تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
احمد مازنی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

نقش افکار عمومی در انتخابات هیات رئیسه مجلس

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس وعضوفراکسیون امید درباره نقش افکار عمومی در تثبیت حضور مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس گفت: نقش افکارعمومی بسیار موثر بود زیرا اعضای مجلس‌شورای‌اسلامی، نماینده ملت هستند و به انتظارات و خواسته‌های آنان باید توجه داشته باشند.
رویداد۲۴-احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس وعضوفراکسیون امید درباره نقش افکار عمومی در تثبیت حضور مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس گفت: نقش افکارعمومی بسیار موثر بود زیرا اعضای مجلس‌شورای‌اسلامی، نماینده ملت هستند و به انتظارات و خواسته‌های آنان باید  توجه داشته باشند.

پیش از برگزاری رای‌گیری هیئت‌رئیسه مجلس  خبرهایی از حاشیه آن مبنی بر درخواست حذف علی مطهری از هیئت رئیسه توسط فراکسیون نمایندگان‌ولایی به گوش رسید که همراهی مستقلین با آنان نیزسبب شد تا علاوه برواکنش اعضای فراکسیون امید، افکار عمومی هم نسبت به آن بی‌تفاوت نباشد.

فراکسیون امید بلافاصله اعلام کرد که خط قرمز آنها حضور مسعود پزشکیان و علی مطهری در هیئت رئیسه مجلس است و این خبر در شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای دست به دست شد که به نظر رسید این تنها یک خواست فراکسیونی نیست بلکه افکارعمومی بر حضورمجدد این دو عضو در هیئت‌رئیسه اصرا دارد.

روز رای‌گیری نتیجه چنین شد 33 رای از آرا علی لاریجانی که بدون رقیب بود، کاهش یافت و آرا علی مطهری با 30 رای و مسعود پزشکیان با 21 رای افزایش پیدا کرد.

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل افزایش رای مطهری و پزشکیان در مقایسه با سال اول و کاهش آرای لاریجانی در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس گفت: افزایش رای آقایان مطهری و پزشکیان ناشی از حساسیتی بود که در سطح جامعه و افکار عمومی ایجاد شد. جریانی بنا داشت این  دو فرد را از جایگاه هیئت‌رئیسه و نائب‌رئیسی پایین بیاورد و یا با آرا کمتری در آن موقعیت حفظ کند، البته تلقی دوم بسیار ضعیف‌تراست و بیشتر در صدد حذف بودند.

وی درادامه ضمن اشاره به جریان سیاسی در مجلس اظهار داشت: سه جریان در مجلس فعال است. فراکسیون‌های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین جریان‌های سیاسی خانه ملت هستند که تعدادی از اعضای نمایندگان ولایی ازاعضای جبهه پایداری محسوب می‌شوند واکثراعضای جریان مستقلین نیزاز طریق لیست امید وارد مجلس شدند و برخی هم بدون حمایت از طرف کسی به پارلمان راه یافتند. 

مازنی در ادامه افزود: پیش از روز رای‌گیری هیئت رئیسه در رابطه با آن اخباری از گوشه و کنارشنیده می‌شد، فراکسیون امید تصمیم گرفت تا در برابراراده حذف مطهری و پزشکیان بایستد بنابراین حضورآنان را به عنوان نواب، خط قرمز خود اعلام کرد.

این عضو فراکسیون امید دراین خصوص تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف فراکسیون امید از طریق تعاملی که با نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های امید، مستقلین و حتی برخی از اصولگرایان داشت، موفق شد درنهایت برای آقایان پزشکیان و مطهری آرا بیشتری نسبت به سال پیش در سبد رای آنان اندازد.

وی در ادامه یادآور شد: فراکسیون امید علاوه بر تاثیرپذیری از جو و فضایی که به وجود آمده بود، درصدد برآمد تا به انتظارات افکار عمومی که حداقل آن تثبیت این دو کاندیدا در جایگاه هیئت‌رئیسه بود، پاسخ دهد و نتیجه تلاش هم کسب آرا بیشتر نسبت به سال گذشته بود.

این نماینده اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی درباره نقش افکار عمومی در ثبیت حضور مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس یادآور شد: نقش افکارعمومی بسیار موثر بود زیرا اعضای مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت هستند و به انتظارات و خواسته‌های آنان باید  توجه داشته باشند. البته اقلیتی درپارلمان حاضر هستند که رفتار خود را صرفا با ملاک ها و اصولی که معتقدند، تنظیم می‌کنند ولی اکثریت مجلس برای برآورده کردن انتظارت مردم و افکار عمومی به پیش می‌روند و احترام ویژه‌ای برای آن قائل هستند.   

نظرات شما
پیشخوان