به هرحال این یک فرایندی است که طی شده و اگر شفاف‎سازی صورت بگیرد اعتماد حامیان اصلاحات به شورای عالی سیاست‎گذاری بیشتر خواهد شد. پرداختن به چیزهایی که حامیان اصلاحات را بی‎اعتماد می‎کند ممکن است باعث بی‎توجهی به انتخابات و در نهایت تکرار روند دوره‎های قبل شود.
 
منصوری در پایان در خصوص  امکان تغییر لیست گفت: بعید می‎دانم که امکان تغییر لیست وجود داشه باشد به دلیل اینکه دیگر فرصتی برای تغییر وجود ندارد و به نظرم تغییر لیست بیشتر بی‎اعتمادی بین حامیان اصلاحات به وجود می آورد. 
نظرات شما
پیشخوان