تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه هجمه مجدد امام جمعه مشهد به دولت برپایه ادعاهای واهی درباره ۲۰۳۰

آقای علم‌الهدی؛ انتخابات تمام شده است !

هنگامی که یونسکو، حق تحفظ جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است آنگاه آقای علم الهدی، دایه دلسوزتر از مادر شده است که ایراد حقوقی می گیرد یا اینکه به واسطه تلاش برای تخریب دولت، به چنین نکاتی توجه نکرده است؟
رویداد۲۴- با گذشت بیش از دو هفته از روز انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت و حضور حماسی و آگاهانه مردم، همچنان هستند افرادی که هنوز در دوران تبلیغات و تخریبات! انتخاباتی به سر می برند و با خود می اندیشند که همچنان فرصت تخریب دولت مستقر برای ریزش آرای حامیان او وجود دارد. لذا به مانند چهار سال گذشته و برای تک دوره ای شدن دولت حسن روحانی و برای اینکه در پایان هفته، حسن روحانی برود همچنان پرچم تخریب وی را در دست گرفته و از هیچ تریبونی نیز برای چنین اقدامی، صرف نظر نمی کنند.

یکی از مواردی که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دستمایه بزرگی در جهت تخریب دولت روحانی قرار گرفت یکی از اسناد یونسکو با عنوان 2030 بود که با دروغ پردازی و هتاکی دلواپسان و حامیان رئیسی، به عنوان معضل بزرگ فرهنگی قرن معرفی شد و بسیاری از تریبون های کشور که اهم آنان از بیت المال، تامین شده و برای موضوعات دیگری طراحی گردیده بودند در جهت تخریب حسن روحانی به میدان آمدند و این سند را به نحوی وارونه و در جهت تامین اهداف انتخاباتی خویش، به مردم معرفی نمودند.

کار به جایی رسید که حتی مبلغینی را از قم و حوزه های علمیه سراسر کشور با حمایت مالی نهادی خاص، به شهرها و روستاها اعزام کردند تا به وسیله دروغ پردازی ها و هتاکی ها در قالب عنوان سند 2030، موجب ریزش آرای حسن روحانی شوند و برای کاندیدای خود، «رای حلال» کسب نمایند.

اما با پیروزی قاطعانه حسن روحانی در انتخابات، شکست خوردگانی که شاهد بر باد رفتن تلاش های چهارساله خود برای تخریب روحانی هستند همچنان می کوشند تا وی را با هجمه های گوناگونی مواجه سازند و دولت او را از وظایف اصلی خویش، غافل سازند. تکرار موارد کذبی که در مورد اقدامات دولت در مورد سند 2030 بیان کرده اند و همچنین وارونه نمایی مفاد این سند، یکی از این اقدامات است که با قدرت، در حال پیگیری است.

نگاهی گذرا به تریبون های نماز جمعه، حجم گسترده تخریب دولت روحانی در دوره جدید را نمایان می سازد که با دستاویز قرار دادن سند 2030، شروع به کار نموده است. اگر بخواهیم به موردی خاص از تریبون های نماز جمعه اشاره کنیم که به مبحث 2030 پرداخته اند می توانیم به بیانات امام جمعه مشهد بپردازیم که وی تشخیص داده است ادعاهای گذشته را دوباره تکرار نماید تا موجب بدبینی مردم به مسئولین دولت و نظام شود.

در رابطه با اظهارات آقای علم الهدی امام جمعه مشهد باید نکاتی را مورد توجه قرار داد.
1-    امام جمعه مشهد گفته است: «می‌خواهند جامعه، نظام و انقلاب را به همان بستری برگردانند که امام راحل، ما را از دل آن بستر نجات داد، سند 2030 چنین اثری دارد.»

در رابطه با این گفته آقای علم الهدی، باید به ایشان متذکر شد که هیچگاه نباید به دلیل تعصبات، در مورد یک بسته جامع که ممکن است در محتوای آن، موارد متعدد و مباحث گوناگون باشد حکم کلی داد و کلیت مجموعه را زیر سوال برد. چنین واکنش عجولانه ای نسبت به محتوای یک مجموعه، نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

سند 2030 در اهداف هفده گانه خویش می خواهد به فقر در همه اشکال آن و در همه نقاط جهان،پایان دهد، می خواهد در جهت تحقق امنیت غذایی و توسعه کشاورزی هدف گذاری نماید، می خواهد فرصت های یادگیری را به صورت یکسان و برابر در تمام جوامع، توزیع نماید و بسیاری اهداف دیگر که مراجعه به سند، گویای خواسته های آن در افق 2030 است.

حال باید از آقای علم الهدی پرسید که آیا تحقق این اهداف، بازگشت به بستری است که امام راحل ما را از آن نجات داد؟ یا اینکه تحقق این اهداف، از خواسته های مرحوم امام(ره) نیز بوده است؟ حتی اگر از دیدگاه امام جمعه مشهد، نقدی به برخی موارد این سند وجود دارد آیا درست است که برای تخریب دولت، پذیرش و اجرای سند 2030 را در جهت بازگشت به دوران قبل از انقلاب اسلامی تصویر کرد؟

2-    امام جمعه مشهد گفته است: «این سند تحت عنوان سند «توسعه پایدار» به همه دنیا دیکته شد تا با اجرای مواد آن از 2015 که سال 1394 می‌شود، تا سال 2030 یعنی طی 15 سال، دنیا تحت یکنواختی و برابری فرهنگی قرار بگیرد.»

اولا این سند، در قالب توصیه نامه توسط سازمان یونسکو به کشورهای عضو ارائه شده است و اعضا مخیر بوده اند که تمام آن را و یا بخشی از آن را اجرا نمایند لذا بیان این موضوع که چنین سندی «دیکته» شده است خطای فاحشی است.

ثانیا کاربست عبارت یکنواختی و برابری فرهنگی، صحیح به نظر نمی رسد چراکه این سند می خواهد اهداف و شاخصه های کمی و کیفی که دانشمندان و فرهیختگان جهان بدان دست یافته اند و موجبات پیشرفت سطح آموزش و فرهنگ، و همچنین شرایط زندگی جهانیان می شود را هدف گذاری کند تا همت کشورها برای تحقق آن اهداف، بیش از گذشته شود.

اینکه سطح رفاه با ریشه کن سازی فقر، بالاتر برود، سطح آموزش ارتقا یابد و در مسیر فراهم سازی آب آشامیدنی سالم برای همگان، گام برداشته شود را نباید بدبینانه نگاه کرده و آن را در مسیر از بین رفتن فرهنگ اسلامی به شمار آورد.

3-    امام جمعه مشهد گفته است: «اصل این سند با مبنای فکری، اصول اعتقادی و ارزش‌های دینی ما منافات دارد...اصل سند در راستای جهانی‌سازی با ریاست و حاکمیت آمریکا است...اصول و قوانینی که در سازمان ملل با نظر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بر مبنای اصول ارزشی غرب تنظیم‌شده است.»

هنگامی که اهداف ذکر شده در سند 2030 مورد مطالعه قرار می گیرد برداشتی که حکایت از منافات با اصول اعتقادی و ارزش های دینی داشته باشد دیده نمی شود و یا با نگاهی خاص، به ندرت دیده می شود، بدین معنی که اتفاقا اکثر مواردی که در این سند ذکر شده است از خواسته های دین است اما ممکن است که در برخی موارد نیز برداشت هایی بشود که در مسیر خواست ارزش های دینی نباشد و به همین دلیل نیز حق تحفظ جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو ثبت شده است.

از این قبیل اسناد در مجامع جهانی، به فراوانی یافت می شود. به طور مثال، اسنادی که بیان می کند در سال مشخصی، باید فلان اهداف بهداشتی و درمانی در جهان فراگیر شود و شاخصه های آن نیز مدون شده است. اینکه برداشت ما از اجرای اسناد جهانی، فراهم سازی حاکمیت آمریکا باشد ناشی از دیدگاه بدبینانه است؛ همانگونه که این دیدگاه باور دارد که در مذاکره با آمریکا، حتما کلاه سرمان می رود و حتما شکست خواهیم خورد.

علاوه بر این، در تدوین سند 2030، نمایندگانی از جمهوری اسلامی حضور داشته اند که این نمایندگان نیز شامل افرادی از دولت و مجلس می شده اند و نظرات ایران را به عنوان عضو فعال سازمان یونسکو اعلام داشته اند و با همین تجربه بوده است که ایران، حق تحفظ خود را نیز اعلام کرده است. اینکه تمام امور جهان را در سیطره ارزش های غربی مشاهده کنیم و خود را کشوری ضعیف و ناتوان تصور کنیم جفای بزرگی به کشور است.

همچنین باید در نظر داشت که سند 2030، سومین سند پیاپی در چنین موضوعی می باشد. اولین سند در سال 1990 طراحی شد که افق 2000 را به عنوان چشم انداز برگزیده بود، دومین سند در سال 2000 طراحی شد و افق 2015 را انتخاب کرده بود و این سند نیز افق 2030 را متصور شده است و برآیند هیچکدام نیز جهانی سازی با ریاست آمریکا نبوده است.

4-    امام جمعه مشهد گفته است: «در این بند ذکر شده که نباید با دانش آموزان به خاطر همجنس بازی، گرایش های جنسی و خود ارضایی با خشونت برخورد شود و حتی در کشورهایی که با همجنس بازی موافق نیستند، یونسکو برای آنان مدرسه می‌سازد.»

در هیچ بندی از سند 2030، چنین مطالبی درج نشده است و این سخنان، برآمده از تفاسیر شخصی و دروغین افرادی است که قصد تخریب دولت حسن روحانی را داشته و دارند؛ این مطالب در حالی است که دولت جمهوری اسلامی با وجود اینکه چنین سندی، حکم توصیه نامه را دارد ولی برای بستن دهان بدبینان و افرادی که در پی تفاسیر غلط هستند حق تحفظ خود را نیز اعلام کرده و ثبت کرده است.

5-    امام جمعه مشهد گفته است: «در ماده پنجم این سند آمده که اهداف یاد شده، منسجم و جدایی‌ناپذیر است، شما چطور قید تحفظ می‌کنید، در حالی که حرف شما با اصول این سند در تضاد است؟...دولت در بیانیه خود اعلام کرده این سند برای ما الزام آور نیست، گاهی اوقات آقایان حرف‌هایی می‌زنند که شعور و درک مردم را زیر سئوال می‌برند»

بیان این موضوع که اهداف یاد شده، منسجم و جدایی ناپذیر است منافاتی با حق تحفظ ندارد. علی رغم الزام آور نبودن سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، جمهوری اسلامی ایران باز هم نسبت به آن اعلام تحفظ رسمی و مکتوب کرده و دامنه شمول مفاد پذیرفته شده را محدود و مشروط کرده است. در اجلاس مقامات عالی‌رتبه آموزش جهان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو (۱۳ تا ۱۵ آبان ۱۳۹۴)، هیچ یک از کشورهای عضو یونسکو و حتی کشورهای اسلامی به دلیل غیر الزام آور بودن آن، با سند فوق مخالفت نکردند و تنها وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان طی سخنانی بر ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در این سند تاکید و بار دیگر متن تحفظ رسمی کشورمان در اجلاس اینچئون را عینا قرائت کرد و درخواست نمود این تحفظ در اسناد مربوطه اجلاس درج گردد. متعاقبا نمایندگی کشورمان نزد یونسکو، مراتب را به طور رسمی و مکتوب به دبیرخانه اجلاس و دبیرخانه یونسکو ارسال نمود.

هنگامی که یونسکو، حق تحفظ جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است آنگاه آقای علم الهدی، دایه دلسوزتر از مادر شده است که ایراد حقوقی می گیرد یا اینکه به واسطه تلاش برای تخریب دولت، به چنین نکاتی توجه نکرده است؟

6-    امام جمعه مشهد گفته است: «وقتی آقای وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید این سند تعهد است، ما تعهد دادیم و اصل77 قانون اساسی می‌گوید مجلس باید تمام معاهدات بین‌المللی که دولت امضا می کند را تصویب کند، چطوری از نظر شکلی نباید به مجلس بیاید؟»

سند 2030 توصیه نامه است و شامل قرارداد، عهدنامه و مقاوله نامه نمی شود که مشمول اصل فوق الذکر شود و لذا هیئت دولت دارای اختیار برای پذیرش آن است. ضمنا رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ایرادی به این موضوع نگرفت و آن را مغایر با قانون ندانست. از روز ابلاغ این سند توسط معاون اول رئیس جمهور در شهریور ماه سال 1395، رونوشت آن برای تمامی مقامات کشور ارسال شده است و همگی در جریان مفاد و فرآیند اجرای آن بوده اند.

 اینکه چگونه برخی اظهار بی اطلاعی می کنند و اجرای آن را مخفیانه بیان می کنند و آن را دستاویزی برای تخریب های انتخاباتی می کنند و بر دروغ های خود نیز پافشاری می کنند جای تعجب دارد.

در پایان باید به آقای علم الهدی و دوستانشان یادآوری کرد که ایام انتخابات تمام شده است و زمان همکاری با رئیس جمهور منتخب فرا رسیده است و باید دست از تخریب و هتاکی برداشت تا کشور با آرامش بیشتری برای تحقق وعده های آقای رئیس جمهور، به پیش رود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
یک دبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
8
0
سلام علیکم - بنده دبیر هستم با 25 سال سابقه / در مدارس ما بدون تعصب اگر نگاه کنیم فرهنگ غیر اسلامی و ناپاک غربی از طریق تاثیر همین فضاهای مجازی کار خودش را کرده که ماحصل آن دوری دانش آموزان از مسائل دینی و کم رنگ شدن نقش پرورش در مدارس و بسنده کردن متولیان امور پرورشی به ظاهر بخشنامه هاست . حتی آموزش گویا در برخی مدارس تعطیل شده.
حال با توجه به فرهنگ غنی اسلام که حتی می تواند اثرات مخرب برنامه های مغز خالی کنِ غربی را خنثی کند به جای پرداختن به دلایل این وادادگی فرهنگی و حتی آموزشی در مدارس ، به فکرتوصیه نامه ! سند 2030 می افتند و آن را امضاء می کنند و زیر آن را با قید تحفظ به زعم خودشان ، محکم کاری می کنند. از آنجایی که رییس جمهور بحث خصوصی سازی مدارس را مطرح می کند با کدام عقل سلیم می توان مطمئن شد که آن مدارس در آینده (با توجه به عدم نظارت دولت ،) همه بندهای سند 2030 را اجرا نکنند؟!
همین کاری که از بعضی از پیش دبستانی ها به خاطر خصوصی بودن شان شروع شده و ما شاهد آموزش های غلط و ناسازگار با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی اسلامی هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
شما به خودت زحمت بده و متن سند 2030 را که منتشر شده بخوان بعد اظهار نظر کن. در ضمن در مقابل برنامه های مزخرف صدا و سیما که مردم را بسوی ماهواره کشانده سکوت می کنید و از سندی که اطلاعی از آن ندارید سخن می رانید؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
7
ایکاش رهبر انقلاب ورئیس جمهور ودیگر مسئولین فرهنگی وحتی نمایندگانی از ایات عظام جلسه مشترکی می گذاشتند ومورد به مورد را بر رسی می کردند وحقایق را به مردم میگفتند واینطور می توانستند هم مردم . هم امامان جمعه که بی محابا برعلیه دولت حرف می زنند را قانع کنند وهم ائمه جمعه را برجای خودشان بنشانند
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
5
با سلام به نظرم بهترین کار اینه که این سند به فارسی ترجمه و در اختیار عموم قرار گیرد تا جلوی خیلی از تحریف ها و سوءاستفاده ها کرفته شود چه اینوری ها چه اونوریها
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
6
این اقایان همان هایی هستند که روزگاری تلویزیون ، اینترنت ، ویدئو ، شطرنج ، تحصیل در مدارس روزانه ، احداث مترو و خیلی از موارد دیگر را حرام می دانستند. بدبختی جوامع جهان سوم همین خودسری هاست.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
7
0
این سند اسارت ملت است
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
4
فصل شما تمام درود برخاتمی و...
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
5
نه اینکه الان این مسائل در جامعه نیست،علم الهدی بهتر است سرش را از برف بیرون بیاورد و ببیند در شهر زیارتی مشهد چه فحشایی که برای زائرین عرب صورت نمیگیرد،بهتر است اول از خودتان شروع کنید نه 2030
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
نه همین علم الهدی آقا هم درباره این سندسخن گفته
نظرات شما
پیشخوان