تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
محمدحقانی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

پایبندان به اصلاحات به لیست مورد حمایت «خاتمی» رای ‎دهند

یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر گفت: در انتخابات شورای شهر لیستی که مورد تایید رهبر اصلاحات است، مورد تایید همه حامیان اصلاحات قرار خواهد گرفت. آنهایی که به اصلاحات پایبندند قطعا به این لیست رای خواهند داد.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر گفت: در انتخابات شورای شهر لیستی که مورد تایید سید محمد خاتمی است، مورد تایید همه حامیان اصلاحات قرار خواهد گرفت. آنهایی که به اصلاحات پایبندند قطعا به این لیست رای خواهند داد. 

لیستی که توسط شورای عالی سیاست‎گذاری برای انتخابات شورای شهر ارائه شد، لیست مورد نظر افکارعمومی نبود به همین خاطر انتقادهای زیادی درمیان افکارعمومی به این لیست وارد شد. اما خیلی از کاندیداهایی که با توجه به سوابقشان انتظار می‎رفت در لیست قرار بگیرند اما قرار نگرفته بودند، در حمایت از این لیست انصراف داده و تاکید کردند حامیان اصلاحات تنها باید از یک لیست واحد که لیست شورای عالی سیاست‎گذاری است حمایت کنند.
 
با این وجود اعتراض برخی‎ کاندیداهای اصلاح‎طلب  به لیستی که توسط شورای عالی سیاست‏‎گذاری برای انتخابات شورای شهر تهران ارائه شد تا جایی ادامه پیدا کرده است که لیست‎های موازی زیادی از این جریان سیاسی منتشر شده که بعضی از آنها توسط کاندیداها تایید نشده‎اند اما برخی نیز مانند لیست امید به طور جدی در حال تبلیغ هستند.

این احتمال وجود دارد که افکارعمومی به خاطر ناراضی بودن از لیست شورای عالی سیاست‏‎گذاری  یا در انتخابات شورای شهر شرکت نکنند، یا به لیست رای ندهند و یا به خاطر وجود لیست‎های موازی رای‎ها تقسیم شده و پیروزی اصلاح‏‎طلبان را به خطر بیاندازد.
 
انتقادهای زیادی به لیست ارائه شده  توسط شورای عالی سیاست‎گذاری وجود دارد، خیلی از بزرگان اصلاحات نیز تاکید کرده‎اند که شورای عالی سیاست‎گذاری پس از انتخابات باید در خصوص ارائه این لیست توضیحات شفافی بدهد اما چیزی که مشخص است مردم تهران از سه دوره  مدیریت اصول‎گراها بر شورای شهر بسیار ناراضی هستند، در این سه دوره به خاطر اهمال‎کاری اکثریت شورای شهر بود که شهردار تهران  توانست تهران را به یک شهر ورشکسته، آلوده و در معرض نابودی تبدیل کند.
 
برخی از اعضاء اصول‎گرای شورای شهر به جای اینکه به رسالت اصلی خود یعنی نظارت بر کار شهرداری عمل کنند، به پوشش خطاهای این نهاد پرداختند، حالا ممکن است عدم حمایت از لیست اصلاحات برای انتخابات شورای شهر، دور پنجم شورا را نیز به دست اصول‎گرایان بدهد و این بسیار نگران کننده است.
 
محمد حقانی، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در این خصوص به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: در انتخابات شورای شهر لیستی که مورد تایید رهبر اصلاحات است، مورد تایید همه حامیان اصلاحات از جمله من خواهد بود و همه از آن حمایت می‎کنند.
 
او افزود: قطعا مردم هم از این لیست حمایت می‎کنند، شخص مهم نیست مهم پیروزی اصلاحات است. من هم کاندید بودم و مصلحت این بود که انصراف دهم. اعضای لیستی که شورای عالی سیاست‏‎گذاری ارائه کرده است همگی پاک دست و درستکار هستند و به هرحال این لیست  مورد تایید بزرگان اصلاحات و آقای خاتمی قرار گرفته است.به نظر من اعضاء این لیست می‎توانند مشکلات پیش آمده در دوره‎های قبلی شورا را حل کنند.

این عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در پاسخ به این سوال که  با توجه به انتقادها به لیست و بازتاب آن در فضای مجازی، آیا مردم به این لیست رای خواهند داد گفت: به نظر من رای خواهند داد. آنهایی که به اصلاحات پایبندند قطعا به این لیست رای خواهند داد. تاکید من و خیلی از اصلاحاتی‎ها این است که همه از این لیست حمایت کنند. چیزی که اهمیت دارد پیروزی اصلاحات است.
 
او  همچنین در خصوص آراء خاکستری گفت: من فکر می‏کنم آراء خاکستری به خاطر حمایت آقای خاتمی به سمت لیست شورای عالی سیاست‎گذاری جذب شود. پیشبینی من این است که به خاطر حمایت رهبر اصلاحات از این لیست مردم در روز انتخابات کنار رای به روحانی به لیست اصلاحات برای شورای شهر هم رای خواهند داد.
  
حقانی در پایان بیان کرد: به مصلحت اصلاح‎‏طلبان نمی‎دانم لیست‎‏های دیگری موازی با لیست شورای عالی سیاست‎گذاری برای انتخابات شورای شهر ارائه شود. این مساله ممکن است به پیروزی اصلاحات ضربه بزند. همه باید از یک لیست واحد حمایت کنند. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
هر اصلاحاتی که بگه من رهبری رو قبول دارم اصلاحات و خاتمی رو قبول دارم دورغ میگه چون شعار محمد خاتمی رهبر اصلاحات اینه انتخابات بهانه اصل نظام نشانه
پاسخ ها
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چرت وپرت نگو
نظرات شما
پیشخوان