تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

دختران والیبالیست چرا محروم شدند؟

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال سه بازیکن تیم ملی امیدهای بانوان را به دلایلی که اعلام نشد محروم کرد!

رویداد۲۴-کمیته انضباطی فدراسیون والیبال سه بازیکن تیم ملی امیدهای بانوان را به دلایلی که اعلام نشد محروم کرد!فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای اعلام کرد سه بازیکن  تیم ملی زیر 23 سال بانوان به دلیل  ایجاد حاشیه در رقابت ها قهرمانی آسیا با محرومیت مواجه شده اند.

در متن خبر فدراسیون والیبال هیچ اشاره ای به علت این محرومیت وجود ندارد و از لفظی شائبه برانگیز با عنوان حاشیه! آن هم در تایلند، استفاده شده است!

کلماتی که در این خبر به کار برده شده و هم چنین مخفی بودن علت این محرومیت ها باعث شده از زمانی که این خبر منتشر شود مشکلاتی برای این دختران به وجود بیاید و بهتر بود فدراسیون علت این محرومیت را اعلام می کرد.

زمانی که تنها گفته می شود ایجاد حاشیه در رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند، همه به دنبال این هستند که این دختران چه رفتاری را در این کشور انجام داده اند؟! در مدتی هم که این خبر پخش شده، همین اتفاق رخ داده و همه منتظر شنیدن جرمی سنگین برای علت این محرومیت هستند.

کادر فنی تیم ملی اعلام کرده است: نگین شیرتری قبل از یکی از بازی ها گفته به دلیل بیماری نمی تواند بازی کند اما بعد از بازی حالش خیلی خوب بوده است و به نوعی اعتقاد دارند که او به کادرفنی دروغ گفته است.

هرچند این موضوع از سوی این بازیکن رد شده و می گوید با خوردن قرص حالش بهتر شده است. موضوعی که برای تیم ملی والیبال مردان خیلی غریبه نیست!

علت محرومیت دو بازیکن دیگر هم این است که آن ها با یکدیگر بر سر موضوعات شخصی درگیری داشتند.

اینکه این جرایم صحت دارد یا خیر برعهده فدراسیون و سه طرف ماجراست اما نحوه اعلام این محرومیت ها چندان قابل قبول نیست و می تواند آبروی ورزشکاران را به خطر بیندازد.

نکته دیگر این است که آیا این محرومیت های سنگین با جرم صورت گرفته تناسب دارد یا خیر؟

کمیته انضباطی در همه پرونده ها حتی اگر پای مردان والیبالیست در میان باشد هم این رای ها را صادر می کند یا خیر؟ اگر علت محرومیت ها این باشد باید به زودی منتظر محروم شدن برخی از بازیکنان که اتفاقا در تیم ملی هم هستند باشیم و یا در لیگ برتر مردان هر هفته عده ای یک الی دو سال محروم شوند؟

— محرومیت بازیکنان به شرح زیر است:

-1-  شقایق شفیع از خردادماه سال 96 به مدت سه سال محروم از کلیه فعالیت های رشته ورزشی والیبال.

2-   نگین شیرتری از خردادماه سال 96 به مدت دو سال محروم از کلیه فعالیت های رشته ورزشی والیبال.

3- منا رمضانی از خردادماه سال 96 به مدت یک سال محروم از کلیه فعالیت های رشته ورزشی والیبال.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان