تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
لاریجانی:

ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد/ طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به کمیسیون شوراها ماموریت داد با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه کند.
رویداد۲۴علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) اظهار کرد: حضور چشمگیر، غیرتمندانه و با متانت ملت در انتخابات اخیر ستایش برانگیز و غرور آفرین بود. در این حماسه کم نظیر تفضل الهی شامل حال ملت شد و با توجهات امام زمان (عج) صفحه جدیدی از قدرت ملی کشور پیش روی ملت ها باز شد و در واقع ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در صحنه بین الملل پیدا کرد.

وی ضمن تبریک به حسن روحانی به عنوان برگزیده ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: برخی کاستی‌ها در روز رای گیری مشاهده شد. من از کمیسیون شوراها می خواهم با همکاری مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران با انتخابات اخیر در منطقه حضور قوی پیدا کرد، گفت: در هنگامه ای که در صحنه بین المللی انواع و اقسام مکر و فسون را شاهد هستیم و در منطقه به غایت به هم ریختگی امنیتی وجود دارد و برخی قدرت‌های بزرگ و کشورهای مساله ساز به بحران امنیتی منطقه می‎‌دمند، حضور با صلابت ملت پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

لاریجانی اضافه کرد: تدابیر حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب که کرارا ملت عزیز را به حضور فراگیر و قانونمند دعوت نمودند و به دست اندرکاران انتخابات رعایت رای ملت را به عنوان امانت گوشزد کردند در حضور یکپارچه ملت در انتخابات تاثیر منحصر به فردی داشت. راهنمایی های مراجع عظام تقلید، علما، نمایندگان، نخبگان سیاسی، احزاب، گروه ها و نخبگان علمی، فرهنگی، ‌هنری و اجتماعی کشور همه نقش آفرین این صحنه افتخار آمیز بوده است که باید قدردان آنان بود.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران انتخابات، شورای نگهبان، وزارت کشور، نمایندگان ناظر بر انتخابات شوراها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و رسانه های گروهی و صدا و سیما، اضافه کرد: امیدواریم دولت آینده کاراتر و مصمم تر در حل مشکلات اصلی کشور که متنوع است و البته محوریت آن امور اقتصادی و معیشتی مردم است، گام بردارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: در مسیر انتخابات مخصوصا روز رای گیری برخی کاستی ها مشاهده شد از جمله زمان رای گیری که باعث خستگی مردم شد و همچنین در مورد شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری منطبق با قانون اساسی نیاز به ضوابط روشن‌تر است. مخصوصا در زمینه مکانیزه نمودن انتخابات که قبلا در قوانین مربوطه مورد تاکید واقع شده بود، از حالا پیگیری و نظارت شود که برای انتخابات بعدی با شرایط آسان‌تری ملت عزیز رای خود را در صندوق‌ها بیندازند.

لاریجانی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به اجلاس ریاض گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا در ابتدای صحبتش گفت که چقدر پول از دولت سعودی گرفته تا در این اجلاس شرکت کند، نکته جالبی است. که قابل باور نبود به صورت علنی گفته شود. آمریکایی ها، ریاض را مرکز مبارزه با تروریسم اعلام کردند. کار درستی بود،‌ زیرا مرکز صدور تروریسم همان جاست. اگر آمریکا موفق شود مانع ارسال پول و سلاح و افراد مسلح از عربستان به سایر نقاط شود، دیگر نه برج دوقلو در نیویورک منفجر می شود نه هزاران نفر از مردم بی گناه عراق،‌ سوریه و لبنان کشته و زخمی می‌شوند.

وی ادامه داد: از عجایب روزگار این است که سعودی ها و آمریکا علمدار مبارزه با تروریسم شدند. از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق تا امروز که انواع و اقسام جریان‌های تروریستی ایجاد شده در کدام یک دست سعودی‌ها در پشت صحنه یا روی صحنه آن نبوده است. در مورد طالبان فقط کافی است به مصاحبه خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان توجه کنید که  در پاسخ به اینکه چرا پاکستان طالبان را ایجاد کرد، گفته بود اینقدر پاکستان را سرزنش نکنید. طالبان از یک مثلث همکاری به وجود آمد که طراحی و هدایت آن با آمریکا و انگلیس بود و پول آن را سعودی و امارات دادند و اجرای آن توسط پاکستان بود.

ادامه دارد...
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان