تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

چرا روحانی؟

دبیر کل حزب کارگزاران تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند رأی دهند ولی نمی‌دانند چه کسی را انتخاب کنند، باید شرایط کشور و وضعیت دولت را در چهار سال گذشته به‌خوبی موردمطالعه قرار دهند.
رویداد۲۴-دبیر کل حزب کارگزاران تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند رأی دهند ولی نمی‌دانند چه کسی را انتخاب کنند، باید شرایط کشور و وضعیت دولت را در چهار سال گذشته به‌خوبی موردمطالعه قرار دهند.

مناظره‌های انتخاباتی به‌خوبی تفاوت بین کاندیداهای ریاست جمهوری را نشان داد و بر اساس همین امر می‌توان درباره آینده‌ای که در انتظار کشور است نیز نظر داد، اما بااین‌حال هنوز گروهی برای حضور در انتخابات یا حتی انتخاب کاندیدا اصلح مردد هستند و تصمیم نهایی را اخذ نکرده‌اند.

کاندیداهای ریاست جمهوری شناخته‌شده هستند و دارای سوابق و کارنامه مشخصی در کشورند که از مردم پوشیده نیست، بنابراین برای انتخابی اصلح‌تر به نظر می‌رسد بهترین راه مراجعه به سابقه مدیریت آنان در داخل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در گفت و گو با رویداد۲۴ دلایل الزام رأی به روحانی گفت: کسانی که می‌خواهند رأی دهند ولی نمی‌دانند چه کسی را انتخاب کنند، باید شرایط کشور و وضعیت دولت را در چهار سال گذشته به‌خوبی موردمطالعه قرار دهند.

وی دراین‌باره توضیح داد: دولت روحانی کشور را در وضعیتی تحویل گرفت که به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حالت بحرانی و عجیبی به خود گرفته بود که مشخص‌ترین آن تورم و تهدیدهای خارجی بود.

کرباسچی در ادامه یادآور شد: تحریم اقتصادی به لحاظ صادرات و واردات کالا در کشور ازجمله مسائلی است که آقای روحانی در ظرف این چهار سال سایه آن‌ها را برطرف کرد، البته ممکن است کامل نشده باشد اما آنچه روی داد در کشور تأثیرگذار بود.

دبیر کل حزب کارگزاران تأکید کرد: به لحاظ تولید داخلی پیشرفت‌هایی وجود داشت که تولید گندم یکی از نمونه‌های آن است. در این رابطه با مشکلاتی همراه بودیم و در برخی از نقاط کشور تنها برای چند روز ذخیره گندم وجود داشت که پس از روی کار آمدن روحانی واردات گندم ما از 6 میلیون تن در سال به صادرات 3 میلیون تن رسید و علاوه بر این بسیاری از طرح‌ها و واحدهای تولیدی تسهیلات دریافت کردند، البته باید خیلی از طرح‌های دیگر راه اندازه شود.

وی در ادامه افزود: دولت روحانی بدون استفاده از پول‌های تورم‌زا، مقرر کرد تا 15 میلیارد دلار از محل درآمدهای نفتی و صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اقتصادی برداشت شود. همچنین برای روستاها و اقشار پائین جامعه یارانه اضافه شد و در همین خصوص لایحه‌ای را به مجلس فرستادند، اما به دلیل ایام انتخابات و پیدا کردن رنگ انتخاباتی به آن در بررسی‌اش تعجیل به خرج داده نشده است.

کرباسچی همچنین ضمن اشاره به وضعیت سیاست خارجی در کشور ابراز کرد: شرایط سیاست خارجی ما نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بسیاری از کشورها که رابطه‌شان با ایران خوب نبود، مشکلات را برطرف کردند و روابط هم بهبود یافت.

دبیر کل حزب کارگزاران در ادامه یادآور شد: مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص باید مورداشاره قرار گیرد، نیروهایی است که در دولت گذشته حضور داشتند و درصورتی‌که روحانی به مقام ریاست جمهوری دست پیدا نکند با توجه به حضور آنان در ستاد یکی از کاندیداها در دولت آینده مجدد بر سرکار خواهند آمد. این در حالی است که آقای روحانی با گروهی همکاری می‌کند که تجربه آنان در کار اجرایی بسیار موردتوجه است.

وی به تعدادی از وزرا روحانی اشاره کرد و گفت: در این رابطه می‌توان به نمونه‌هایی مانند وزیر کشاورزی (آقای حجتی)، وزیر امور خارجه (آقای ظریف)، وزیر بهداشت و درمان (آقای قاضی‌زاده هاشمی) و وزیر نفت (آقای زنگنه) اشاره کرد که هر یک درزمینهٔ کاری خود حرف برای طرح بسیار دارند. درصورتی‌که مردم این کابینه را با دولت گذشته قیاس کنند به‌طور حتم کاندیدای خود را انتخاب خواهند کرد، زیرا همگی دارای عملکردی روشن و شفاف هستند که در دوره گذشته به کنار گذاشته‌شده بودند.

کرباسچی در ادامه تصریح کرد: کسانی که قصد شرکت در انتخابات رادارند و به آینده و رشد و توسعه کشور فکر می‌کنند روشن است که بهترین فرد بین کاندیداها ریاست جمهوری روحانی است و یکی از دلایل آن‌هم این است که مرحوم آیت‌الله هاشمی توصیه‌شان بر این بود که دولت او ادامه یابد زیرا خدمات این دولت در دوره دوم بهتر از اول خواهد بود، علاوه بر این شخصیت‌هایی مانند خاتمی، ناطق نوری، حاج حسن آقا خمینی با توجه به تجربیات دلسوزانه‌ای که در طول این مدت برای توسعه کشور داشتند فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری 4 سال آینده را روحانی می‌دانند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
ما به هچکس رای نمیدهیم
مقدم
|
Germany
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
اقای کرباسچی ملت مخ خر نخوردن که به روحانی رای بدن پول تو بعد دوبرابر بشه ملت بدانن که بزرگ ترین سهام داره بانک پارسیان کرباسچی هستش یادتونه یک محاکمه الکی اقای محسنی ازه ای اجام دادن بعد دیگه نگفتن اقای کرباسچی انقدر پول رو از کجا اوردی پول تراکنهای شهرداری همش رفت به بانک پارسیان و اون ترکم ها ساخته شد تمام تپه ها و کوهها رو تراکم دادن الان دیگه نمیشه نفس بکشی تهران مقصرش همین کرباسچی هستش خدا لعنتت کنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان