تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

خوب‌ترین شنبه این سال‌ها

غلامعلی رجایی*
رویداد۲۴ - اول، پس از انتخابات 88 و نتیجه‌های  تلخ آن و در غیبت هاشمی عزیز،امروز ،خوب‌ترین شنبه مردم شریف ما و جریان قوی اصلاحات است.جریانی که روز به روز دارد مردمی‌تر از قبل می‌شود.

دوم، مردم با حضور گاه، بالای 76درصدی خود در پای صندوق‌های رأی، نه بزرگی به رقیب گفتند و همچون همیشه پشتیبان نظام شدند.

سوم، حضور بی‌سابقه مردم ،وزارت کشور را چنان غافلگیر کرد که صدها هزار نفر از مردم، نتوانستند به دلیل اتمام وقت قانونی انتخابات،که عملاً به‌روز بعد تداوم یافت در رأی‌گیری شرکت کنند .

چهارم، بعضی‌ها چندین ساعت در صف رأی ماندند و تاب آوردند، چون می‌دانستند باید بمانند تا کشور همچنان بر مدار تعقل و خرد و واقع‌نگری بر بستر ارزش‌ها به‌پیش برود.

پنجم، با این حضور بشکوه ،تکلیف رئیس‌جمهور منتخب_ که شواهد و قراین  نشان می‌دهد، دکتر روحانی پیروز انتخابات است_ بیشتر از قبل خواهد بود.

روحانی از امروز ،آری از امروز ،باید با بستن کابینه‌ای جوان‌تر و چابک  و مردمی‌تر با حفظ نیروهای با تجربه موجود در کنار جوان‌ترها گام مهمی در بر آورده کردن مطالبات مردم به‌ویژه در بهبود وضعیت معیشتی آنان بردارد .

 ششم، امروز جریان اصلاحات نشان داد مردمی‌تر از قبل شده و اگر دولت جدید خوب عمل کند از هم‌اکنون می‌توان رئیس‌جمهور آینده را از جریان اصلاحات دانست.حالا چه دکتر جهانگیری عزیز باشد،یا دکتر ظریف دوست‌داشتنی، یا. ...

هفتم، توصیه من به جریان اصولگرا این است تا سه دوره دیگر اقلاً در هوای تشکیل دولت نباشند و باید مدتی استراحت کنند! یا در شعار و عمل به اصلاحاتی مستمر بیندیشند تا مردم به آنان توجه کنند.

هشتم، مردم دنبال مطالباتشان هستند و اکنون این مطالبات را در جریان اصلاحات توأم با رویه اعتدال ، با میدان‌داری بزرگانی چون خاتمی و ناطق نوری و سید حسن خمینی و روحانی می‌دانند.

نهم، همچون امام باید قدر این مردم را دانست و آنان را که بندگان عزیز خدای متعال‌اند از هر فرقه و دین و مذهب و با هر سلیقه گرامی داشت.

دهم و نکته آخر، مردم نشان دادند به‌رغم مشکلاتی که در زندگی خود دارند و خود را شایسته زندگانی‌ای بهتر از این می‌دانند_ و حق هم همین است _پشتیبان و هوادار نظام جمهوری مستقل اسلامی هستند.

بی‌خود نبود که امام که در این روزها از او کمتر رنگ و بویی در هوای تبلیغات انتخابات دیده شد جنان به این مردم عشق می‌ورزید که درباره آنان گفت:

«ملت شریف مسلمان ایران که جانم فدای یکایک آنان با!»
بر قرارتر باد این حضور،
خجسته باد این پیروزی!

*مشاور ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی
نظرات شما
پیشخوان