تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

جهانگیری مهمان ویژه جشن صعود

درحالی‌که اتفاقات امنیتی اخیر در تهران سبب شده بود احتمال حضور مقامات در ورزشگاه کم شود ، اسحاق جهانگیری بازی تیم‌ملی را از نزدیک تماشا می‌کند.
 رویداد۲۴-درحالی‌که اتفاقات امنیتی اخیر در تهران سبب شده بود احتمال حضور مقامات در ورزشگاه کم شود ، اسحاق جهانگیری بازی تیم‌ملی را از نزدیک تماشا می‌کند.

تنها ساعاتی مانده تا یک شب بزرگ برای فوتبال ایران. شاید باورش برای همه ما سخت باشد اما شاگردان کی روش این شانس را دارند بعد از برزیل ، دومین تیم راه یافته به جام جهانی برزیل باشند و با روسیه ، سه تیمی باشند که خیلی زود خیال شان آسوده می شود.

امتیازات زیاد از بازی های قبلی شرایط را به نقطه ای رسانده است که برای بازی امروز ، یک پیروزی دلچسب ، کشورمان را به جام جهانی می رساند. این اولین بار است که تیم ما می تواند برای دومین بار متوالی به جام جهانی برسد و کی روش اولین مربی تاریخ ملی ما می شود که دو صعود به جام جهانی را تجربه می کند. او در 4 سال گذشته تیم جوانی ساخته که میانگین سنی حدود 25 سال دارد و یکی از با استعدادترین تیم های ملی حال حاضر فوتبال دنیا و البته صدرنشین بلامنازع فوتبال آسیاست.

این تیم که با تلاش های کادر فدراسیون در 6 ساله گذشته ، با ایجاد تغییرات در سازمان لیگ و اتخاذ تصمیم هایی برای جوانگرایی و استعدادیابی در لیگ فوتبال ایران پایه گذاری شد و با راهبری کارلوس کی روش و البته حضور بازیکنان در لیگ های خوب خارجی ، انسجام بهتری پیدا کرد و بین المللی تر شد ، حالا آماده است در بازی با ازبکستان ، کار صعود را یکسره کند.

4 سال قبل در چنین مرحله ای ما به ازبکستان در تهران باختیم و کار صعودمان دشوار شد اما این بار شرایط کاملا متفاوت است . غیر از این بازی هنوز دو بازی دیگر هم داریم که در صورت قطعیت صعود می تواند این بازی ها بهترین بازی ها در مسیر آماده سازی مان باشد.

در مسیر این صعود البته بازی با ازبکستان حساسیت هایی در میزبانی به همراه دارد. اشتباه فاحش یک هوادار در بازی چین برای پرتاب نارنجک و البته ماجرای لیزراندازی ها در بازی های قبلی سبب شده تا حساسیت ها افزایش پیدا کند. از سوی دیگر هم حادثه تروریستی هفته قبل تهران سبب شده تا فیفا و ای اف سی روی این بازی و امنیتش حساسیت ویژه ای داشته باشند. به طوری که تا ساعاتی مانده به بازی و درحالی که مسابقه فقط با بلیت فروشی اینترنتی ، تماشاگر می پذیرد ، فقط 25 هزار هوادار دارد گه بلیت خریده اند و این جماعت در ورزشگاه عظیم آزادی تقریبا به چشم نمی آیند. تیم نیاز به هوادار بیشتر دارد و خواسته مدیران ورزش کشور و مسئولان فدراسیون فوتبال از همه خواستند تا برای آمدن به ورزشگاه ، به سایت خرید بلیت مسابقه بروند و نگذارند تیم ملی تنها بماند.

در این روز مهم و در روزی که نیروهای حافظ امنیت ورزشگاه آزادی در یک هفته گذشته برای بازی های والیبال سنگ تمام گذاشتند و در بازی امشب هم می خواهند نمایش دیگری از اقتدار ملی داشته باشند. در این روز مهم ، معاون اول رئیس جمهور تصمیم گرفته همراه با هواداران حاضر در ورزشگاه به تماشای این بازی مهم بنشیند و او یکی از آنهایی است که دقایقی بعد از مراسم افطار ، به تشویق تیم ملی کشورمان می نشیند.
نظرات شما
پیشخوان