تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

دلیل تاخیر در تایید صحت انتخابات شورای شهر «مشهد» چیست؟

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هنوز هیئت استان خراسان رضوی 5 روز دیگر برای تایید انتخابات شورای شهر وقت دارد. در 5 روز آینده احتمالا نتیجه قطعی اعلام خواهد شد. علت عدم تایید انتخابات شورای شهر مشهد لزوم بازشماری 40صندوق است.
رویداد۲۴رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هنوز هیئت استان خراسان رضوی 5 روز دیگر برای تایید انتخابات شورای شهر  وقت دارد. در 5 روز آینده احتمالا نتیجه قطعی اعلام خواهد شد. علت عدم تایید انتخابات شورای شهر مشهد  لزوم بازشماری 40صندوق است. 

23 روز از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‎گذرد. انتخاباتی که در آن لیست امید به نمایندگی از جریان اصلاحات در اکثر شهرهای ایران و به خصوص در چند کلانشهر مانند تهران، اصفهان،مشهد و... پیروز آن بوده و اعضاء لیست به طور کامل وارد شورای‎ اسلامی شهرهای خود شده‎اند. 

پس از اعلام نتایج اعتراضاتی از سوی کسانی که رای نیاورده بودند مبنی بر وجود تخلف در برخی حوزه‎های انتخاباتی  انجام شد که هیئت‎های نظارت بر انتخابات  به شکایت معترضان رسیدگی کرده و نتایج را تایید کردند، اما  با این وجود  پس از  گذشت 23 روز از اعلام نتیجه انتخابات شورای اسلامی  شهر و روستا، هیئت نظارت بر انتخابات هنوز صحت انتخابات شهر مشهد را تایید نکرده است. 

هیئت نظارت در ابتدا اعلام کرده بود باید 30صندوق از کل آراء مردم در مشهد  بازشماری شود تا بتوان صحت انتخابات را رد یا تایید کرد. پس  از آن اعلام شد باید 10 درصد از کل آراء بازشماری می‎شده و بازشماری 30صندوق برای تایید صحت انتخابات  شورای اسلامی مشهد کافی نبوده است. مردم شهر مشهد منتظرند تا شورای سراسر اصلاحطلب در این شهر کار خود را آغاز کند اما انگار موانعی بر سر راه تایید این شورا وجود دارد. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به سوال‎ها مبنی بر اینکه چرا انتخابات مشهد هنوز تایید نشده است؛ می‎گوید هنوز فرصت قانونی برای تایید انتخابات مشهد به پایان نرسیده است. 

محمد محمودی شاه‎نشین، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص علت عدم تایید انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هنوز هیئت استان خراسان رضوی 5 روز دیگر برای تایید انتخابات شورای شهر  وقت دارد، طبق قانون برای تایید انتخابات شورای شهر، 2 تا 5 روز (10روز) و یک 15روز  فرصت وجود دارد. فرصت 15روزه هنوز تمام نشده و در 5 روز آینده احتمالا نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

او اظهار داشت: علت اینکه هنوز انتخابات شهرمشهد تایید نشده این است که عده‎ای روی چند صندوق معترض بوده‎اند این صندوق‎ها از دیروز در حال بازشماری هستند.

محمودی شاه‎نشین بیان کرد: اینکه در مشهد همه کسانی که  در انتخابات شورای اسلامی شهر رای آورده‎اند، اصلاح‌طلب هستند ارتباطی به انتخابات ندارد. هر کس با هر جریان سیاسی  می‎خواهد باشد وقتی در مهلت قانونی اعتراض می‎کند هیئت نظارت باید به اعتراضش رسیدگی کند. عده‎ای روی چند صندوق اعتراض داشتند که در حال رسیدگی و بازشماری است؛ از دیروز بنا بود بازشماری حدود 40 صندوق از کل آراء مشهد را آغاز کنند.
  
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان گفت: اعتراض‎ها از سوی نفرات بعدی است که رای نیاورده‎اند. آنها روی صندوق‎ها اعتراض کردند هیئت نظارت  استان هم ترجیح داده است برای اطمینان بیشتر آراء این صندوق دوباره شمارش شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان