تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
دکتر محمد علی نجفی:

پویش مطالبات معلمان کشور از رییس جمهور دوازدهم راه اندازی خواهد شد

محمد علی نجفی گفت:به زودی پویش مطالبات معلمان کشور، از رییس جمهور دوازدهم راه اندازی خواهد شد.
  رویداد۲۴-محمد علی نجفی بعد از برگزاری نشست شورای سیاست گذاری فرهنگیان ستاد دکتر روحانی ، به خبرنگار جماران گفت: در شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان دکتر روحانی، بعد از تشکیل کارگروه های متعدد با برخی  کارشناسان برجسته آموزش و پرورش، اهم مطالبات جامعه ی تعلیم و تربیت بررسی شد که به زودی تحت عنوان مطالبات فرهنگیان از رییس جمهور دولت دوازدهم منتشر خواهد شد.»

آموزش؛ تاثیر گذارترین عامل توسعه کشور

نجفی با بیان این که آموزش تاثیر گذارترین عامل برای توسعه کشور است اضافه کرد: در دولت اول دکتر روحانی؛ قرار بود که آموزش و پرورش اولویت اول دولت باشد اما  متاسفانه به علت وضعیت بحرانی کشور، آموزش و پرورش نتوانست در اولویت اول قرار گیرد و مسائلی چون لغو تحریم ها و ایجاد ثبات در اقتصاد در اولویت قرار گرفت که به لطف خداوند در این زمینه ها موفق بود.

آموزش و پرورش اولویت اول دولت دوازدهم

وی افزود:قطعا در دولت  دوم آقای روحانی، با مدیریت وضعیت تحریم های خارجی و ایجاد ثبات اقتصادی در فضای داخلی، وضعیت مناسبی برای توجه به مباحث زیر بنایی تر مانند آموزش و پرورش فراهم می شود و به امید خدا آموزش و پرورش در اولویت کارهای دولت قرار خواهد گرفت. 
بالابردن سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت و تولید ناخالص داخلی
دکتر نجفی با اشاره به مهم ترین مطالبه جامعه آموزش و پرورش از دولت گفت: اصلی ترین مطالبه ای که به اتفاق آراء، مورد تاکید قرار گرفت؛ بالا بردن سهم بودجه آموزش و پرورش، از بودجه عمومی کشور است. این سهم در دولت اصلاحات، بیشتر از دولت گذشته بود؛ اما  متاسفانه در دولت قبل، و به رغم درآمدهای فراوان نفتی، این سهم به کمتر از نه درصد کاهش یافت. البته در دولت تدبیر و امید این سهم به حدود ده درصد رسید که البته اگر چه مطلوب نیست؛ اما با توجه به معضلات فراوان اقتصادی که میراث دولت قبل بود، می تواند مورد قبول باشد.»
نجفی اضافه کرد: البته توجه دارید که مرادم افزایش بودجه پیش بینی شده هر سال برای آموزش و پرورش است و گرنه بودجه عملکرد را اگر در نظر بگیریم، بودجه آموزش و پرورش بیش از 15 درصد از بودجه عمومی را به خود اختصاص می دهد. سال گذشته حدود 15 تا 20 درصد بیشتر از بودجه پیش بینی شده، به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: ما یقین داریم که این بودجه، در دولت دوم آقای روحانی، به بیش از ده درصد خواهد رسید. البته همین الان هم با صدور این احکام جدید، این سهم به بالاتر از ده درصد رسیده است. مطلوب این است که سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی، به بیش از بیست درصد و از تولید ناخالص داخلی به بیش از 6 درصد برسد.

شفافیت در صندوق و  پیش بینی نظارت معلمان بر صندوق

وی ادامه داد: بدیهی است که افزایش سهم آموزش و پرورش، به معنای توجه هر چه بیشتر به معیشت و منزلت معلمان و راهی برای بهبود بخشیدن هر چه بیشتر، به کیفیت آموزش و پرورش این کشور است.

نجفی با بیان این که اولویت بعدی رسیدگی و شفافیت هر چه بیشتر فعالیت های صندوق ذخیره است، گفت: البته با آمدن آقای دانش آشتیانی تغییرات خوبی در صندوق ذخیره روی داده که باید بیشتر ادامه پیدا کند تا اعتماد همکاران فرهنگی ما را بیشتر به خود جلب کند. در واقع ما از دولت دوازدهم می خواهیم که راهی را برای نظارت خود فرهنگیان بر صندوق  پیش بینی کند، تا معلمان بتوانند، با اطمینان بیشتر به سرمایه گذاری در این صندوق امیدوار باشند.»

نجفی در پاسخ به این سوال که  مطالبات این پویش چه زمانی منتشر خواهد شد ،ابراز کرد: به امید خدا و با انتخاب مجدد دکتر روحانی و بعد از جمع بندی نظرات کار گروه های تشکیل شده، محتوای این پویش منتشر خواهد شد و در دسترس عموم همکاران فرهنگی قرار خواهد گرفت. خود من هم عضوی از این کمپین خواهم شد تا به اتفاق همه فرهنگیان مطالبات معطل مانده معلمان را به جد پی گیری کنیم

منبع: جماران
 
نظرات شما
پیشخوان