تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
احمد شیرزاد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

علت اوج گرفتن بد اخلاقی‎ قالیباف و رئیسی علیه روحانی چیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تغییر رفتار رئیسی و قالیباف و طرفداران‎شان بعد از مناظره سوم و بالا گرفتن بداخلاقی آنها علیه روحانی گفت: این کار نشان می‌دهد که آقایان رئیسی و قالیباف در آخرین مناظره به‌قول‌معروف کم آوردند و موتورشان پائین کشیده شد.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تغییر رفتار رئیسی و قالیباف و طرفداران‎شان بعد از مناظره سوم و بالا گرفتن بداخلاقی آنها علیه روحانی گفت: این کار نشان می‌دهد که آقایان رئیسی و قالیباف در آخرین مناظره به‌قول‌معروف کم آوردند و موتورشان پائین کشیده شد.

زمان تبلیغات ریاست جمهوری در حال اتمام است و کاندیداهای اصولگرایان به نظر می‌رسد با دستپاچگی و بدون هیچ اندیشه‌ای برای فردا انتخابات چنان در این میدان دست‌وپا می‌زنند که به نظر می‌رسد درصورتی‌که نتیجه این انتخابات به نفع آنان به پایان نرسد، برای همیشه  خواهند ماند.

روز یکشنبه ابراهیم رئیسی که در اولین جلسه مناظرات تلاش داشت تا در برابر سخنان تند قالیباف خود را فرد دانا جلسه نشان دهد، اما رفته‌رفته از این رفتار فاصله گرفت و پس از اتمام مناظره‌ها در جلسه سخنرانی خود در گرگان مطرح کرده است که «ما در بزنگاه‌ها از خود ظرفیت نشان می‌دهیم، اگر لب به سخن بگشاییم وضعیت دیگری خواهد شد.» این اظهارنظر رئیسی نه‌تنها به بکم به گم‌های محمود احمدی‌نژاد شباهت پیداکرده، بلکه نشان‌ از فاصله گرفتن او از چهره‎ای که تلاش داشت در روزهایی ابتدایی انتخابات از خود نشان دهد می‎داد و بازگشت به خویشتن اصلی.

از طرف دیگر خبرگزاری‌های نزدیک به قالیباف و رئیسی دیروز پا را از توهین، تخریب و افترا فراتر گذاشتن وارد حریم خصوصی حسن روحانی شدن تا با به اوج رساندن بی اخلاقی و تهدید او به افشار اسرار حریم خصوصی اش تلویحاً عصبانیت خود از سخنان تاثیرگذار روحانی در مناظره سوم علیه قالیباف و رئیسی که به بر اساس نظرسنجی ها به شدت آرای آنها را کاهش داده است را نشان دهند.

احمد شیرزاد، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره تغییر رفتار رئیسی و قالیباف و طرفداران‎شان بعد از مناظره سوم و بالا گرفتن بداخلاقی آنها علیه روحانی گفت: این کار نشان می‌دهد که آقایان رئیسی و قالیباف در آخرین مناظره به‌قول‌معروف کم آوردند و موتورشان پائین کشیده شد.

وی در ادامه اضافه کرد: کاندیداهای اصولگرا بر این تصور بودند که شاه‌بیت صحبت‌هایشان اقتصاد است اما هیچ توضیحی ندادند و تنها دست به هوچی گری و به تصور خود افشاگری زدند. سؤال از آقای قالیباف روشن بود، با کدام روش درصدد افزایش درآمدها بر خواهید آمد؟ یا آقای رئیسی هم باید پاسخ می‌داد که با توسل به کدام منبع مالی در کشور تصمیم برافزایش یارانه‌ها گرفته است.

شیرزاد یادآور شد: آقای رئیسی به‌جای پاسخ به این سؤال کلی‌گویی را موردتوجه قرارداد و مباحث مالیاتی را پیش کشید درحالی‌که مالیات دهی در کشور ازجمله موضوعاتی است که اجرای صحیح آن آرزو تمام دولت‌ها بوده، اما در عمل برای تحقق آن با دشوارهای فراوانی مواجه شدند. بنابراین بدون شک با به میان کشیدن چنین مباحثی هدفی جز حملات تندتر به آقای روحانی نخواهند داشت.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: موجی که علیه روحانی به راه افتاد در ابتدا توسط صداوسیما دامن زده شد و ماه‌های اخیر به‌شدت بالا گرفت. تصور رهبران رسانه‌ای جناح اصولگرا این بود که این موج فراگیر می‌شود و اینکه دولت روحانی ناکارآمد عمل کرده برای مردم جا خواهد افتاد، اما اتفاقی که روی داد این بود که بعد از مناظره سوم موجی برعکس آن شکل گرفت و جامعه به‌وضوح نگرانی خود بابت ناکارآمدی اصولگرایان درباره وعده‌های غیرعملی که می‌دهند را به نمایش گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: بر همین اساس دیگر صحبت‌های ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف موج ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره ناامیدی اصولگرایان نسبت به نتیجه دلخواه ابراز کرد: نمی‌توان به این صراحت مطرح کرد که اصولگرایان باخت را بر خود متصور می‌سازند، اما در اینکه آنان ژست برنده میدان را می‌گیرند، شکی وجود ندارد. در همین راستا رفتاری از آنان به‌خصوص آقای قالیباف سر می‌زند که انگار درحالی‌که قماری کلان است و در این راه هر چه در چنته دارند را رو می‌کند.

شیرزاد افزود: ژست‌هایی که این آقایان می‌گیرند نشان از این دارد که انگار فردای انتخابات دیگر نباید در همین کشور مدیریت انجام دهند و به نظر می‌رسد که روحیه مبارزه اخلاقی و اصولی را باخته‌اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
با سلام. کم حافظه گی باعث شده که جناب شیرزاد و دوستان شون ، خودشون رو حق به جانب می دونند. آقایون به اصطلاح اصلاح طلب، مثل این که فراموش کردند که در دورانی قدرت اجرایی رو چندین سال در دست داشتند بعضی از افراد مانند مرحوم هاشمی رو به صفر بند کرده بودند و با آبرو ریزی های فراوون مملکت رو به هرج و مرج سیاسی و اخلاقی کشوندند.حالا دایه ی عزیزتر از مدار شدند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان