تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

زخم کهنه؛ تن فروشی زنان و دختران در تهران

در پی دستگیری بالغ بر سه هزار زن و دختر خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده اکثر آنها روسپی‌گری و تن فروشی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و اکثرا مجبور به این کار هستند
رویداد۲۴ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی-روسپی گر یا تن فروش به افرادی گفته می شود که از راه ارتباط جنسی با جنس مخالف اقدام به کسب درآمد می کنند. اما این تعریف کمی متفاوت شده چراکه همجنس گرایی و تن فروشی خاموش هم به جمع تعاریف روسپی گری اضافه شده است.

در پی دستگیری هزاران زن و دختر خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده ۶۰۰ نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و ۱۴۰۰ نفرشان از طریق شبکه‌های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط‌گیری با مردان هوسران می‌کرده‌اند.

این درحالی است که بر اساس آمارهای موجود، هم‌اکنون بالغ بر 1/5 میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز ۱۶۰ نفر به این آمار اضافه می‌شود. از سوی دیگر حدود 4/5 میلیون نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند. نکته درخورد توجه اینکه بین سن بلوغ و ازدواج در کشور به شدت بالا رفته است، به طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران ۱۸ سال و پسران ۱۵ سال فاصله افتاده است.

خبر دیگری در این زمینه حاکی است قبل از اجرای طرح جدید نیروی انتظامی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» برای برخورد با پدیده بدحجابی و بدپوششی در کشور، طی یک دوره یکماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف بدین شرح است:

۱- از نظر گروه سنی بالغ بر 9/78 درصد از یادشدگان زیر ۱۵ سال. 46/9 درصد آنها بین ۱۶ تا ۲۰ سال، 31/5 درصدشان بین ۲۱ تا ۲۵ سال و 13/8 درصدشان ۲۶ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند.

۲- به لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 84/6 درصد از یادشدگان مجرد، 13/1 درصد از آنها متاهل و 2/3 درصدشان مطلقه بوده‌اند.

۳- از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 46/9 درصد از یادشدگان دارات تحصیلات متوسطه و دیپلم،‌ 27/7 درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس و 25/4 درصدشان بالاتر از لیسانس بوده‌اند.

۴- به لحاظ داشتن شغل بالغ بر 25/4 درصد از یادشدگان محصل، 19/3 درصد از آنها دانشجو، 15/4 درصدشان دارات شغل آزاد، ۵ درصد کارمند بخش خصوصی، 11/5 درصدشان خانه‌دار و ۱۷ درصدکارگر یا بیکار بوده‌اند.

۵- از نظر نحوه زندگی بالغ بر 38/5درصد از یادشدگان با والدینشان و 17/7 درصد از آنها با یکی از والدینشان زندگی می‌کنند و 44/88 درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.

۶- به لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 87/5 درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته اند، 7/5 درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و ۵/۵ درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.


 روند رو به رشد تقاضاهای جنسی که متاثر از محیط و عوامل تحریک زا است، انگیزه زنان را برای بهره وری اقتصادی و جنسی افزایش می دهد. ذائقه های جنسی افراد متاثر از عوامل تحریک کننده تغییر کرده و مردان را برای ارضای امیال جنسی خود به مکانی خارج از حریم خانواده هدایت می کند؛ تماشای فیلم‌های پورنو که به تغییر ذائقه جنسی همسران و افزایش مطالبات جنسی آنان می انجامد، در دراز‌مدت روابط جنسی متعارف میان همسران را تحت تاثیر قرار داده و روابط جنسی خارج ‌از‌ محدوده خانواده را افزایش می‌دهد، پس با نادیده گرفتن این مسئله هر روز به تعداد این زنان، دختران و همینطور مردانی که در خیابان ها به دنبال کالای مطلوبشان هستند اضافه می شود. آری؛ وضعیت تن فروشی در پایتخت آرام آرام به سمت آژیر خطر کشیده می شود اما مسئولان همچنان از بیان آمارها و وضعیت هراس دارند و حتی وزیرکشور هم هیچ حرفی از این آسیب اجتماعی به بهارستانی ها نزد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Germany
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
3
2
این یکی از شغلهای که روحانی و جهانگیری برای جوانان درست کردن قبلا خاتمی بذر این شغل را تو ایران پا چید الان روحانی دارره درو میکنه اشتغال بکار روحانی اینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
ربطي به نياز مالي نداره دخترها الان بدون نياز مالي هم اينكار را مي كنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان