تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ابراهیم اصغر زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تمام آرای قالیباف وارد سبد رئیسی نمی‎شود/خودکشی سیاسی قالیباف

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: قالیباف که بنا بود برای جوانان شغل ایجاد کند، از انتخابات کنار رفت و به همراه او تفکر اندیشه‌اش هم شکست جدی خورد، البته درصورتی‌که درصحنه باقی می‌ماند این شکست از سوی صندوق‌های رأی نصیب او می‌شد.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: قالیباف که بنا بود برای جوانان شغل ایجاد کند، از انتخابات کنار رفت و به همراه او تفکر اندیشه‌اش هم شکست جدی خورد، البته درصورتی‌که درصحنه باقی می‌ماند این شکست از سوی صندوق‌های رأی نصیب او می‌شد.

پس از حادثه پلاسکو اصولگرایان به این نتیجه دست یافتند که آرا قالیباف کاهش‌یافته، او خود نیز یک روز پیش از اعلام نظر مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به‌طور غیرمستقیم حکایت از عدم کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری داشت، اما در روز مجمع عمومی اصولگرایان نام محمدباقر قالیباف در کنار سایر کاندیداها برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دیده شد و او رسماً به وزارت کشور رفت و با ثبت‌نام نامزدی خود را اعلام کرد.

 قالیباف در مناظره‌ها بسیار تهاجمی بود و رفتاری شبه احمدی‌نژاد را در پیش گرفت، حتی در اولین مناظره بین کاندیداهای ریاست جمهوری که به‌طور مستقیم از رسانه ملی پخش شد، اسحاق جهانگیری را متهم کرد که کاندیدای پوششی است و در بیان خود صداقت ندارد، قالیباف همچنین چندین بار در کنار انتقادات تند و غیرمحترمانه به دولت، جهانگیری را دروغگودانست و او را موردنقد قرارداد.

روز گذشته شهردار تهران که با پوششی خواندن جهانگیری از او گلایه کرده بود به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

ابراهیم اصغر زاده، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با رویداد۲۴ در ارزیابی خود از دلایل انصراف قالیباف گفت: آقای قالیباف از روز اول در انتخابات حضور پیدا نکرده بود تا به‌عنوان انصراف دهنده نام خود را به ثبت برساند، زیرا با تاکتیک انتحاری که وارد میدان انتخابات شد رقیب اصلی خود را فقط حسن روحانی می‌دانست و از این طریق درصدد برآمد تا نظرها را سمت خود جلب کند.

وی در ادامه اضافه کرد: قالیباف به دلیل فعال بودن ستادهای انتخاباتی‌اش از کمپینی برخوردار نبود که نشان‌دهنده پوششی بودن او باشد و مدام به اسحاق جهانگیری اتهام عدم صداقت  به همین بهانه زد. بنابراین این کار او بدین معنا است که قالیباف خود مقدمات خودکشی سیاسی‌اش در صورت کنار کشیدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری با برجسته کردن این مسئله را فراهم ساخته بود.

اصغر زاده به سومین مناظره بین کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: پس از سومین مناظره و نظرسنجی‌ها ستاد انتخاباتی قالیباف به این نتیجه دست یافتند که با کاهش آرا مواجه شده‌اند، بنابراین درصورتی‌که رقابت انتخاباتی برای کسب مقام ریاست جمهوری را ادامه می‌داد این امکان وجود داشت که مرحله اول انتخابات برای او مرحله نهایی باشد و توسط صندوق رأی از صحنه سیاست کنار گذاشته شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن تأکید بر عاقلانه بودن تصمیم قالیباف ابراز کرد: با توجه به این توضیحات قالیباف تصمیم عاقلانه‌ای گرفت زیرا کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی برای ریاست جمهوری برای چهره‌ای مانند شهردار تهران از روبرو شدن با یک چهره شکست‌خورده بسیار مناسب‌تر است.

وی در ادامه افزود: قالیباف که بنا بود برای جوانان شغل ایجاد کند، از انتخابات کنار رفت و به همراه او تفکر اندیشه‌اش هم شکست جدی خورد، البته درصورتی‌که درصحنه باقی می‌ماند این شکست از سوی صندوق‌های رأی نصیب او می‌شد.

اصغر زاده در رابطه با نتیجه این کناره‌گیری برای انتخابات توضیح داد: این امکان وجود دارد که بخشی از آرا محمدباقر قالیباف به سبد رأی رئیسی اضافه شود، اما قدر مسلم تمام آرا او به این سمت نخواهد رفت زیرا تمامی هواداران قالیباف به اصولگرایان معتقد نیستند و علاوه بر این خود قالیباف هم به نیت اضافه شدن آرا رئیسی از انتخابات کناره‌گیری نکرد او درصحنه رقابت‌ها باقی نماند زیرا نظرسنجی‌ها از کاهش سبد رأی او خبردادند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
1
1
قالیباف با این کارش نشون داد کسی که صداقت نداره و دروغگو هست خودشه نه جهانگیری ، قالیباف کسی هست که حاضره برای رسیدن به قدرت هر کاری بکنه و چنین افرادی بسیار خطرناک هستند دقیقا مثل احمدی نژاد ، نمونه دروغگو بودن و عوامفریب بودن قالیباف لیستی بود که از اموالش نشون داد ،
نظرات شما
پیشخوان