تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

تحرک جدی آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات

همین هفته پیش بود که گروهی از هواداران استقلال در اعتراض به شرایط مدیریتی این باشگاه در مقابل ساختمان وزارت ورزش دست به تجمع زدند. آنها که هنوز از شوک شکست 6 گله برابر العین امارات خارج نشده بودند، در این تجمع خواهان اعمال تغییرات مدیریتی یا حتی فنی در استقلال شدند.
رویداد۲۴-همین هفته پیش بود که گروهی از هواداران استقلال در اعتراض به شرایط مدیریتی این باشگاه در مقابل ساختمان وزارت ورزش دست به تجمع زدند. آنها که هنوز از شوک شکست 6 گله برابر العین امارات خارج نشده بودند، در این تجمع خواهان اعمال تغییرات مدیریتی یا حتی فنی در استقلال شدند.
 
با این وجود مطابق انتظار وزارت ورزش توجهی به این تجمع محدود و مشکوک نکرد. بر این اساس پنج‌شنبه گذشته نشستی بین سلطانی‌فر و افتخاری برگزار شد که خروجی آن ابقای شفاهی مدیرعامل استقلالی‌ها بود. ظاهرا درست از همان لحظه به بعد بود که استقلال به‌طور جدی تحرکات نقل‌وانتقالاتی‌اش را شروع کرد.
 
مدیران این باشگاه در اولین گام پدیده لیگ یک را به استخدام درآوردند. مهدی قائدی، مهاجم 17ساله بوشهری که فصل گذشته با زدن 10گل حسابی اسم خودش را سر زبان‌ها انداخت، با قراردادی سه ساله به استقلال پیوست تا دل آبی‌ها گرم شود.
 
این تیم سپس دو بازیکن جوان دیگر را هم جذب کرد و حالا خبرهای مهم‌تری در این مورد به گوش می‌رسد. دیروز صید درشت دیگری به تور آبی‌ها افتاد و حسن بیت‌سعید از باشگاه بحران‌زده استقلال خوزستان به همنام تهرانی منتقل شد. حالا به نظر می‌رسد هواداران به تدریج مشکلات و اختلافات گذشته را فراموش کرده‌اند و به آینده‌ای بهتر فکر می‌کنند؛ آینده‌ای که با جذب بازیکنان جدید رسما استارت خورده و به نظر می‌رسد می‌تواند فضا را تا حدی تعدیل کند.

یک تیم و این همه مهاجم؟
استقلال فصل گذشته دومین خط حمله قدرتمند لیگ برتر را داشت. با این وجود به نظر می‌رسد عملکرد خط آتش آبی‌ها برای کادرفنی رضایت بخش نبوده؛ چراکه علیرضا منصوریان همچنان با قدرت در پی جذب مهاجمان بیشتری است. سرمربی استقلال که قائدی جوان را گرفته، بعد از او یک مهاجم به نام فردین نجفی را از تیم‌های پایه جذب کرد. دیروز هم خبر رسید بیت‌سعید با استقلال تهران به توافق نهایی دست یافته و در همین راستا گفته می‌شود سجاد شهباززاده هم امروز یا فردا قراردادش را با استقلال ثبت خواهد کرد.
 
این در حالی است که بهترین مهاجم فصل گذشته استقلال کاوه رضایی بود که باشگاه «به‌شدت» برای تمدید قرارداد وی تلاش می‌کند. به علاوه علی قربانی و محسن کریمی هم هنوز یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارند و ماندنی هستند. البته تکلیف بهنام برزای و جابر انصاری هنوز مشخص نیست. به این ترتیب واضح است که استقلال با ترافیکی شدید در خط حمله مواجه خواهد بود و به درستی مشخص نیست منصوریان چه سیاستی برای تعیین آرایش جلوی زمین در پیش خواهد گرفت.

یک مهاجم هم در هیات‌مدیره
همزمان با جذب فورواردهای پرشمار در زمین، از باشگاه استقلال خبر می‌رسد ممکن است یک مهاجم سرشناس هم به ترکیب هیات‌مدیره آبی‌ها اضافه شود! بر این اساس طی دو روز گذشته رسانه‌ها شایعاتی در مورد احتمال حضور فرهاد مجیدی در هیات‌مدیره باشگاه منتشر کرده‌اند.
 
آنها حتی مدعی شده‌اند مجیدی جلساتی را هم با وزیر ورزش برگزار کرده و بعید نیست به زودی به جمع مدیران استقلال اضافه شود. بدون تردید وقوع این اتفاق می‌تواند باعث افزایش جذابیت و بار خبری باشگاه استقلال شود. در این صورت باید دید نوع تعامل علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی چگونه خواهد بود؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان