تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

۳ طلا و ۲ نقره برای ایران در ۶ وزن کشتی فرنگی جوانان آسیا

نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا صاحب ۳ مدال طلا و ۲ نقره شدند.

رویداد۲۴-نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا صاحب ۳ مدال طلا و ۲ نقره شدند.مسابقات شش وزن نخست کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر تایچونگ کشور چین تایپه (تایوان) برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدجواد رضایی، امین کاویانی نژاد و مهدی بالی در اوزان ۵۵، ۶۶ و ۸۴ کیلوگرم صاحب مدال طلا و کرامت عبدولی و امیرمحمد نوروزی در اوزان ۶۰ و ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان رقابت های روز نخست به شرح زیر است:

 در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدجواد رضایی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را شکست داد و در دور بعد نیز با نتیجه ۱۱ بر یک از سد هی دانگ سون از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. رضایی در این مرحله مقابل کائو لیگائو از چین با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. رضایی در دیدار نهایی ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۴ بر ۴ شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم کرامت عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل یرنار فیداخمتوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر صفر تالا تالا از چین را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل سیداله تازایف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول مقابل ایلانا از چین با نتیجه ۱۰ بر ۲ به پیروزی رسید. او در دور  بعد محمود باخشیلوف از ازبکستان را با نتیجه ۴ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر صفر پاروین کومار از هند را مغلوب کرد و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار فینال مری بیکنوف از قزاقستان را با نتیجه ۱۲ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۸۴ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول در دور دوم سنجر تمیربک از قزاقستان را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز ارماتبک شرماتوف از ازبکستان را با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. بالی در این دیدار کالیدین آسیکیف از قرقیزستان را با نتیجه ۱۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم امیرمحمد نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل دونگ جائه لی از کره جنوبی با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی شیگه فومی دیگوچی از ژاپن را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و راهی دیدار فینال شد. نوروزی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب تیمور ماماجانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد شربی نیازی در دور نخست مقابل ساجان از هند با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و با توجه به باخت این هندی در مرحله نیمه نهایی، شربی نیازی از دور رقابت ها کنار رفت.

فردا(جمعه) و در روز دوم و پایانی این رقابت ها نیز پویا دادمرز در وزن ۵۰ کیلوگرم و امیرمحمد حاجی پور در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان