تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
الهه کولایی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

لیست امیدِ شورای شهر را منصفانه نقد کنیم

الهه کولایی، عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: ایرادهای بسیاری به لیست وارد است اما باید منصفانه نقد کنیم و این تمرینی است که در جامعه ما چندان سابقه طولانی ندارد.
رویداد۲۴الهه کولایی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: ایرادهای بسیاری به لیست امید وارد است اما باید منصفانه نقد کنیم و این تمرینی است که در جامعه ما چندان سابقه طولانی ندارد.

کانال روزنامه آفتاب یزد هفته گذشته مطلبی با تیتر «چه کسی پیشنهاد 2 میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده» به نقل از یک منبع آگاه کارکرده بود که بر اساس آن این درخواست از جانب دبیر کل یکی از احزاب سرشناس کشور مطرح‌شده بود که البته تکذیب هم شد، اما تا همین اندازه کافی بود تا روزنامه کیهان بزرگ‌ترین منتقد اصلاح‌طلبی ضمن انعکاس این مطلب از آن بر اساس سلیقه خود استفاده کند.

به نظر می‌رسد اکنون بهترین زمان برای شفاف‌سازی لیست امید شورای شهر از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلح طلبان است زیرا این نه‌تنها خواست مردم و حتی اصلاح‌طلبان سرشناسی مانند عبدالله رمضان زاده (سخنگوی دولت اصلاحات) محسوب میشود، بلکه با توسل به این روش پیش از هر جوسازی علیه آن خنثی‌سازی صورت خواهد گرفت.

الهه کولایی، از اعضای شورای سیاست‌گذاری، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با نیاز به شفاف‌سازی از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره لیست امید گفت: شفاف‌سازی روندی در شکل‌گیری لیست امید به‌حساب می‌آید که تا به امروز بارها و بارها از سوی هیئت‌رئیسه و برخی از اعضای شورای عالی انجام‌شده است. درصورتی‌که به سایت‌ها و روزنامه‌ها در هفته‌های گذشته نگاهی اندازید، به‌خوبی متوجه خواهید شد که این اقدام از سوی افراد مسئول در شورای عالی محقق شده، اما بدون تردید پیروزی بزرگی که مردم در اقبال نسبت به این لیست و در پی تائید آقای خاتمی به دست آوردند که باعث تغییر کلی بافت شورای شهر شد، اتفاقی نیست که به‌سادگی و به دلایل مختلف تحمل شود.

وی در این رابطه اضافه کرد: باوجود توضیحات و شفاف‌سازی‌های گوناگونی که صورت گرفته، شاهد هستیم این مسئله همچنان به‌عنوان خوراک تبلیغاتی کسانی که به هر شکل و دلیل از ترکیب لیست ناراضی بودند و به‌ویژه از سوی مخالفان جریان اصلاح‌طلبی همچنان دنبال شود.

کولایی در ادامه اظهار داشت: به نظر می‌رسد بیانیه‌ای مبسوط و مشروح در این زمینه که تمام توضیحات و استدلال‌ها و توصیف‌های پیشین را یکجا گردآورد، خواهد توانست پاسخگو این مسئله باشد. هرچند باید توجه داشت فضای تبلیغاتی و بازخورد چنین پیروزی به این سادگی فراموش نخواهد شد.

این عضو شورای سیاست‌گذاری در مورد ورود برخی از اعضای شورای شهر به لیست امید که ربطی به مدیریت شهری ندارند نیز بیان کرد: با نگاه به لیست نمایندگان ادوار گذشته در شورای شهر و مجلس به‌خوبی روشن می‌شود که در هیچ‌یک از دوره‌های پیشین تخصص‌های موردنیاز موردتوجه قرار نداشته و برای اولین بار است که در فعالیت‌های انتخاباتی در یک لیست کارکردها و وظایف گوناگون نهاد مورد هدف در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: اولین بار است که برای هر بخش از فعالیت‌های شورا تلاش شده تا افرادی که کمتر یا بیشتر به لحاظ تجربه یا تخصص پاسخگو نیازهای آن هستند در لیست گنجانده شوند. کسانی که چنین انتقادهایی را مطرح می‌کنند کمی انصاف به خرج دهند و مروری بر ترکیب لیست سال‌های گذشته داشته باشند تا متوجه شوند گستره قابل‌توجهی از نامزدها در این دوره از انتخابات توانستند با درایت و همت مجلس شورای اسلامی و همان لیست امید که در خانه ملت حضور دارند، مورد تائید قرار گیرند.

کولایی تأکید کرد: برای اولین بار است که ما درباره تخصص‌های افراد برای بخش‌های مختلف فعالیت‌های شورای شهر صحبت می‌کنیم. اگر به یک سال قبل برگردیم یعنی همان لیست امید یا دوره قبلی انتخابات شوراها به‌خوبی متوجه می‌شویم که اتفاق مهمی روی‌داده و این بار موفق شدیم از 10 حوزه متفاوت افرادی را برای کارکردهای مشخص انتخاب کنیم.

این عضو شورای سیاست‌گذاری ضمن ابراز تأسف برای دیده نشدن ابعاد مثبت لیست امید یادآور شد: ایرادهای بسیاری به لیست وارد است اما باید منصفانه نقد کنیم و این تمرینی است که در جامعه ما چندان سابقه طولانی ندارد.

وی در خصوص خواسته شفاف‌سازی لیست شورای شهر از سوی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: شفاف‌سازی شعار اصلاح‌طلبان است و تمام کسانی که در شکل‌گیری لیست امید اثرگذار بودند باید برای این مسئله اقدامات لازم را انجام دهند اما توجه دارید اتهامات بی‌پایه و اساس از جنس آنچه مورداشاره قرار گرفت، بسیار جای تأسف دارد. این سخنان از جنس همان تهمت‌هایی است که در طول سال‌های گذشته به‌ویژه از سال 76 به بعد همواره اصلاح‌طلبان شاهد بوده‌اند. نباید این پیروزی شگفت‌انگیز و افتخارآفرین را به‌سادگی خدشه‌دار کنیم، البته نیاز است تا در رفتار خود تأمل به خرج دهیم و در برخی از آن‌ها تجدیدنظر صورت گیرد.

کولایی افزود: تغییر ساختار شورای شهر و ورود اصلاح‌طلبان به آن اتفاقی نیست که از سوی جریان مخالف و محافظه‌کاران به‌سادگی تحمل شود و این مسئله هوشیاری و درایت بیشتری از سوی اصلاح‌طلبان می‌طلبد که به تکرار تهمت‌های ناروا و شگفت‌انگیزی که از سوی جریان رقیب بیان می‌شود، نپردازند و خود آن را تکرار نکنند که این ماجرا را پایانی نیست.

این عضو شورای سیاست‌گذاری دراین‌باره که لیست مناسب تراز این هم‌بسته می‌شد، ادامه اظهار داشت: شاید کسانی که شخصاً به آن‌ها رأی دادم در لیست جای نگرفته باشند، اما همه باید به این مسئله توجه کنیم که هدف بزرگ‌تر نباید مورد غفلت قرار گیرد و نکته مهم دیگر این است، به کسانی که این موضوعات را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند، دقت شود. البته انتقاد خوب است اما فردی که در خبر فوق مورداشاره قرارگرفته، به این مسئله ورود نکرده و بیان چنین اتهاماتی بسیار ناجوانمردانه است. البته اصلاح از درون را نباید فراموش کنیم و اصلاح‌طلبی بیش از هر جریان دیگری نیازمند اصلاحات است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان