تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

پروانه سلحشوری: نباید به اسم تجربه افراد مسن را به کار گرفت

پس از رای قاطع مردم و پیروزی دکتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره وزرا و معاونین آینده رییس جمهور شدت پیدا کرده است. یکی از موضوعاتی که در این بین بیشتر از همه توجه افراد را به خود جلب کرده این است که آیا کابینه دولت دوازدهم به نسبت دولت گذشته جوان‌تر خواهد شد یا خیر؟ در همین رابطه به سراغ پروانه سلحشوری، نماینده تهران رفتیم تا نظرات وی را در این رابطه جویا شویم.
رویداد۲۴- پس از رای قاطع مردم و پیروزی دکتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره وزرا و معاونین آینده رییس جمهور شدت پیدا کرده است. یکی از موضوعاتی که در این بین بیشتر از همه توجه افراد را به خود جلب کرده این است که آیا کابینه دولت دوازدهم به نسبت دولت گذشته جوان‌تر خواهد شد یا خیر؟ در همین رابطه به سراغ پروانه سلحشوری، نماینده تهران رفتیم تا نظرات وی را در این رابطه جویا شویم.

در این ایام بحث بر سر تشکیل کابینه دولت دوازدهم داغ شده است، چقدر جوان‌گرایی در کابینه پیشرو را لازم و ضروری می‌دانید؟
من با ورود افراد باتجربه مشکلی ندارم و معتقدم حضور این چهره‌های باسابقه در بدنه دولت نیاز مبرم کشور است. در عین حال اعتقاد دارم این پتانسیل وجود دارد که افرادی که از سن کمتری نسبت به دولتمردان برخوردارند برخی کارهای اجرایی کشور را به دست گیرند. بهتر است دولت دوازدهم تلفیقی از افراد جوان و میانسال باشد. حضور پا به سن گذاشته‌ها در دولت با شعارهای جوان‌گرایی در تضاد است و جا دارد باسابقه‌ها جای خود را به جوان‌ترها دهند.

به نظر شما اراده‌ای برای حضور افراد زیر 40 در سال در کابینه وجود دارد؟
خود من هم خیلی موافق حضور افراد زیر 40 سال در کابینه نیستم چون فکر می‌کنم میزانی از تجربه و آگاهی نیاز است. ما وقتی می‌گوییم کابینه جوان‌تر شود یعنی حضور افرادی تا سن 55 سالگی در کابینه بیشتر شود. در مجموع با جوان‌تر شدن کابینه موافقم و از طرفی به شدت با حضور بی‌تجربه‌ها هم در دولت دوازدهم مخالفم. صرف جوان بودن برای حضور در کابینه و دولت دوازدهم کافی نیست بلکه افرادی باید سکان را به دست گیرند که مدیریت و توانمندی خود را در گذشته ثابت کرده باشند.

آقای روحانی پس از پیروزی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت به دلیل آنکه کشور در لبه پرتگاه است نیاز داریم تا باتجربه‌ها را به کار گیریم، شما با این نظر موافق بودید؟
شرایط در سال 92 خاص بود ولی اکنون اعتقاد دارم فردی که باتجربه است باید از توان بالای مدیریتی هم برخوردار باشد تا وزارتخانه را به خوبی اداره کند. امروز نباید به اسم تجربه افراد مسن را به کار گرفت زیرا این افراد به مانند دهه‌های گذشته آن توان مدیریتی بالا را ندارند.

این روزها زمزمه‌هایی راجع به جدا شدن دو حوزه ورزش از جوانان به گوش می‌رسد، آیا این موضوع جدی است و شما به عنوان نماینده با این تفکیک موافقید؟
خبرهایی که به ما رسیده حکایت از آن دارد که دولت با تفکیک این دو حوزه موافق است و به احتمال زیاد در آینده یک سازمان به مانند گذشته با نام جوانان خواهیم داشت و وزارتخانه تنها با نام ورزش به کار خود ادامه خواهد داد. من به شخصه این جداسازی را می‌پسندم زیرا حوزه جوانان زیر سایه ورزش گم شده است. از طرفی موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم به وزارتخانه جدی است که امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر به وقوع بپیوندد.

اگر سازمان ملی جوانان به مانند گذشته ایجاد شود نمایندگان نمی‌توانند رییس سازمان مربوطه را برای توضیح به صحن علنی مجلس بکشانند این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این موضوع خیلی چالش جدی نیست. مثلاً امروز که رییس سازمان محیط زیست به مجلس نمی‌آید برای ما مشکل درست نکرده است. توجه به این نکته که سازمان ملی جوانان قبل از ادغام کارکردهای به مراتب بهتری را داشته بسیار حائز اهمیت است و بنظرم برای پیشبرد اهداف کشور این تفکیک مثبت خواهد بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان