تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
علیرضا رحیمی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

پشت پرده اهداف «داعش» در حمله به مجلس و حرم امام (ره)

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظرمی رسد هدف از انتخاب مجلس شورای اسلامی و حرم امام توسط تروریست‌ها برای اهداف خود قدرت‌نمایی بوده است. البته اهداف اصلی آنان پنهان مانده و انتخاب مکان و زمان‎بندی موردنظرشان باید موردبررسی قرار گیرد، اما با توجه به این مکان‎های حساس و اطلاعاتی که در دست داریم، جز قدرت‎نمایی در قالب یک تیم تروریستی در حال حاضر به نکته دیگری نمی‎توان اشاره کرد.
رویداد۲۴نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظرمی رسد هدف از انتخاب مجلس شورای اسلامی و حرم امام توسط تروریست‌ها برای اهداف خود قدرت‌نمایی بوده است. البته اهداف اصلی آنان پنهان مانده و انتخاب مکان و زمان‎بندی موردنظرشان باید موردبررسی قرار گیرد، اما با توجه به این مکان‎های حساس و اطلاعاتی که در دست داریم، جز قدرت‎نمایی در قالب یک تیم تروریستی در حال حاضر به نکته دیگری نمی‎توان اشاره کرد.

مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) دونقطه از تهران بودند که صبح روز چهارشنبه گذشته توسط تروریست‎ها موردحمله قرار گرفتند که درنتیجه این حرکت وحشیانه 17 تن از هم‌وطنانمان به شهادت رسیدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات، تیم عملیاتی که در این حرکت تروریستی در تهران مشارکت داشتند؛ ۵ نفر از عناصر سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج‌شده و در جنایات موصل و رقه هم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در این خصوص مسئله این است که برای مجلس شورای اسلامی به لحاظ امنیتی دارای تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده و تقریباً هیچ ایرانی نیست که نداند ورود به آن به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود، چرا تروریست‌ها این مکان را انتخاب کرده بودند و به شکل کاملاً ناشیانه‌ای که خبرها حاکی از آن دارد هیچ اطلاعی از طراحی داخل ساختمان نداشته‌اند، تلاش کردند تا عملیات تروریستی خود را در این مکان به نتیجه برسانند؟

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل انتخاب مجلس و مرفد امام (ره) به عنوان مقاصد تروریسی گفت: به نظرمی رسد هدف از انتخاب مجلس شورای اسلامی و حرم امام توسط تروریست‌ها برای اهداف خود قدرت‌نمایی بوده است. البته اهداف اصلی آنان پنهان مانده و انتخاب مکان و زمان‌بندی موردنظرشان باید موردبررسی قرار گیرد، اما با توجه به این مکان‌های حساس و اطلاعاتی که در دست داریم، جز قدرت‌نمایی در قالب یک تیم تروریستی در حال حاضر به نکته دیگری نمی‌توان اشاره کرد.

ابن نماینده مجلس دلیل نیاز داعش به قدرت‌نمایی در ایران گفت: ازاین‌رو دلیل حرکت آنان را می‌توان قدرت‌نمایی دانست که درباره مجلس و دسترسی برای ورود به واحدهای گوناگون آن اطلاعات کوری داشتند و راه خود را گم‌کرده بودند و در ظاهر تنها آمده بودند که حضورشان را اعلام کنند که البته این حرکت تروریستی عمق بیشتری پیدا نکرد و اگر چنین می‌شد به‌طور حتم با خسارتی بیش از این همراه بود.

وی در رابطه بااینکه ورود به مجلس برای مردم کار ساده‌ای نیست، گفت: ورود تروریست‌ها به شکل عادی انجام‌نشده و با آتش و خشونت همراه بوده که به‌نوعی برای اولین بار است در مجلس چنین اتفاقی می‌افتاد و درواقع باید آن را بی‌سابقه دانست.

رحیمی دراین‌باره که چرا هدف داعش در ایران نماینده‌های مردم بود، اظهار داشت: با توجه به امنیت پایداری که در جامعه اسلامی وجود دارد، به‌نوعی درصدد برآمدند تا این امنیت را به چالش بکشانند، بنابراین آن را مورد هدف قراردادند که در همین مرحله با توجه به ضعف اطلاعاتی که داشتند، موفق نشدند به اهداف تعیین‌شده خود دست یابند. البته کشتاری که در همین حد انجام دادند بسیار سبوعانه و بی‌رحمانه بوده است و وقتی اطمینان حاصل کردند که دستشان به نماینده‌ها نمی‌رسد از میان مردم روزه‌دار دست به قتل‌عام زدند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا حمله داعش به حرم امام برای ارسال پیامی به مسئولان کشور بوده است، بیان کرد: حرم برای کل نظام پرچم و نماد ارزش‌ها و باورهای نظام است و قداست خاصی در بین مردم دارد، شاید برای تکمیل قدرت‌نمایی خود این مکان را انتخاب کرده بودند که حتی برای ورود به آنجا هم موفق نشدند و به اهدافشان نرسیدند، انفجارهایی هم که صورت گرفت همگی در خارج از آن بود.

وی در ادامه افزود: سؤالات زیادی در ذهن مردم وجود دارد که با توجه به ابعاد فاجعه بجا هم هست و باید پاسخ آن را دریافت کنند که در روزهای آینده توسط مسئولان امنیتی به‌طور حتم پاسخ داده خواهد شد.

برچسب ها: رویداد24 ، رحیمی ، تروریست ، داعش
نظرات شما
پیشخوان