تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

استفاده از کودکان یمنی به عنوان موش آزمایشگاهی در اسرائیل

یک رسانه صهیونیستی در گزارشی به تازگی افشا کرده بر روی کودکان یمنی که بین سال‌های 1948 تا 1954 ناپدپد شده بودند، آزمایش‌های پزشکی غیرمجاز انجام شده است.

رویداد۲۴-یک رسانه صهیونیستی در گزارشی به تازگی افشا کرده بر روی کودکان یمنی که بین سال‌های 1948 تا 1954 ناپدپد شده بودند، آزمایش‌های پزشکی غیرمجاز انجام شده است.«ماجرای کودکان یمنی» به ناپدپد شدن صدها کودک و نوزاد یهودی یمنی اشاره دارد که عمدتاً از یمن به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند.

در بیشتر موارد به والدین این کودکان بدون ارائه هیچ توضیحاتی گفته شد که کودکان آنها فوت کرده‌اند. والدین، معتقدند که کودکان آنها ربوده شده و  در برابر دریافت پول به خانواده‌های ثروتمند اشکنازی (یهودیان غربی) فروخته شده‌اند و گاهاً هم از آنها به عنوان موش آزمایشگاهی در آزمایش‌های پزشکی استفاده شده است.

روزنامه اسرائیل‌هیوم در گزارشی اختصاصی انجام آزمایش‌های پزشکی غیرمجاز بر روی این کودکان را تأیید کرده است. اسنادی که «اسرائیل‌هیوم» به آنها دست یافته همچنین نشان می‌دهند که این کودکان بدون رضایت والدینشان کالبدشکافی شده‌اند.

«کمیته ویژه تحقیق درباره ناپدپد شدن کودکان یمنی» در کنست (پارلمان) اسرائیل صبح چهارشنبه با هدف بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

رئیس این کمیته، «نوریت کورن» در جلسه روز چهارشنبه گفت: «در وهله اول، بایستی از این کودکان محافظت می‌شد، اما آنها ناپدید شدند. برخی از این کودکان ناپدید شدند، در حالی که به والدین آنها هرگز گواهی فوت ارائه نشد؛ فقط به آنها اطلاع داده شد که فرزندانشان فوت کرده است.»

وی اضافه کرد: «والدین خواستار آن بودند که جسد فرزندشان را ببینند، اما چیزی دستگیرشان نشد و نتوانستند مراسم تشییع جنازه برگزار کنند. به مرور واضح‌تر می‌شود که از جسدهای این کودکان برای انجام تحقیقات استفاده شده است.»

اسرئیل هیوم همچنین به تصاویری دست پیدا کرده که قبلاً منتشر نشده‌اند و ظاهراً برخی از آزمایش‌های انجام‌شده بر روی این کودکان را نشان می‌دهند.

یکی از این عکس‌ها مربوط به کودکی برهنه است که روی شکم وی لغت «طحال» نوشته شده، ظاهراً استفاده از این کودکان برای آموزش آناتومی را نشان می‌دهد.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان