تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

دردسر شلوغی هتل جدید ترامپ / استقبال از هتل ترامپ برای نفوذ در کاخ سفید

بسیاری از ناظران معتقدند شلوغی هتل تازه تاسیس ترامپ در واشنگتن طبیعی نیست و بخش بزرگی از آن به منظور تلاش برای کانال زدن با کاخ سفید و دولت جدید آمریکاست.
رویداد۲۴-بسیاری از ناظران معتقدند شلوغی هتل تازه تاسیس ترامپ در واشنگتن طبیعی نیست و بخش بزرگی از آن به منظور تلاش برای کانال زدن با کاخ سفید و دولت جدید آمریکاست. استقبال از سوییت ها و اتاق های هتل بین المللی ترامپ در شهر واشنگتن دی سی آمریکا برای رییس جمهور جدید آمریکا یک پرونده اتهامی شد.


دادستان های کل منطقه واشنگتن دی سی و ایالت مریلند با شکایت علیه دونالد ترامپ فعالیت های هتل بین المللی ترامپ را مغایر با قانون اساسی آمریکا دانسته اند.

ترامپ یک فعال اقتصادی و ثروتمند است که هتل های زنجیره ای لوکس یکی از دارایی های اوست.

همچنین برخی نمایندگان حزب دموکرات خواستار تحقیق از سوءاستفاده خانواده ترامپ از این هتل شده اند.

منتقدان می گویند بسیاری از دیپلمات ها و شرکای تجاری خارجی برای اینکه بتوانند راهی به دورن کاخ سفید و دولت ترامپ باز کنند، در این هتل اقامت می کنند و با پرداخت پول به این هتل تلاش می کنند با دولت جدید آمریکا لابی کنند.

رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند در صدر دولت های خارجی که علاقه زیادی به هتل بین المللی ترامپ دارند، دیپلمات ها و کارآفرینانی از عربستان سعودی هستند.

یک سوئیت مجلل هتل 5 ستاره ترامپ در واشنگتن

اقامت دیپلمات ها و تاجران خارجی در هتل لوکس ترامپ در واشنگتن

دولت عربستان سعودی تلاش دارد رابطه ای نزدیک با دولت ترامپ برقرار کند و به همین خاطر در جریان سفر اخیر رییس جمهور آمریکا نیز هدایای بسیار باارزش و گران قیمتی را تقدیم رییس جمهور آمریکا و خانواده اش کرده است.

هتل بین المللی ترامپ سال گذشته و همزمان با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در محله ای مرکزی در شهر واشنگتن دی سی و خیابانی نزدیک به کاخ سفید افتتاح شد.

 تمام کارهای ساخت و بازگشایی این هتل از سوی ایوانکا ترامپ دختر بزرگ دونالد ترامپ انجام شد، اما به خاطر حضور ایوانکا در کاخ سفید، هم اکنون کار اداره این هتل بزرگ بین المللی با دونالد جونیور و اریک ترامپ دو پسر بزرگ دونالد ترامپ است.

دو پسر بزرگ ترامپ از زمان ریاست جمهوری پدرشان و همزمان با حضور ایوانکا و جارد کوشنر دختر و داماد بزرگ ترامپ در کاخ سفید، عملا کنترل و اداره امپراتوری مالی بزرگ پدرشان را به دست گرفته اند.

دادستان های ایالتی مریلند و واشنگتن دیروز پرونده جدیدی را علیه دونالد ترامپ باز کرده و از او به اتهام فعالیت های تجاری موازی گسترده همزمان با ریاست جمهوری و دریافت پول در قالب این فعالیت ها از دولت های خارجی به دادگاه شکایت کرده اند.

هتل بین المللی ترامپ نقش مرکزی در کانون این فعالیت ها دارد چون بنا به گفته کارل رسین دادستان کل واشنگتن دی سی: دولت های خارجی مشغول خرج کردن پول در هتل ترامپ در واشنگتن هستند تا لطف رئیس‌جمهور ایالات متحده را جلب کنند."

به گفته این دادستان آمریکایی تنها برای یک نمونه دولت پادشاهی عربستانی سعودی، که کشورش مراوده‌های تجاری و سیاسی با رئیس‌جمهور دارد، تا هم اکنون صدها هزار دلار در هتل ترامپ خرج کرده است."

نمایی از محوطه "بار" هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن

اقامت دیپلمات ها و تاجران خارجی در هتل لوکس ترامپ در واشنگتن

دو دادستان کل مریلند و واشنگتن دی سی در شکواییه خود به بندی از قانون اساسی استناد کرده اند که بر اساس آن هیچ مقام دولت فدرال مجاز نیست از یک دولت خارجی پول یا هدیه دریافت کند. این دو دادستان دونالد ترامپ را به نقض آشکار قانون اساسی متهم کرده اند.

از سوی دیگر یک نماینده دموکرات کنگره نیز همزمان با شکایت دادستان های مریلند و واشنگتن در صفحه توییتر خود خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق از سوی  کنگره برای بررسی فعالیت های مالی و تجاری خانواده رییس جمهور آمریکا و نیز اتهام دریافت پول از دولت های خارجی ازطریق هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن دی سی شد.

توجه ها را به خود جلب کرده است. بسیاری معتقدند این شلوغی طبیعی نیست و بخش بزرگی از آن به منظور تلاش برای کانال زدن با کاخ سفید و دولت جدید  آمریکاست.

در حالی که بسیاری از هتل های شهرهای واشنگتن دی سی و ایالت همجوار آن یعنی مریلند در چند ماه گذشته از کسادی بازار و بی مشتری بودن اتاق ها و سوییت هایشان نالانند، اما شلوغی هتل لوکس و تازه تاسیس ترامپ در نزدیکی کاخ سفید برای بسیاری از ناظران غیر عادی است.
اقامت دیپلمات ها و تاجران خارجی در هتل لوکس ترامپ در واشنگتن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان