تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

ژاپن میزبان جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایران و هیروشیما» می‌شود

چهارمین جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایران و هیروشیما»، 15 مرداد (ششم اوت) با نمایش آثار چند کارگردان سینمای ایران در شهر هیروشیما برگزار می‌شود.
رویداد۲۴چهارمین جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایران و هیروشیما»، 15 مرداد (ششم اوت) با نمایش آثار چند کارگردان سینمای ایران در شهر هیروشیما برگزار می‌شود.

به همین منظور نشست خبری این جشنواره هنری جهت اعلام برنامه‌ها و چگونگی برگزاری آن روز گذشته (چهارشنبه) در توکیو با حضور مسئولان جشنواره و فرهاد پالیزدار سرپرست دفتر رایزنی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد.

پالیزدار در این نشست خبری از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما برای انتخاب فیلم‌های ایرانی جهت نمایش در این جشنواره تقدیر کرد.

او گفت که نمایش فیلم‌هایی با مضمون صلح، دوستی، عشق و فیلم‌هایی که آسیب‌ها و ناامنی‌های ناشی از جنگ که در جشنواره‌ها از جمله جشنواره هیروشیما به نمایش در می‌آید، قابل تقدیر است.

سرپرست دفتر رایزنی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن همچنین از حضور فیلم‌های «محمد رسول‌الله»، «مزارشریف»، «تاج محل»، «عشق مادر» و «مارمولک» در جشنواره امسال در هیروشیما خبر داد و گفت که تمامی فیلم‌های ایرانی با زیر نویس ژاپنی به نمایش در خواهد آمد.

مسئول خانه فرهنگ ایران در توکیو همچنین در سخنان خود از حضور پرویز پرستویی از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون ایران در این جشنواره خبر داد.

شیزوکو تسویا از برگزارکنندگان این جشنواره نیز در سخنانی از حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایران و هیروشیما» ابراز خرسندی و از روحیه حاکم بر فیلم‌های ایرانی تقدیر کرد.

او گفت که عشق و محبتی که در فیلم‌های ایرانی مشاهده می‌شود با فیلم‌های هالیوودی کاملا متفاوت است و این موضوع باعث می‌شود مخاطب با علاقه و تمایل بیشتری به تماشای فیلم‌های ساخت کارگردان‌های ایران بنشیند.

تسویا همچنین جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما را فرصتی خوبی برای معرفی و نمایش فیلم‌های ایرانی دانست که سالی یک بار در چنین رویدادی برای علاقمندان ژاپنی و خارجی به نمایش در می‌آید.

وی همچنن یادآور شد که این جشنواره تلاش دارد علاوه بر بیان آثار مخرب بمباران اتمی هیروشیما، مصائب بمباران شیمیایی شهرهای ایران در دوران جنگ را با آثار و فیلم‌های سینمایی نشان دهد.

همچنین در ادامه این نشست خبری، فیلم پویانمایی «جونو» ساخته شیزوکو تسویا که به زندگی و تلاش‌های انساندوستانه دکتر مارسل جونو، پزشک سوئیسی و از مقامات صلیب سرخ جهانی در دوران جنگ جهانی دوم اختصاص داشت، به نمایش در‌آمد.

چهارمین جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما طی روزهای 6 و 7 اوت در شهر هیروشیما به همت انجمن مردم نهاد ژاپنی موست (MOCT) و شهرداری هیروشیما و در روزهای 8 و 9 اوت با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر توکیو برگزار می‌شود.

شهر هیروشیما در ساعت 8 و 15 دقیقه روز 6 اوت سال 1945 در زمان جنگ جهانی دوم و به فرمان هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مورد حمله اتمی قرار گرفت که در نتیجه آن هزاران نفر کشته شدند.

 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان