تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

واکنش رییس کل بانک مرکزی به شایعه‌ها درباره افزایش قیمت ارز

رییس کل بانک مرکزی معتقد است: در شرایط موجود هیچ عاملی نمی تواند تاثیر مهم و معناداری در شرایط با ثبات بازار ارز داشته باشد.
رویداد۲۴- ولی الله سیف در کانال تلگرام خود نوشت: در روزهاي اخير برخی تلاش مي كنند با شايعه پراكني در جامعه، اینگونه به مردم القا کنند که بعد از انتخابات قيمت ارز افزايش خواهد يافت. متاسفانه این افراد در تعقیب مطامع و اهداف سیاسی خود، ثبات و آرامش اقتصاد را که ذینفع آن آحاد جامعه بوده و صیانت از آن مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است را نشانه گرفته اند. این افراد نمي توانند موفقيت هاي دولت را در ثبات و آرامش اقتصاد و بازار ارز ببينند و حالا كه نمی توانند اين حقيقت و دستاورد مهم دولت را انکار نمایند، با شايعه پراكني می خواهند به ذهن مردم اینگونه القا کنند كه قيمت ارز بعد از انتخابات افزايش خواهد يافت تا از اين طريق بازار را دچار سفته بازی و عدم تعادل و نوسان كنند. 

خوشبختانه بازار ارز از وضعيت با ثبات و پايداري برخوردار است و اينگونه القائات در شرايط و وضعيت با ثبات آن تغييري ايجاد نمي كند.

در شرايط موجود هيچ عاملی نمی تواند تاثير مهم و معناداری در شرايط با ثبات بازار ارز داشته باشد و اگر قرار باشد تزلزلي در ثبات و آرامش اين بازار ايجاد شود در روزهاي هيجاني قبل از انتخابات قاعدتا زمينه بروز بيشتري دارد كه خوشبختانه در همين روزها نيز مانند سال هاي اخير شاهد استمرار آرامش و ثبات در اقتصاد و بازار هستيم. 

رویکرد حرفه ای بانک مرکزی و توجه به مباني و مفاهيم اقتصاد مقاومتي موجب پايداري آرامش و ثبات مثال زدنی در اقتصاد و بازار ارز (حتی پس از افت شدید قیمت نفت در سالهای اخیر) شده و به دستاوردی مهم و غير قابل انکار در اقتصاد کشور مبدل گردیده است . بانک مرکزی به عنوان متولی قانونی بازار ارز در آینده نیز با استمرار رویکرد حرفه ای خود مقتدرانه از ثبات و آرامش این بازار دفاع خواهد کرد و به مردم عزیز اعلام می دارد که در این خصوص جای هيچگونه نگراني نیست و هموطنان به این شایعات بی اساس توجهی نکنند.
برچسب ها: سیف
نظرات شما
پیشخوان