تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

اصولگرایان قحط الرجال دارند؟

محمدتقی رهبر تأکید کرد: کاندیدای دیگری غیر از رئیسی برای معرفی نداشتیم و آقای قالیباف که به نفع رئیسی کنار رفت، مشخص نشد که رأی هواداران او به سبد کدام نامزد ریخته شد.
 رویداد۲۴ -محمدتقی رهبر تأکید کرد: کاندیدای دیگری غیر از رئیسی برای معرفی نداشتیم و آقای قالیباف که به نفع رئیسی کنار رفت، مشخص نشد که رأی هواداران او به سبد کدام نامزد ریخته شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخابات این است که جناح سیاسی شکست‌خورده به نقاط ضعف خود می‌پردازد و آن را با توجه به میزان آرا مردم به رقیب دچار تغییر تحول می‌سازد. این روزها اصولگراها دلیل شکست سید ابراهیم رئیسی از حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نامزد هراسی از سوی روحانی و یا ویدئو منتشرشده رئیسی با امیر تتلو می‌دانند.

ظاهراً این طیف سیاسی از این نکته غافل است که اساساً ابراهیم رئیسی، کاندیدا جذابی برای امروز ایران نبود، بدین معنا حتی درصورتی‌که دو گزینه نامزد هراسی و یا امیر تتلو هم نبود هیچ تضمینی برای موفقیت اصولگرایان با این کاندیدا وجود نداشت و احتمالاً همین نتیجه به دست می‌آمد.

البته اصولگرایان از یار کمکی و نامزد پوششی هم بهره بردند، اما حتی این یار کمکی آنان فردی بود که دو بار در انتخابات ریاست جمهوری شکست‌خورده بود و برای سومین دفعه هم با تقلیدی ناشیانه از محمود احمدی‌نژاد و بیان وعده‌هایی که مردم ایران پس از گذران 8 سال ریاست جمهوری نهم و دهم به‌خوبی می‌دانند عملی نخواهد شد، نتوانست تا پایان حضورداشته باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد که اصولگرایان بیشتر از هر چیزی برای برد در انتخابات به چهره‌های جدید و مورد قبول امروز مردم ایران نیاز دارند و تا زمانی که مدام بر دور همین دایره بچرخند نتیجه تغییر نخواهد کرد.

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به ملت بزرگوار ایران به خاطر حضورشان تبریک و دست‌مریزاد گفت زیرا که پیروز این انتخابات آنان هستند که باوجود تمام اشکالات و توقعاتی که عمل نشده، به صحنه آمدند و رأی خود را داخل صندوق انداختند.

وی درباره علت شکست اصولگرایان در این دوره از انتخابات گفت: در رقابت‌های انتخاباتی چالش‌هایی وجود دارد. تمام نامزدها غیر از دو نفرشان وارد گود رقابت شدند البته بخشی از حرف‌ها بد بود که رهبری هم به آن‌ها اشاره کردند، اما در انتخابات وقتی تبلیغات، تلاش‌ها و سخنرانی‌ها شروع می‌شود هر چند غلط ولی به‌خودی‌خود پای موضوعاتی به میان می‌آید که درشان ملت ایران نیست. البته نباید سیاه نمایی کرد، واقعیات را باید گفت و وعده‌هایی را طرح کرد که قابل‌قبول باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: معتقدم اصولگرایان بااینکه آقای رئیسی برای اولین بار است که کاندید ریاست جمهوری می‌شود در برابر دولتی که چهار سال رئیس‌جمهور بوده است، نباید انتظار داشت که پیروز میدان باشد. البته با توجه به همین موضوع این مقدار از آرا هم در برابر دولتی که سوار بر موج است و مردم او را می‌شناسند، کم نیست.

رهبر دراین‌باره که رئیسی برای اصولگرایان رأی آور نبود، بیان کرد: حرکت اصولگرایان با توجه به آرا اصلاح‌طلبان خوب بود اما کاندیدای دیگری هم به غیر از رئیسی برای معرفی نداشتند و آقای قالیباف که به نفع رئیسی کنار رفت، مشخص نشد که رأی هواداران او به سبد کدام نامزد وارد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص قحط‌الرجال بودن در بین اصولگرایان یادآور شد: برای افراد نمی‌توان تکلیف روشن کرد که کاندیدا شوند. بر روی کاندیداتوری ابراهیم رئیسی با توجه به اینکه جزء مجموعه اصولگرایی و نماینده رهبری در آستان قدس بوده، ائتلاف صورت گرفت.

رهبر درباره آسیب‌شناسی شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: درواقع آسیبی نیست در بسیاری از جاهای کشور ابراهیم رئیسی را نمی‌شناختند ولی دولت با امکاناتی داشت قدر مسلم کسب آرای او بسیار راحت‌تر بوده است.

وی در این خصوص که اصولگرایان با تمام امکانات برای رئیسی حرکت کردند، توضیح داد: همین‌طور بوده است، اما اصولگرایان تازه می‌خواستند ماشین رئیسی را حرکت بدهند. ما تکلیف داشتیم که کاندیدا معرفی کنیم، الآن باید به دولت کمک کرد و نباید چوب لای چرخش گذاشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
3
تا دیروز که وطن امروز و کیهان میگفتن تمومه کار روحانی حالا امروز میگید نه اینجوری نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان