تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
فاطمه سعیدی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

چالش جدی برای قانونی شدن خروج زنان بدون اذن همسر وجود ندارد

یک عضو فراکسیون زنان گفت: شاید برخی از آقایان که معتقدند زنان در هر شرایطی باید با اذن همسر خود از کشور خارج شوند کمی با این روند پیشرو مخالفت داشته باشند ولی بطور کلی چالش جدی برای به سرانجام رسیدن این قانون وجود ندارد زیرا ما در حال بررسی دقیق مبحث های شرعی و قانونی این موضوع هستیم.
رویداد۲۴- یک عضو فراکسیون زنان گفت: شاید برخی از آقایان که معتقدند زنان در هر شرایطی باید با اذن همسر خود از کشور خارج شوند کمی با این روند پیشرو مخالفت داشته باشند ولی بطور کلی چالش جدی برای به سرانجام رسیدن این قانون وجود ندارد زیرا ما در حال بررسی دقیق مبحث های شرعی و قانونی این موضوع هستیم.

این روزها بحث بر سر موضوع اصلاح قانون خروج زنان از کشور بدون اذن همسران خود داغ است. فراکسیون زنان مجلس پس از آنکه برای اعزام زهرا نعمتی، یکی از ورزشکاران برجسته تیروکمان به مسابقات بین المللی مشکلاتی پیش آمد به فکر آن افتاد که یک بار برای همیشه موانع این قانون را برطرف کند تا افرادی که نیاز است به عنوان نماینده ایران در مجامع و عرصه های مختلف بین المللی حضور داشته باشند با چنین سدهایی مواجه نشوند.

فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس در این خصوص به رویداد۲۴ گفت: اصلاح قانون خروج زنان از کشور بدون اذن همسرانشان  برای اولین بار زمانی به ذهن اعضای فراکسیون زنان مجلس دهم خطور کرد که برخی ورزشکاران زن کشورمان برای اعزام به مسابقات بین المللی و خروج از ایران با مخالفت همسران خود روبرو شدند. البته باید گفت که در مورد این موضوعی که ما در حال پیگیری آن هستیم در گذشته هم بحث هایی شده و از این بابت موضوع خیلی جدیدی هم نیست. 

وی در ادامه افزود: امروز برای حل این مشکل جلسات و بررسی های متعددی در حال شکل گیری است. در همین راستا افرادی را از مرکز پژوهش های مجلس، روحانیان، قضات و غیره دعوت کردیم تا به جلسات ما بیایند و نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند. هم اکنون در حال بررسی دقیق و استفاده از همه نظرات کارشناسان هستیم تا بتوانیم برای این قانون اصلاحیه ای را داشته باشیم. به هرحال باید کاری کرد که خانم هایی که مخصوصا در عرصه عای ورزشی و علمی حضور جدی دارند و شرکت آن ها در دیگر کشورها به عنوان نماینده ایران لازم و ضروری است بتوانند بدون اذن شوهران خود کشور را ترک کنند.

سعیدی در پاسخ به اینکه چه میزان اراده برای به سرانجام رسیدن و اصلاح این قانون وجود دارد گفت: صد درصد اراده وجود دارد. من حتی فکر می کنم آقایانی که به جلسات فراکسیون زنان دعوت شدند همه خواهان اصلاح این قانون بودند و به نوعی به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند.

این عضو فراکسیون امید در مورد اینکه آیا اصلاح این قانون با نگاه های سیاسی مواجه شده است افزود: ان شاالله امیدواریم که نگاه های سیاسی در این بین بوجود نیاید تا کار روال طبیعی خود را دنبال کند.

سعیدی در خصوص نحوه برخورد احتمالی شورای نگهبان در صورت اصلاح این قانون عنوان کرد: طوری در حال تنظیم این قانون هستیم که با نظر مثبت شورای نگهبان مواجه شویم، زیرا این فرآیندی که برای اصلاح این قانون در حال طی شدن است تنها نظر فراکسیون زنان نیست و خردجمعی و استفاده از نظرات همه کارشناسان بیش از همه به چشم می آید. شاید با طولانی شدن اصلاحیه این قانون مواجه شویم ولی در نهایت تصمیمی را اتخاذ خواهیم کرد که بهترین خروجی را داشته باشد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در رابطه با چالش های پیشروی این تصمیم گفت: شاید برخی از آقایان که معتقدند زنان در هر شرایطی باید با اذن همسر خود از کشور خارج شوند کمی با این روند پیشرو مخالفت داشته باشند ولی بطور کلی چالش جدی برای به سرانجام رسیدن این قانون وجود ندارد زیرا ما در حال بررسی دقیق مبحث های شرعی و قانونی این موضوع هستیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
1
1
احسنت به شیر زنان عاقلی که برای احقاق حقوقشان تلاش میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
1
1
نان به نرخ روز خور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
نان به نرخ شب خور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
1
1
ما باید مثل تمام کشورها به زنان اجازه دهیم از تمام حق و حقوقشان بهرمند شوند مثلا به ورزشگاه بروند و آزادی های اجتماعی داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
درسته
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
1
چالش جدی به جز نظرات غیر معقول عده ای از افراد غیر منطقی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
اتفاقا این اقایونن که در ایران باید احقاق حقوق بشن چند نفر در زندان هستند بخاطر مهریه
نظرات شما
پیشخوان