تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

رئیس قدرتمندترین شرکت بیمه چین دستگیر شد

مسئولان دستگاه قضایی چین در تازه ترین اقدام خود در راستای مبارزه با فساد در این کشور، «وو شیائو خویی» رئیس شرکت بیمه «آنبانگ» را بازداشت کردند.

رویداد۲۴-مسئولان دستگاه قضایی چین در تازه ترین اقدام خود در راستای مبارزه با فساد در این کشور، «وو شیائو خویی» رئیس شرکت بیمه «آنبانگ» را بازداشت کردند.از «آنبانگ» به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین شرکت های بزرگ خدمات بیمه در چین نام برده می شود.
تارنمای ساوت چاینا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که «وو شیائو خویی» با نوه «دنگ شیائو پینگ» رهبر فقید چین و معمار اصلاحات ازدواج کرده است و در مبارزه گسترده دولت فعلی چین با فساد بازداشت شده است.
از این فرد به عنوان بلندپایه‌ترین فردی نام برده می شود که در تلاش‌های دولت برای مهار کردن فساد در بخش مالی دستگیر می شود.
بر اساس اعلام این رسانه هنگ کنگی، این اقدام چین حرکتی در راستای اصلاحات مالی و بانکی و حتی صنعت بیمه در کشور محسوب می شود و برای همین هر مهره ای را که در این بخش تخلفاتی کرده باشد، به دام خواهد انداخت.
گزارش می افزاید: در جریان بحران بورس در چین در سال ۲۰۱۵ میلادی میلیاردها دلار پول جابجا شد و نهایتا سرنخی هم بدست نیامد و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از سرمایه گذاران کوچک سرمایه هایشان را از دست دادند و ظاهرا دستگیری این فرد بی ارتباط با آن قضیه نیست.
بخش مالی، بانکی و صنعت بیمه چین از ثروت کلانی برخوردار است که به دلیل مرتکب شدن برخی از افراد این صنعت به فساد مالی، دستگاه قضایی این کشور مبادرت به دستگیری آنها می کند.
از سال ۲۰۱۳ میلادی که مبارزه با فساد در چین شروع شد تاکنون بیش از یک میلیون مقام چینی مرتکب فساد دستگیر و بعضا محاکمه شده اند.
شرکت بیمه مذکور که ریاست آن را «وو شیائو خویی» بر عهده داشته است در ۱۰ سال گذشته ۱۰۰ برابر از لحاظ ثروت رشد کرده و ۳۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار دارایی دارد.
شرکت آنبانگ به خاطر خریدهای بزرگ املاک در بازار بین المللی از جمله خرید هتل والدورف در منتهن نیویورک از شهرت بین المللی برخوردار است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان