تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
علی تاجرنیا در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

برای کاهش احتمال شکست، همه به لیست واحد اصلاح‎طلبان رای دهیم

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.
رویداد۲۴-عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.

احتمالا امروز به طورقطعی لیست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان برای انتخابات شورای شهر منتشر و مشخص خواهد شد که آیا این لیست تغییر خواهد کرد یا نه. افکارعمومی و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی هنوز امیدوارند تغییراتی در این لیست صورت بگیرد. اما آنطور که به نظر می‎رسد و با توجه به حمایت شخصیت‎های مهم اصلاحات از این لیست، امکان تغییر آن کم است. 

بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی معتقدند اینکه لیست مورد قبول افکارعمومی نیست ممکن است باعث عدم مشارکت آنها در انتخابات شود و نه تنها تجربه سه دوره قبلی شورای شهر با مدیریت اصولگراها تکرار شود بلکه عدم مشارکت مردم  به انتخابات ریاست‎جمهوری نیز آسیب برساند. 

به نظر می‎رسد شورای عالی سیاست‎گذاری در این فرصت کمی که تا انتخابات باقی مانده باید برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات شورای شهر چاره‎ای بیاندیشد و یا در خصوص لیست ارائه شده توضیحات روشن و شفافی به مردم بدهد.

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در گفت و گو با رویداد۲۴ درباره لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: طبیعی است وقتی حدود 600 نفر برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‎طلبان فرم پر می‎کنند، مقداری نوسانات وجود خواهد داشت. اگرچه می‎شد با دقت بیشتری در تعیین لیست عمل کرد و آن را به حداکثر مورد نظر مردم نزدیک ساخت اما، این فرایند یک فرایند تصمیم‎گیری است و ممکن است با اشکالاتی هم همراه باشد.

او ادامه داد: امروز یا نهایتش فردا لیست قطعی اعلام خواهد شد. این لیست به احتمال زیاد یا با تغییر بسیار کم و یا بدون هیچ تغییری منتشر می‎شود.

تاجرنیا در خصوص انتقادهایی که به این لیست شده است؛ اظهار داشت: بخشی از نقدها و مخالفت‎هایی که صورت گرفته مربوط به مسائل فردی است ( مثلا کسانی که در لیست قرار نگرفته اند ناراضی هستند) بخش زیادی از آن هم به علت عدم تدبیر کافی درمورد ترکیب لیست است. به هر حال این مصلحت‎اندیشی در شورای عالی صورت گرفته است که از ظرفیت‎های دیگری استفاده شود و باید آن را پذیرفت. انتظارات افکار عمومی همیشه قابل تحقق نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا چنین لیستی و انتقادها به آن میان جریان اصلاحات و حامیان آن شکاف ایجاد نمی‌‏کند گفت: بدون شک اگر شهروندان بی‎اعتماد شوند و مشارکتشان در انتخابات شورای شهر کمرنگ شود، این بی‎اعتمادی باعث تداوم مدیریت سه دوره گذشته و شکست اصلاح‎طلبان خواهد شد.

تاجرنیا ادامه داد: برای کاهش احتمال شکست در انتخابات شورای شهر همه باید همکاری و همراهی کنیم، شورای عالی سیاست‎گذاری با شفاف سازی برای مردم، کسانی که در لیست قرار دارند بیشتر از همه باید تلاش کنند تا با معرفی خود و دیدگاه‎های خود مردم را آگاه کنند و کسانی هم که خارج از لیست هستند باید از طرفداران خود بخواهند به لیست واحد رای دهند.

او بیان کرد: در غیر این صورت در فضای عدم همکاری و مشارکت مردم، جریان مخالف اصلاحات یعنی اصولگراها که سه دوره هم تداوم داشته است باز هم تداوم خواهد یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
1
0
ملت مخ خر مگه خوردن به روحانی رای بدن چهار سال چه غلطی کرد ملسمان هیچ وقت از یک سوراخ دوبار مار گزیده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
این همه بداخلاقسی و بی ادبی برای چه چرا آبروی کاندیدای خودتان را با این طرفداران می برید والله زشته به خدا فردای قیامت باید جوابگو باشید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان