تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

مقامات ترکمنستان دوچرخه سوار می شوند

رئیس جمهور ترکمنستان دستور داد که کلیه مسئولان و مقامات دولتی این کشور در تاریخ 29 ژوئیه برای رفتن به محل کار از دوچرخه استفاده کنند.

رویداد۲۴-رئیس جمهور ترکمنستان دستور داد که کلیه مسئولان و مقامات دولتی این کشور در تاریخ 29 ژوئیه برای رفتن به محل کار از دوچرخه استفاده کنند.«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دستوری را صادر کرد که بر اساس آن در تاریخ 29 ژوئیه سال جاری میلادی تمامی مقامات و مسئولان دولتی بایستی از دوچرخه برای رفتن به سر کار استفاده کنند.

رئیس جمهور ترکمنستان تصریح کرد: در تاریخ 29 ژوئیه در واقع 50 روز باقی مانده به آغاز پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 در عشق‌آباد است که این حرکت یک اقدام کم‌نظیر جهت آمادگی برای این بازی‌ها و نیز تبلیغ برای مبارزه با آلودگی هوا در ترکمنستان می‌باشد.

بردی محمد اف در عین حال اضافه کرد: در روز مذکور در عشق‌آباد تنها اتوبوس‌های عمومی داخل شهری برای قشر نیازمند به حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکمنستان شخصاً از علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری است و به صورت فعالانه به این رشته ورزشی مشغول می‌باشد.

بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی، در 17 الی 27 سپتامبر سال 2017 (شهریور ماه سال 96) در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد و این برای اولین بار است که 17 کمیته ملی المپیک اقیانوسیه به‌ همراه 45 کمیته ملی المپیک کشورهای آسیایی زیر نظر شورای المپیک آسیا طی رویدادی که در 21 رشته ورزشی برگزار خواهد شد، حضور می‌یابند.

دولت ترکمنستان برای میزبانی از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 ، یک شهرک جدید المپیک مدرن و مجهز به ارزش بیش از 5 میلیارد دلاری احداث کرده است.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان