تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

مصاف با روسیه میدانی برای نمایش استعداد والیبال ایرانی

تیم ملی ایران در آخرین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی 2017 در حالی به مصاف روسیه می رود که استرس صعود ندارد و این موضوع می تواند دلیلی برای ارائه والیبال ناب ایرانی باشد.

رویداد۲۴-تیم ملی ایران در آخرین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی 2017 در حالی به مصاف روسیه می رود که استرس صعود ندارد و این موضوع می تواند دلیلی برای ارائه والیبال ناب ایرانی باشد.آخرین روز دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال 2017 امروز (یکشنبه) با شش دیدار در کشورهای لهستان، بلژیک و آرژانتین پیگیری می شود.تیم ملی والیبال ایران که صعودش به مرحله نهایی لیگ جهانی منتفی شده است، در آخرین مسابقه برای دفاع از توانایی های خود به میدان می رود و ملی پوشان در جدال با روسیه می توانند توانایی خود را به نمایش بگذارند.

هر چند این مسابقه برای روس ها حکم مرگ و زندگی دارد و در صورت شکست ایران می توانند مسافر برزیل و یکی از شش تیم مرحله نهایی لیگ جهانی باشند. تیم ملی والیبال روسیه (با احتساب شوروی سابق) در 25 دوره لیگ جهانی شرکت کرده است و فقط در سال های 2004 و 2005 مجوز حضور در این مسابقات را پیدا نکرده است. روسیه در سال های 1993، 1998 و 2000 نایب قهرمان لیگ جهانی شد و در سال 2002 (با شکست سه بر یک برزیل میزبان در بلوهوریزونته) به اولین مدال طلای لیگ جهانی خود دست یافت.

این تیم با بازگشت دوباره به این رقابت ها در سال 2006، به طور مدام مدال آوری کرد و در سال های 2011 (با شکست 3 بر 2 برزیل در گدانسک لهستان) و 2013 (با شکست سه بر صفر برزیل در ماردلپلاتای آرژانتین) به دو طلای دیگر نیز دست یافت. روسیه در جام جهانی 2011 هم قهرمان شد. پس از انحلال شوروی سابق، تیم ملی روسیه با نام جدید خود اولین طلای المپیکی خود را در المپیک 2012 لندن کسب کرد (که در مجموع چهارمین تجربه المپیکی کشور روسیه محسوب می شد). در المپیک 2016 ریو، روسیه با قبول شکستی تلخ از آمریکا در حالیکه دو ست اول را پیروز میدان بود، از کسب مدال برنز جاماند.

فدراسیون والیبال شوروی سابق یک سال بعد از تاسیس FIVB در سال 1948 عضو فدراسیون جهانی شد. سال بعد آن، روسیه تیمی را برای شرکت در اولین دور از مسابقات قهرمانی جهان اعزام کرد و پس از آن در عرصه بین المللی با شش طلای قهرمانی جهان، شش طلای جام جهانی و 13 طلا در مسابقات قهرمانی اروپا نام آور شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان