تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

نماینده پارلمان عراق: حزب الله عراق 7000 نفر را زندانی کرده است / حشد شعبی: تکذیب می‌کنیم

یک نماینده پارلمان عراق مدعی شد حزب الله عراق 7 هزار نفر را بدون دادگاه زندانی کرده است.
رویداد۲۴-یک نماینده پارلمان عراق مدعی شد حزب الله عراق 7 هزار نفر را بدون دادگاه زندانی کرده است.نیروهای بسیج مردمی عراق معروف به نیروهای حشد شعبی ادعاهای یک نماینده پارلمان عراقی را تکذیب کردند.

به نقل از وب سایت شبکه آر تی روسیه، "کریم النوری" از رهبران سپاه بدر که بخشی از تشکل بزرگتر حشد شعبی به شمار می‌آید ادعاهای "بدر الفحل" نماینده پارلمان عراق را عاری از صحت اعلام کرد و از وی خواست تا برای اثبات ادعاهای خود دلیل ارائه دهد.

وی افزود: اظهارات الفحل تأسف بار، به دور از واقعیت و نادرست است. این اتهامات فقط برای جعل حقایق و ایجاد تصور منفی از حشد شعبی و گروه‌های وابسته به آن است.

حشد شعبی پس از تسلط داعش بر شهرهای عراقی با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر اعلام جهاد علیه داعش با عضویت نیروهای داوطلب تشکیل شد. بسیاری از گروه‌های نظامی از جمله سپاه بدر و گردان‌های حزب الله عراق نیز به این تشکل بزرگ پیوستند.

الفحل نماینده پارلمان عراق مدعی شده بود که حزب الله عراق 4 زندان محرمانه در دو استان صلاح الدین و بغداد دارد.

وی مدعی شده بود که گردان‌های حزب الله عراق (بخشی از تشکل بزرگ حشد شعبی) 7 هزار نفر را بدون دادگاه زندانی کرده و گفته بود که حزب الله عراق اداره این زندان‌ها را بر عهده دارد.

این اظهارات نماینده عراقی که در یک گفتگوی زنده تلویزیونی مطرح شد از سوی رسانه‌های جهان از جمله مجله "اشپیگل" آلمان مورد توجه قرار گرفته بود.
برچسب ها: حزب ، الله
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان