تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

پازوکی‌:بسیاری صندوق‌ها و موسسات مالی ورشکسته در مشهد ریشه دارند

مهدی پازوکی گفت: موسسات مالی و اعتباری با نهادهای قدرت ارتباطات گسترده‌ای دارند.
 رویداد۲۴-مهدی پازوکی‌ در خصوص مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری برای نظام بانکی، اظهار داشت: دولت باید جلوی بی‌انضباطی پولی و مالی را بگیرد. این در حالی است که هم اکنون حدود یک پنجم نقدینگی‌ در اختیار این مؤسسات غیرمجاز است.

وی با تاکید بر این که کل مؤسسات پولی و مالی باید ساماندهی شوند افزود: ضروری است بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کند کلیه مؤسسات برای ادامه فعالیت خود باید از بانک مرکزی مجوز داشته باشند وجلوی مؤسسات پولی غیر متشکل گرفته شود.

پازوکی‌با بیان اینکه این مؤسسات، اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است تصریح کرد: مرکزی باید با اکثر این مؤسسات نظیر ثامن الحجج در مشهد با درایت برخورد کند.

وی خاطر نشان کرد: موسسات مالی و اعتباری با نهادهای قدرت ارتباطات گسترده‌ای دارند.

این اقتصاددان اظهار داشت: هر چند بانک مرکزی نسبت به دوره قبل بهتر عمل کرده و جلوی رشد قارچ گونه این مؤسسات را گرفته است اما بسیاری از این مؤسسات به عنوان تعاونی اعتباری به وجود آمدند و بعد از آن مجوز گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: سوق دادن نقدینگی به سمت دلال بازی و واسطه‌گری برخلاف سیاست‌های کشور است و فعالیت‌های تولیدی را زیر سوال می‌برد.

پازوکی‌ادامه داد: باید در مورد این مؤسسات شفاف سازی شود زیرا اگر مردم بدانند عموم این مؤسسات ورشکسته هستند پول‌شان را به انگیزه دریافت سود بیشتر در اختیار آنان قرار نمی‌دهند.

وی افزود: برای راه‌اندازی یک قهوه خانه نیاز به مجوز از سوی اداره اماکن است اما برای تاسیس صندوق‌‌ها و موسسات مالیکه اکثرا در مشهد به راه افتادند، هیچ مجوزی اخذ نشد. در حال حاضر بسیاری از این موسسات ورشکسته هستند. بسیاری از اعضای هیئت مدیره این صندوق‌ها و موسسات هیچ گونه تحصیلات و تجربه‌ای در حوزه مالی و بانکی ندارند و این خطرناک است.
منبع: ایلنا
برچسب ها: مشهد
نظرات شما
پیشخوان