تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

مرگ نوه خروشچف زیر چرخ های قطار

یولیا خروشچف خبرنگار با سابقه روسی و نوه نیکیتا خروشچف سومین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بر اثر تصادف زیر چرخ های قطار در پایتخت روسیه جان باخت.

رویداد۲۴-یولیا خروشچف خبرنگار با سابقه روسی و نوه نیکیتا خروشچف سومین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بر اثر تصادف زیر چرخ های قطار در پایتخت روسیه جان باخت. رسانه های روسی امروز (جمعه) در باره مرگ یکی از بازماندگان خروشچف که پس از فوت ژوزف استالین توانست قدرت را در دست بگیرد، نوشتند: یولیا 77 ساله هنگام عبور از محل گذر قطار تندرو در جنوب غربی مسکو جان باخت، هرچند لوکوموتیوران تلاش کرد، مانع تصادف شود.

یولیا که دانش آموخته خبرنگاری دانشگاه دولتی مسکو و یکی از خبرنگاران قدیمی شوروی بود، براساس اطلاعات انتشار یافته پیش از تولد پدر خلبان خود را در جریان جنگ جهانی دوم از دست داد، هر چند هنوز مفقودلاثر شناخته می شود.
این شایعه که پدر وی (یکی از پنج فرزند خروشچف) سال 1943 خودخواسته با چترنجات از هواپیمای جنگی فرود آمده و پس از تسلیم به نیروهای آلمانی با گشتاپو همکاری کرده است، سبب شد وی در دوران شوروی از ادامه کار در خبرگزاری نووستی خودداری و جامعه خبری وقت را آلوده به دروغ و تهمت معرفی کند.
نیکیتا سرگیویچ خروشچف زاده اوکراین در سال 1894 یکی از مشهورترین سران اتحاد جماهیر شوروی (شکل گیری 1917- فروپاشی 1991) شناخته می شود که از سال 1953 تا 1964 رهبر شوروی بود و پیش از آن هم چندین سال مسئولیت های مهم دیگری داشت.
خروشچف پس از رسیدن به رهبری حزب کمونیست، اقدام های دوران استالین را که براساس گزارش ها سبب مرگ میلیون ها نفر در اردوگاههای کار، قحطی و همچنین سرکوب های گسترده امنیتی شد، محکوم کرد و از این رو هنوز هم محبوب شناخته می شود.
وی که از نگاه کارشناسان یکی از تاثیرگذارترین رهبران شوروی شناخته می شود، با عملیات شبه کودتای لئونید برژنف و شماری از دیگر مقام های وقت از قدرت کنار گذاشته و خانه نشین شد تا اینکه سال 1971 که در گذشت.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان