تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ از تداوم تخلفات در نهادهای عمومی به نفع نامزد رئیسی

آقای فتاح کمیته امداد ستاد انتخاباتی نیست!

کمیته امداد امام خمینی (ره) که رسالتش، حمایت و پشتیبانی از مستضعفان تعیین‌شده بود، این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به ستاد حامی مدعی مستضعفان تبدیل‌شده است.
 رویداد۲۴-کمیته امداد امام خمینی (ره) که روزی رسالتش، حمایت و پشتیبانی از همه مستضعفان تعیین‌شده بود، این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به ستاد حامی مدعی مستضعفان تبدیل‌شده است.

به گزارش رویداد۲۴، اصولگرایان به‌ویژه طیف تندروی آن، برای تک دوره‌ای کردن دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تمام امکانات خود را بسیج کرده‌اند؛ از به‌کارگیری امکانات نهادهای خاص که بارها بنیان‌گذار انقلاب و مقام معظم رهبری آن‌ها را از دخالت در سیاست و ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی منع کرده بود، اما آشکارتر از هر زمان دیگری در حال دخالت هستند؛ تا استفاده از تریبون‌ها و امکانات دستگاه‌های که قرار بود متعلق به همه ملت ایران باشد اما در اختیار گروهی قرارگرفته و در حال استفاده از آن برای تبلیغ به نفع نامزد موردحمایت اصولگرایان و تخریب نامزد موردحمایت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان هستند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) به لطف پرویز فتاح با سبقه سیاسی و گردآوری یاران و همفکران عمدتاً وابسته و یا نزدیک به جبهه پایداری از آن دست دستگاه‌هایی است که عملاً به ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی تبدیل‌شده است.

پرویز فتاح که از وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد و از اصولگرایان نزدیک به طیف تندروی پایداری محسوب می‌شود از زمان حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) با کنار گذاشتن مدیران باسابقه کمیته و جایگزینی چهره های سیاسی نزدیک به خود، عملاً از بار علمی و کارشناسی این نهاد کاسته و بر بار سیاسی آن افزوده است تا احتمالاً برای مقاصد خاص در روزهای مبادا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که این تغییرات عمدتاً باهدف کمک به خود پرویز فتاح برای دوران حضور در رقابت انتخابات ریاست جمهوری اعمال‌شده است که این مهم حداقل برای 4 سال به عقب‌افتاده است. چراکه فتاح باوجود اصرار کمیته مردمی انقلاب اسلامی موسوم به جمنا اعلام کرد که بنای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

بر همین اساس پس از اعلام انصراف فتاح از نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری او با ابلاغ بخشنامه‌ای هرگونه دخالت و فعالیت انتخاباتی کارکنان کمیته امداد را ممنوع اعلام کرد.

اما باوجود سنگین شدن نگاه سیاسی و جناحی بر کمیته امداد، عمل به چنین ابلاغیه‌ای دیگر امکان‌پذیر نیست و مدیران و زیرمجموعه تلاش می‌کنند از هر فرصتی برای تبلیغ و حتی مجاب کردن کارکنان و بدنه مجموعه استفاده کنند.

در همین راستا روز گذشته سالن فجر ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ساعت 10:30 به دعوت بسیج کمیته امداد در همایش موسوم به بصیرت انتخابات، میزبان کارکنان بود، که به حضور مجبور شده بودند.

تنها سخنران این مراسم حیدرمصلحی، مشاور امور فرهنگی رئیس کمیته امداد امام خمینی و وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد بود و علیرغم آنکه پرویز فتاح پیش‌ازاین اعلام کرده بود از هیچ کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت به عمل نخواهد آورد ولی مصلحی به مدت یک ساعت و 20 دقیقه جبهه اعتدال و دستاوردهای دولت را به‌تندی موردنقد قرارداد و بدون نام بردن از کاندیدای ویژگی‌های ابراهیم رئیسی را بر زبان آورد و همه را حاظران را دعوت به رای دادن به او کرد.

حیدر مصلحی در این همایش گفت: «مردم شمارا فریب داده‌اند، جنگی درراه نبوده و نیست، قبل از برجام هم تهدیدی وجود نداشت که دولتمردان به واسطه آن بخواهند آن رت کنار بزنند. او عملا با متهم کردن دولت به ارتباط با خارج از کشور مدعی شد: «تمام این ادعاها از خارج از کشور هدایت می‌شود.» 

وی حتی پس‌ازآنکه برخی از شرکت‌کنندگان به او نسبت به نقدهای یک‌طرفه‌اش انتقاد کردند و گفتند که با این ویژگی‌ها به کدام دلیل شورای نگهبان صلاحیت چنین فردی را تائید کرده است و در حاضر مشغول به فعالیت انتخاباتی هستند، توضیح داد: «تائید صلاحیت‌ها بر اساس ملاحظاتی صورت گرفته که امکان توضیح آن‌ها وجود ندارد، اما این ملاحظات همان مسائلی را دربرمی گیرد که سبب رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شد.» او در ادامه مدعی شد که اگر آن ملاحظات وجود نداشت روحانی قطعا رد صلاحیت می‎شد.
  
ادعای ردصلاحیت روحانی از سوی کسی مطرح می‌شود که در انتخابات سال 92 برخلاف قانون به‌عنوان وزیر اطلاعات دولت دهم در جلسه شورای نگهبان حاضر شد و با ارائه کدهای غیرواقعی شورای نگهبان را وارد به رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرد، البته شورای نگهبان همواره این مسئله را موردتکذیب قرار داده، اما عباسعلی کدخدایی سخنگو شورای نگهبان در گفت‌وگویی با روزنامه ایران در آخرین روزهای سال گذشته دراین‌باره گفت: «شاید بهتر بود از آقای مصلحی دعوت نمی‌کردیم».

پس از پایان سخنان مصلحی و ترک جلسه، کلیپی به مدت 10 دقیقه به نمایش درآمد که هیچ امضایی از سازنده در پایان و یا ابتدا آن وجود نداشت و در تمام این مدت علیه برجام تبلیغ کرد و حتی تصاویری به شکلی توهین‌آمیز از راه رفتن حسن روحانی، رئیس‌جمهور به نمایش درآورد و تلاش کرد تا بدین طریق رئیس جمهور قانونی کشور را که مورد تایید مردم ایران قرار گرفته است را تمسخر کنند.

بر اساس تعریف وظایف نهادها، وظیفه کمیته امداد حمایت از مستضعفان و محرومان در سطح کشور است ولی به نظر می‌رسد در این شرایط حساس به این نتیجه رسیده که تخریب یک کاندیدا که به مدت 4 سال در مقام ریاست جمهوری به مردم خدمت کرده و تبلیغ برای کاندیدای دیگر که به لحاظ جناح سیاسی به او نزدیک‌تر است بر محرومینی که این روزها نامزدهای ریاست جمهوری جناح اصولگرا بسیار بر برجسته‌سازی شیوه زندگی آن‌ها مانور داده‌اند، مقدم است.

از این رو باید به یکبار دیگر به پرویز فتاح گوش زد کرد که کمیته امام خمینی ستاد انتخاباتی نیست و طبق رسالتش باید کمیته امداد همه مردم و مستضعفان ایران باشد. 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
فقط رئیسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان