تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

مصطفی کواکبیان: اصلاح‌طلبان در صورت مشارکت گسترده مردم رای می‌آورند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هدیه‌ای که امام راحل برای ملت ایران به ارمغان آوردند، مردم‌سالاری و داشتن حق انتخاب است؛ بنابراین از این نعمت باید حراست کنیم، آن‌هایی که پشت ارزش‌های اسلامی سنگر می‌گیرند و به جمهوریت نظام حمله می‌کنند هیچ تفاوتی با هتاکان واقعی ندارند.
  رویداد۲۴-مصطفی کواکبیان بعد از ظهر روز سه‌شنبه در برنامه‎ای با  عنوان «امتداد امید» - که به همت انجمن های اسلامی دانشگاه‌ اصفهان و علوم پزشکی برگزار شد - اظهار کرد: امام راحل بارها توصیه کردند اخلاق انتخاباتی را همگان رعایت کنند. ما فکر می‎کردیم بعد از داستان محمودآقا بی‎اخلاقی از کشور رخت بربسته است، اما متأسفانه در این انتخابات خیلی بی‎اخلاقی‎ها را شاهد بودیم. این که ما به چهره برخی چنگ بیندازیم اصلا درست نیست شعارهای عوام‎فریبی سر می‎دهند، اما متوجه نیستند که این سخنان چیزی نیست که آموزه‎های دینی به ما یاد داده باشد.

وی افزود: حزب مردم‌سالاری از حسن روحانی حمایت می‎کند و این را همه بدانند که نگاه ما به قدرت کسب لقمه چرب و نرم نیست، خداوند به ما فرمان داده است که امانت‎ها را باید به اهلش بسپارید و هرگاه حکومت کردید به عدالت رفتار کنید. صاحبان این امانت 80 میلیون جمعیت ایران است. شما وظیفه دارید امانت را به اهلش بسپارید شما دانشجویان مرجع فکری مردم هستید که با بینش عمیق باید اجتهاد سیاسی خود را اثبات کنید.

وی ادامه داد: اگر می‎خواهید واقعا در شورا به مردم خدمت کنید وارد آن شوید، اما اگر می‎خواهید جیب‌تان را پر کنید هیچ سودی ندارد و بدانید که در این صورت به بیراهه رفته‎اید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «همگان باید از حق انتخاب خود استفاده کنند» گفت: اگر کسی پای صندوق رأی نیاید به این معناست که حق انتخاب را از خود گرفته است. همه می‎دانند هر وقت مردم در انتخابات مشارکت گسترده‎ای داشتند اصلاح طلبان رای آورده‎‎اند. البته که صداوسیما دست ما نیست، اما فضای مجازی دست ماست و از همین طریق فضای مجازی می‎توان کارهای زیادی انجام داد.

وی با بیان این‌که «باورمان بر این است که دولت روحانی باید تداوم داشته باشد» گفت:  همه باید در انتخابات شرکت کنیم نه به دلیل این‌که بزرگان اصلاحات به ما توصیه کردند بلکه تنها به خاطر خودمان باید حضور گسترده داشته باشیم. نباید برای دولت رفیق نیمه‎راه تلقی شویم و باید به گونه‎ای عمل کنیم که این دولت تکرار شود.

وی با بیان این‌که «پایدارترین امنیت را در این دولت تجربه کرده‎ایم» گفت: اگر توان دفاعی داشته باشیم، اما دیپلماسی نداشته باشیم هیچ فایده‎ای ندارد. دیپلماسی و توان دفاعی هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند. با برجام تقریبا به تمام اهداف و منافع ملی رسیده‎ایم و بدون شک تاریخ با افتخار نام محمدجواد ظریف را به یاد خواهد سپرد. با تدبیر دولت PMD را با افتخار حل کردیم و توانستیم 7 قطع نامه تسلیحاتی شورای امنیت را که علیه ایران صادر شده بود یکجا لغو کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: فرق این دولت با برخی دوستان مقابل این است که آن‌ها می‎گویند اول بجنگیم بعد مذاکره کنیم، اما ما می‎گوییم اول باید مذاکره کنیم. خوشبختانه سایه جنگ با تدبیر دولت و نظام از مملکت دور شد. ما نمی گوییم اشتغال در این دولت حل شده است بلکه می گوییم باید تلاش بیشتری شود و اشتغال فارغ التحصیلان بیکار باید در اولویت باشد. به همین دلیل از دولت می‎خواهیم که وزاری خسته را به استراحت بفرستد و از وزرای جوان بهره ببرد. حتی دولت می تواند سه بانوی وزیر داشته باشد.

کواکبیان گفت: تثبیت نرخ ارز، مهار تورم و رشد سرمایه‌گذاری از جمله دستاوردهای دولت بوده است. متاسفانه در دولت قبل قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رفت. معتقدیم که دستاوردهای دولت باید تداوم داشته باشد، اما متاسفانه برخی می‌خواهند به دوران احمدی نژاد برگردند به طوری که در بسیاری از موارد برای رسیدن به اهدف خود اخلاق را ذبح می‌کنند.  
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان