تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

چرا «رئیسی» به بگم بگم روی آورده است؟

سخنگوی حزب اعتماد ملی تأکید کرد: به نظر می‌رسد بعدازاینکه آقای روحانی در نظرسنجی‌ها رشد فراوانی داشته جناح مقابل به‌شدت نسبت به این برتری در مقایسه با کاندیداهای خود نگران شده و فرار روبه‌جلو را چاره کار دانسته است.
رویداد۲۴سخنگوی حزب اعتماد ملی تأکید کرد: به نظر می‌رسد بعدازاینکه آقای روحانی در نظرسنجی‌ها رشد فراوانی داشته جناح مقابل به‌شدت نسبت به این برتری در مقایسه با کاندیداهای خود نگران شده و فرار روبه‌جلو را چاره کار دانسته است.

یکی از رسانه‌های تندرو روز دوشنبه خواستار برخورد با حسن روحانی شد. روزنامه جوان مدعی شده: «اگر امروز در مقابل موضع‌گیری‌های روحانی برخورد نشود شاید فردا کمی دیر باشد. روحانی دانسته یا ندانسته به‌جای رقابت با رقبای انتخاباتی خود به رقابت با نظام برخاسته است. او دستگاه قضا را خانه دروغ می‌خواند و صریحاً دستگاه قضا را متهم می‌کند که ٤٠ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند.»

پیش از آن نیز یکی از خبرگزاری‌ها که هم مشی با روزنامه جوان نیز در خصوص درگذشت پسر حسن روحانی گزارشی تهیه‌کرده و آن را مبهم خوانده بود علاوه براین ابراهیم رئیسی دریکی از سخنرانی‌های اخیر خود حسن روحانی را خطاب قرار داده بود و گفته: «اگر لب به سخن بگشاییم وضعیت دیگری خواهد شد.» 

رئیسی دیروز هم در اصفهان خطاب به حسن روحانی گفت: «آقای روحانی، به‌خوبی می‌دانی که قلب من صندوقچه اسرار است و می‌دانی اگر لب به سخن باز کنم، کسی حریفم نیست.»

این اظهارنظر رئیسی نه‌تنها به بکم به گم‌های محمود احمدی‌نژاد شباهت پیداکرده، بلکه نشان‌ از فاصله گرفتن او از چهره‎ای که تلاش داشت در روزهایی ابتدایی انتخابات از خود نشان دهد می‎دهد و بازگشت به خویشتن اصلی. 

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره روی آورن رقیب روحانی به بداخلاقی گفت: به نظر می‌رسد بعدازاینکه آقای روحانی در نظرسنجی‌ها رشد فراوانی داشته جناح مقابل به‌شدت نسبت به این برتری در مقایسه با کاندیداهای خود نگران شده و فرار روبه‌جلو را چاره کار دانسته است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصولگراها در حالی چنین اظهارنظر می‌کنند که در صورت نیاز به برخورد باید قالیباف یا رئیسی از این حیث موردتوجه قرار گیرند زیرا آغازکننده بسیاری از بداخلاقی‌ها در مناظره‌ها و برنامه‌های ستادی از این آقایان نشات گرفته و آقای روحانی هم اقدام به پاسخگویی به آن‌ها کرده است.

گرامی مقدم یادآور شد: تبلیغات آقای روحانی خارج از عرف نبوده بلکه آقای قالیباف فردی در مناظره‌ها بود که به‌شدت و بدون توجه به اخلاق دیگر نامزدها را در معرض حمله قرارداد.

سخنگو حزب اعتماد ملی درباره انتخابات مجلس و عدم ارائه مجوز به یکی از کاندیداهای موردقبول مردم برای ورود به خانه ملت، ابراز کرد: در حال حاضر در زمان و شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار نداریم و آنچه این روزها بیشتر مشاهده می‌شود جوسازی برای تخریب به امید تغییر نظر ورای مردم است.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر این شیوه بر نظر مردم اظهار داشت: مردم گوش به این حرف‌ها نخواهند داد و به نامزدهایی رأی می‌دهند که دوران ریاست جمهوری آنان را آزموده‌اند، بنابراین نظر مردم به آقای روحانی تعلق خواهد شد و او رئیس‌جمهور آینده کشور است.

گرامی مقدم در خصوص رابطه مسائل اقتصادی و جوسازی‌های اخیر توضیح داد: پیش از انتخابات جریان تندرو به دنبال سیاست‌های نقش‌آفرین بود و برای آن‌هم از تحریم‌ها استقبال می‌کرد که با سودهای اقتصادی درنتیجه دریافت پورسانت برای دور زدن تحریم‌ها همراه شد که درنهایت به فساد اقتصادی انجامید که این روزها بسیار مورد صحبت کاندیداهای همین طیف سیاسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد به هر وسیله‌ای مانع روی کار آمدن مجدد دولت روحانی شوند.

وی افزود: ادامه دولت روحانی در چهار سال آینده همراه با روند ساماندهی درآمدها و دخل‌وخرج دولت ازاین‌گونه رانت‌خواری‌ها همراه خواهد شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان