تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

قاچاقچی چوب در کازرون دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: ماموران این اداره یکی از قاچاقچیان چوب های جنگلی را در حاشیه جنگل دشت برم این شهرستان دستگیر کردند.

رویداد۲۴-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: ماموران این اداره یکی از قاچاقچیان چوب های جنگلی را در حاشیه جنگل دشت برم این شهرستان دستگیر کردند.محمود جعفری، یکشنبه افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در حین گشت زنی در منطقه دشت برم این شهرستان این قاچاقچی چوب را همراه با یک دستگاه خودرو نیسان که حامل 300 کیلوگرم چوب درختان جنگلی و یک دستگاه اره برقی بود، دستگیر کردند.

وی گفت: این فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
منطقه حفاظت شده دشت برم یا تفرجگاه میان کتل، که بزرگ‌ترین دشت بلوط ایران و زیستگاه گوزن زرد ایرانی است در ۳۰ کیلومتری شرق کازرون و در مسیر کازرون به شیراز واقع شده است.این منطقه جنگلی با ارتفاع متوسط از ۱۵۰۰ متر تا ۲۴۰۰ متر قسمتی از رشته کوه‌های زاگرس جنوب غربی است و یکی از بخش های متراکم جنگل های بلوط زاگرس را در خود جای داده است.
دشت برم دارای پوشش گیاهی و جانوری قابل ملاحظه‌ای است و علاوه بر بلوط، گونه‌های جنگلی دیگری همچون بادام کوهی، کیالک و ارژن را شامل می‌شود و نقش مهمی در تلطیف و اعتدال هوای مناطق جنوبی کشور دارد.شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.  

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان