تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

مجازات چین برای هواپیمایی امارات

در پی بروز برخی از حوادثی که چین می گوید موارد مرتبط با اشتباهات انسانی در پروازهای امارات متحده عربی بوده است، این خط هوایی را مجازات کرد.
رویداد۲۴-در پی بروز برخی از حوادثی که چین می گوید موارد مرتبط با اشتباهات انسانی در پروازهای امارات متحده عربی بوده است، این خط هوایی را مجازات کرد.

چین می گوید به مواردی پی برده که امارات قوانین امنیتی را زیر پا گذاشته و در مسیرهای پروازی بعضا ارتفاع پرواز را مورد توجه جدی قرار نداده است.

بر اساس مجازات و جریمه ای که چین برای امارات در نظر گرفته است، این خط هواپیمایی که شهرت بالایی در جهان دارد تا شش ماه حق راه اندازی مسیر پروازی جدید به چین را نخواهد داشت.

سازمان هواپیمایی چین روز پنجشنبه در بیانیه ای که در تارنمای خود آورده است، اعلام کرد: در یکی از این موارد یک هواپیمای امارات در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) امسال ارتفاع پرواز را در شهر ارومچی مرکز سین کیانگ در شمال غرب چین مورد توجه قرار نداده و به طور جدی می توانسته است یک سانحه و برخورد هوایی را به دنبال داشته باشد.

در ماه گذشته میلادی بار دیگر در همین شهر و برفراز همین حریم هوایی یک هواپیمای دیگر امارات ارتباط رادیویی اش با برج کنترل قطع شده و پروازی غیرایمن داشته است.

این سازمان افزوده است که با مسوولان هواپیمایی امارات دیدارهایی داشته و در آن در باره مسایل ایمنی و سطح پرواز هواپیماها گفت وگو شده است.

همزمان اعلام شده است که شرکت هواپیمایی امارات نزدیک به چهار هزار و ۲۷۰ دلار به دلیل موارد مورد اشاره جریمه شده و تا شش ماه حق راه اندازی مسیر پروازی تازه را به چین ندارد.
امارات با انجام ۳۸ پرواز هفتگی بین چین، در واقع باعث شده است تا یک شبکه ارتباطی پروازی میان ۱۵۰ شهر در سراسر جهان شکل گیرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان