تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
زهرا نژاد بهرام، نامزد لیست امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصلاحات پیروز انتخابات شورای شهر است

یک فعال امور زنان با بیان اینکه قطعا فهرست اصلاحات پیروز میدان مبارزه است، مردم باید بدانند صندوق‎های رای اولین و موثرترین راه مشارکت است تاکید کرد: آنچه می‎تواند به مردم تهران کمک کند و شهر را از نابسامانی نجات دهد، پیروزی لیست اصلاحات در انتخابات شورای شهر است.
رویداد۲۴یک فعال امور زنان با بیان اینکه قطعا فهرست اصلاحات پیروز میدان مبارزه است، مردم باید بدانند صندوق‎های رای اولین و موثرترین راه مشارکت است تاکید کرد: آنچه می‎تواند به مردم تهران کمک کند و شهر را از نابسامانی نجات دهد، پیروزی لیست اصلاحات در انتخابات شورای شهر است. 

دو روز تا انتخابات ریاست‎جمهوری و انتخابات شورای شهر بیشتر باقی نمانده و این فرصت کمی است تا اعضای لیست امید ( لیست شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان) بتوانند آراء خاکستری را که بعد از ارائه این لیست تعدادشان بیشتر شد ترغیب و رای آنها را جذب لیست امید کنند.

 در این میان شناخته شده نبودن  برخی اعضاء لیست، ضعیف بودن برخی کاندیداها نسبت به کاندیداهایی که در لیست قرار نگرفتند، ارائه لیست‎های موازی از جریان اصلاحات و موج انتقادها به این لیست در فضای مجازی افکارعمومی را در ابتدا ترغیب کرد تا به لیست شورای عالی سیاست‌‎گذاری رای ندهند.

اما پیام سید محمد خاتمی، رهبر اصلاحات در حمایت از لیست شورای  عالی سیاست‎گذاری، اعلام رزومه اعضاء لیست و انصراف بزرگان اصلاحات از انتخابات شورای شهر به این فهرست باعث شد کمی نظر افکارعمومی  برای رای ندادن به لیست امید برگردد.

مهم‎ترین نگرانی که از رای ندادن به کل اعضاء لیست وجود دارد، قرار گرفتن دوباره شورای شهر برای چهارمین دوره در دست اصول‎گرایانی است که در این سال‎ها به جای انجام دادن وظیفه و رسالت اصلی‎شان به پوشش خطاهای شهرداری تهران پرداخته و شهر را به این روز انداختند. اما زهرا نژادبهرام، یکی از نامزدهای اصلاح‎طلب شورای شهر، معتقد است مردم در انتخابات شوراها شرکت می‎کنند و پیروز میدان خواهند شد.

زهرا نژادبهرام، فعال امور زنان  در این خصوص به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: قطعا فهرست اصلاحات پیروز میدان مبارزه است، آنچه می‎تواند به مردم تهران کمک کند و شهر را از این نابسامانی نجات دهد، پیروزی لیست اصلاحات در انتخابات شورای شهر است. 

او ادامه داد: طبیعی است آنهایی که در لیست قرار نمی‎گیرند، واکنش نشان می‎دهند و واکنش‎ها مختلف است، این لیست سه تفاوت اصلی با لیست دوره‎های قبل و سه ویژگی بسیار مهم دارد: اول اینکه حضور زنان در این لیست چشمگیرتر از دوره‎های قبل است، در این لیست سهمیه زنان 6نفر است. دوم اینکه حضور 20درصدی جوانان  نسبت به لیست قبل در این لیست پیش‎بینی شده است و در نهایت از حضور آقازده‎ها در این فهرست کمتر استفاده کرده‎اند.
 
نژادبهرام بیان کرد: اما چیزی که می‎تواند برای پیروزی اصلاحات در انتخابات شورای شهر مشکل‎ساز شود لیست‎های جانبی است که موازی با لیست امید درآمده است. اکثر معترضان و کاندیداهایی که در لیست قرار نگرفتند، پس از پیام آقای خاتمی در حمایت از فهرستی که شورای عالی سیاست‎گذاری ارائه کرده است، به نفع این  لیست استعفا دادند. اما برخی هم یا به طور مستقل یا در لیست‎های موازی هنوز در صحنه رقابت هستند.
 
او اظهار داشت: لیست‎های موازی که اعلام می‎شود جزء جزیان اصلی اصلاحات نیستند و هدف‎های قومی و حزبی دارند و یا مدعی و معترض هستند. اما باید ظرفیت افرادی که در کنار لیست ایستاده‎اند و ظرفیت کسانی که مقابل لیست ایستاده‎اند را با هم مقایسه کرد. پیام خاتمی مسیر اصلی را برای مردم مشخص کرده است. یقینا پیام آقای خاتمی باعث حمایت و استقبال بسیاری از مردم از لیست امید در شورای شهر خواهد شد.

این فعال امور زنان در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر گفت: بسیار لازم و ضروری است که مردم پای صندوق‎های رای بیایند. مردم باید بدانند صندوق‎های رای اولین و ماثرترین راه مشارکت است. برای داشتن جامعه سالم هیچ راهی جز رای دادن وجود ندارد .

نژاد بهرام در پایان گفت: تنها راه پیروزی مشارکت و رفتن پای صندوق رای است و مردم قطعا هم در انتخابات ریاست‎جمهوری و هم در انتخابات شورای شهر مشارکت می‎کنند و هم در شهرهای کوچک و هم در کلان شهرها در کنار اصلاحات خواهند ماند. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
با اينكه به اين ليست راي ميدهم ولي اصلا احساس خوبي جهت راي آوري اين ليست ندارم
نظرات شما
پیشخوان