تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
مجید فراهانی، نامزد اصلاح‎طلب شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

برای شکست تلاش قالیباف در حفظ وضع موجود تهران باید به لیست امید رای داد

دبیر کل حزب ندای ایرانیان معتقد است باید به لیست «امید» رای داد تا قالیباف و یاران همیشگی‎اش در لیست «خدمت» شکست بخورند. او گفت: حمایت از فهرست «خدمت» از سوی قالیباف چیز جدیدی نیست،آقای قالیباف مدافع کسانی است که 12سال حمایتش کردند و بازهم حمایتش می‎کنند تا بتواند وضع موجود را حفظ کند. اما سوال اصلی اینجاست که چطور ممکن است یک نفر در عرصه دولت شعار تغییر دهد اما شعارش در مدیریت شهری تنها حفظ وضع موجود باشد؟ این تناقضی است که در قالیباف وجود دارد.
رویداد۲۴دبیر کل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه باید به لیست «امید» رای داد تا قالیباف و یاران همیشگی‎اش در لیست «خدمت» شکست بخورند گفت:حمایت از فهرست «خدمت» از سوی قالیباف چیز جدیدی نیست، آقای قالیباف مدافع کسانی است که 12سال حمایتش کردند و بازهم حمایتش می‎کنند تا بتواند وضع موجود را حفظ کند. 
با انصراف محمدباقر قالیباف از انتخابات ریاست‎جمهوری برخی اینگونه تحلیل کردند که اگرچه این انصراف به نفع روحانی خواهد بود چرا که بسیاری از کسانی که می‎خواستند به قالیباف رای دهند رایشان در سبد رای روحانی ریخته خواهد شد اما، این انصراف می‎تواند به ضرر لیست امید (لیست شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان) برای انتخابات شورای شهر شود. 

تحلیل آنها این است که بعد از این انصراف قالیباف توان مالی و ستادی خود را در تهران به حمایت از لیست خدمت منتقل خواهد کرد که شامل همراهان و دوستان او در شورای شهر فعلی است، همراهانی که در طول این 12سال همیشه تخلفات او را پوشش داده‎اند.

قالیباف به دنبال آن است که برای یک دوره چهار ساله دیگر با رای آوردن دوباره یارانش بر کارنامه سیاهش در شهرداری تهران سرپوش گذاشته شود.

بنابراین شاید این حمایت مالی و سیاسی قالیباف از لیست خدمت این امکان را افزایش دهد که برای چهارمین دوره، مدیریت شهر در دست اصولگراها و نزدیکان آقای قالیباف قرار گیرد و جریان شهرفروشی، تراکم فروشی، واگذاری املاک و اموال شهر به طلبکاران، استخدام‎های نجومی، قراردادهای نجومی و...باز هم ادامه پیدا کند. 

مجید فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص انصراف قالیباف از انتخابات ریاست‎جمهوری گفت: انصراف آقای قالیباف به نفع آقای روحانی است چرا که همه آرای قالیباف به سمت رئیسی نخواهد رفت، همه طرفداران قالیباف از جریان اصول‎گرا نیستند، به عبارتی همه اصولگرایان خالص در انتخابات ریاست‏‎جمهوری از رئیسی حمایت کردند. اکثر طرفداران قالیباف غیر اصولگرا  هستند. از همین جهت می‎توان گفت این تصمیم اصولگراها در انتخابات ریاست‎جمهوری اشتباه بود و به نفع روحانی خواهد شد.

او در خصوص تاثیر این انصراف در انتخابات شورای شهر گفت: در بحث شوراها باید اشاره کنیم، حمایت از فهرست «خدمت» از سوی قالیباف چیز جدیدی نیست، آقای قالیباف مدافع کسانی است که 12سال حمایتش کردند تا بتواند وضع موجود را حفظ کند. باید به لیست «امید» رای داد تا قالیباف و یاران همیشگی‎اش در لیست «خدمت» شکست بخورند.

فراهانی ادامه داد: اما سوال اصلی اینجاست که چطور ممکن است یک نفر در عرصه دولت شعار تغییر دهد اما شعارش در مدیریت شهری تنها حفظ وضع موجود باشد؟ این تناقضی است که در قالیباف وجود دارد.
 
دبیر کل حزب ندای ایرانیان در خصوص حمایت مردم از لیست امید گفت: با توجه به 12سال مدیریت قالیباف بر تهران و اتفاقاتی که در این 12سال افتاده است؛ مردم تهران از وضعیت شهر راضی نیستند،تهران بحران‎هایی فراتر ازترافیک و آلودگی هوا دارد که در حال حاضر هر شهروند تهرانی با آنها دست و پنجه نرم می‎کند؛ بنابراین به نظر من مردم در این دوره به به تغییر و تحول رای خواهند داد و از لیست امید حمایت خواهند کرد تا اتفاقات دوره‎های قبلی شورای شهر تکرار نشود.
 
فراهانی اظهار داشت: تنها ترس و مشکلی که وجود دارد ارائه فهرست‎های موازی است که مردم را گیج می‎کند، مردم در انتخابات قبلی نشان دادند به جریان اصلاحات تعلق خاطر دارند. کسانی که  با ارائه لیست موازی سعی دارند طیف‎های مختلف  مردم را به اشتباه بیاندازند، اگر موفق شدند با این اقدامات اصلاحات را به شکست بکشانند، باید مسئولیت کار خود را بپذیرند و عملا مسئول فجایعی خواهند بود که در 4سال آینده در تهران اتفاق خواهد افتاد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
میلاد استقلالی
|
Netherlands
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
روحانی67/02% آرای انتخابات 96 را به خود اختصاص میدهد رییسی 18/12% الباقی سفید و باطله
نظرات شما
پیشخوان