تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

الهه کولایی: به عقب بر نمی‌گردیم تا زنان به خانه‌ها برگردانده شوند

ما زنان را به عنوان انسان‌های دارای حقوق برابر با مردان و شایسته حضور در همه عرصه‌های اجتماعی می‌دانیم این برداشت ما نیست بلکه حکم آشکار خداوند در سراسر قران کریم است.
رویداد۲۴-الهه کولایی که شنبه 23 اردیبهشت ماه در گردهمایی زنان حامی روحانی در شیراز شرکت کرده بود با اشاره به اینکه زنان کارآفرین و کارگر و  زنان بخش تولید این جلسه را برگزار کرده‌اند افزود: این اتفاق نشان‌دهنده نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی است که زنان در روند توسعه کشور می‌توانند و باید بر عهده بگیرند.

به گزارش سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی – کولایی تحول در حوزه زنان را حرکتی دانست که در دولت اعتدال آغاز شده  و تاکید کرد:  پروژه‌ای که در سال 92 آغاز کرده‌ایم در 29 اردیبهشت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما این راه را به عقب بر نمی‌گردیم تا زنان به خانه‌ها برگردانده شوند، خاطر نشان کرد:  ما زنان را به عنوان انسان‌های دارای حقوق برابر با مردان و شایسته حضور در همه عرصه‌های اجتماعی می‌دانیم این برداشت ما نیست بلکه حکم آشکار  خداوند در سراسر قران کریم است.

کولایی با ابراز خورسندی از سخن گفتن در جمع زنان شهر شیراز گفت: به خاطر دارم در زمان دولت مهرورزی و عدالت‌پروری که برای سخنرانی دعوت شدم و از همان فرودگاه به تهران بازگردانده شدم.

وی این تغییر مبارک را  نتیجه هوشیاری و درایت مردم ایران دانست و افزود: این شرایط در کشور ما تغییر پیدا کرده و در شرایطی که اعیاد شعبانیه را جشن می‌گیریم در آستانه یک جشن بزرگ برای پاسداشت مردم‌سالاری در کشورمان قرار گرفته‌ایم؛ جشن رای مردم برای تعیین سرنوشتشان رای مردم برای شکل دادن به دولتی که زندگی آنها را با تدبیر درایت و خردورزی اداره کند.

کولایی انتخابات را فرصتی تاریخی و بی نظیر دانست و با اشاره به ثبات و امنیت ایران در منطقه پر آشوب خاطر نشان کرد: این ثبات و امنیت حاصل  رشادت و بلوغ و هشیاری برآمده از یک تاریخ و فرهنگ متعالی و پرافتخار است که  راه حاکم شدن بر سرنوشتشان از پای صندوق‌های رای را پیدا کرده اند.

 وی گفت: مردم ایران  نشان داده‌اند با رای دادن و انتخاب افرادی که توان و شایستگی و ظرفیت برآورده کردن انتظارات آنها را دارند بر سرنوشت خود حاکم می‌شوند و آن را مدیریت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد دکتر حسن روحانی در فارس، کولایی با نگاهی گذرا به نقش تاریخی بی‌نظیر و غیر قابل انکار  زنان در ادورا مختلف کشور گفت: در طول کمتر از 4 دهه گذشته همواره زنان نقشی سرنوشت ساز بر عهده داشته‌اند. زنان  چه در انقلاب اسلامی و چه در مراحل پس از آن با حضور خود و با فعالیت خود روند تحولات کشور را شکل داده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم با ابراز خورسندی از اینکه زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی توانسته‌اند به نام دین بر سرنوشت خود حاکم باشند، خاطر نشان کرد : زنان ایرانی پس از انقلاب با استفاده از یک فرصت مبتنی بر حقوق انسانی زنان، از این فرصت استفاده کردند و پس از آن شاهد روز افزون این حضور بوده ایم.

کولایی با بیان اینکه هر جا فرصت برابری وجود داشت زنان شایستگی خود را به نمایش گذاشتند تاکید کرد:  این رشد جامعه ایرانی را از جوامع پیرامونی متمایز کرد.

وی با اشاره به این واقعیت که  در کشور ما مقاومت جریان های سنتی و واپسگرا همواره در برابر  تحول همه‌جانبه زندگی زنان مانع تراشی کرده است گفت: این واقعیت انکار ناپذیر مانع دلسردی و عقب نشینی زنان نشده به مدد نگرش امام در انقلاب راه برای فعالیت اجتماعی زنان فراهم شده است. کولایی گفت: اما این واقعیت است که همین امروز نیز همچنان عرصه قدرت در سراسر جهان غیر از بخش های محدودی یک عرصه مردانه است

وی با اشاره به تصویب و اجرایی شدن افزایش سهم زنان در لیست انتخاباتی شورای شهر تهران این دستاورد را نتیجه تلاش زنان  و آغاز حرکتی رو به گسترش دانست و ابراز امیدواری کرد این حرکت که از تهران شروع شده در همه شهرهای کشور ادامه یابد.

کولایی که معتقد است چنین تغییراتی در حوزه فعالیت زنان جز به مدد حضور خستگی ناپذیر  زنانی که در سال 1392 با حضور در پای صندوق های رای به اعتدال و عقلانیت و خردورزی و واقع گرایی رای دادند حاصل نشده است زنان را خواستار رعایت حقوق انسانی همه ایرانیان توصیف کرد.

وی با بیان اینکه زنانی که برای بهبود زندگی همگان تلاش کردند این فرصت را پیدا کرده اند در  عرصه های مختلف حضور پر رنگ تری داشته باشند یادآور شد:  یادمان نمیرود دوره 8 ساله ای که پس از اصلاحات تجربه شد چگونه کوشیدند زنان را به خانه برگردانند، کوشیدند با سهمیه های جنسیتی تعداد دختران در دانشگاه ها را کنترل کنند و کاهش بدهند و زنان را به موجوداتی خانگی تبدیل کنند و با طرح های تحت عنوان حمایت و اصلاح و بهبود دعوای خانوادگی بنیان خانواده را نابود کنند و صدمات سنگینی با قانون تسهیل چند همسری به این بنیان مقدس وارد کنند.

کولایی در بخش دیگری از سخنان خودبه تدبیر دولت در حل مسأله ی هسته‌ای و رفع تحریم‌های هسته‌ای اشاره کرد و این موضوع را سبب بازگرداندن ایران به فضای بین المللی دانست که به دلیل بی تدبیری و بیخردی و رویا پردازی و رویا گرایی پیش از این خدشه دار شده بود.

وی گفت: اگر از زنان صحبت می کنیم فقط از حقوق زنان سخن نمی گوییم از خواسته های زنان برای همه ایرانیان برای بهبود شرایط روزمره و آینده و چشم اندازهای رشد و توسعه برای همه ایرانیان سخن می گوییم اما از آنجا که در طول تاریخی که همواره زنان را تنها موجوداتی خانگی بدانیم، بدون تردید تلاش زنان برای اثبات دفاع و پیگیری حقوق انسانی هست که هم در آیین و مرام دین ما و هم در پیشرفت های جهانی این ضرورت را نشان می دهد .
نظرات شما
پیشخوان