تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
الهام فخاری در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

تغييری در ميثاق‎نامه شورای شهر ایجاد نشده / منتخبان به میثاق‎نامه پایبندند

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه در جلسات اخیر منتخبان شورای شهر تهران اصلاً بحث بررسي و تغيير ميثاق نامه مطرح نبوده است و در میثاق‎نامه لیست امید شورای شهر تهران هیچ تغییری ایجاد نشده است گفت: منتخبان بر ميثاق خود پايبند هستند.

رویداد۲۴منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه  در جلسات اخیر منتخبان شورای شهر تهران اصلاً بحث بررسي و تغيير ميثاق نامه مطرح نبوده است و در میثاق‎نامه لیست امید شورای شهر تهران هیچ تغییری ایجاد نشده است گفت: منتخبان بر ميثاق خود پايبند هستند.  

طی روزهای گذشته برخی منتخبان شورای شهر تهران با برداشت اشتباه از محتوای جلسات بررسی شاخصه‎ها و ویژگی‎های شهردار آینده مدعی شدند که بند یا ماده‎ای از میثاق نامه‎ای که بر اساس آن امکان حضور در لیست امید را پیدا کرده اند حذق شده است. بند مورد نظر اشاره به تعهد به ماندن در شورای شهر و عدم استعفا برای پذیرش هر مسوولیتی به ویژه شهرداری است.    

بر همین اساس برخی از علاقه‎مندان به شهردار شدن محسن هاشمی حذف این بند را زمینه ساز استعفای او و کاندیداتوری برای شهرداری تهران می دانند. این در حالی است که همین افراد که احتمالا منافعی از شهردار شدن هاشمی دارند پیش از این مدعی شده بودند که او اصلا میثاق نامه لیست امید را امضا نکرده است که بخواهد به آن پایبند باشد و بر این اساس او می تواند کاندیدای شهرداری شود.

درخواست برای شهردار شدن محسن هاشمی در حالی مطرح می شود که مخالفان معتقدند که او باید در شورا بماند و از انصراف خودداری کند تا نفر علی البدل نخست یعنی مهدی چمران، که سال ها مدیریت او بر شورای شهر تهران، فجایعی جبران ناپذیر را به بار آورده بود امکان حضور دوباره در شورا را پیدا نکند.

بنابراین مخالفان شهردار شدن محسن هاشمی مخالفتشان از این منظر است، نه اینکه به لحاظ شخصیتی و سابقه مدیریتی او را شایسته شهردار شدن ندانند، کما اینکه محسن هاشمی به سبب 17 سال مدیریت بر مترو تهران نشان داده است در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل از شایستگی لازم برخوردار است و از این رو اگر او قرار بر شهردار شدن داشت بهتر بود اساسا در لیست امید قرار نمی گرفت. بنابراین در این شرایط ضروری است محسن هاشمی در شورای شهر باقی بماند و از تجربه او در سطح کلان شورا بهره برده شود.

الهام فخاری منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ بابیان اینکه آیا اعضای لیست امید برای ورود به این لیست میثاق نامه‌ای مبنی بر عدم استعفا برای پذیرش هر مسئولیتی را امضا کرده‌اند یا خیر؛ گفت: «پيش از تنظيم ليست، داوطلبان انتخابات كه مايل به بررسي و قرار گرفتن در ليست اميد بودند فرم و ميثاق نامه مصوب شوراي عالي سیاست‌گذاری انتخاباتي اصلاح‌طلبان را پرکرده و به دبيرخانه اين شورا تحويل داده‌اند.»

فخاری با اشاره به اینکه پذیرش این مسئولیت از جانب همه بوده یا تنها بخشی از لیست این میثاق نامه را پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: «اين فرم‌ها در اختيار دبيرخانه شوراي عالي و كميته مربوطه است. درواقع هیئت‌رئیسه و كميته مربوطه از محتواي فرم‌ها و اظهارات داوطلبان آگاهي دارند.»

وی در پاسخ به این سؤال که پس از برگزاری انتخاب و برگزیده شدن لیست امید به‌عنوان عضو شورای شهر تغییری در ماهیت آن میثاق نامه ‌ایجاد شده است یا خیر؛ افزود: «تغييري ايجاد نشده و اصلاً بررسي يا تغيير ميثاق نامه‎اي كه كانديداها قبل از تنظيم ليست امضاء كرده‎اند موضوع بحث و كار نبوده است.»

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه تعدادی از اعضا منتخب شورای شهر، خواستار ایجاد تغییراتی در میثاق نامه مطرح‌شده است، ادامه داد: «جلسات منتخبان شوراي پنجم براي سامان‌دهی برنامه كار، تسريع در ايجاد يك چارچوب واحد بين منتخبان و تنظيم گزارش توصيفي شهر بوده است. اصلاً بحث بررسي و تغيير ميثاق نامه مطرح نيست.»

فخاری در خصوص اینکه برخی از اعضا خواستار پیش‌نویس ١٦ ماده‌ای شده‏‌اند که تأکیددارند باید برای پذیرش مسئولیت از سمت خود استعفا بدهند، اظهار کرد: «بر پایه‌ی دستور كار، تهيه گزارش توصيفي شهر، برنامه كار، تنظيم ويژگي‎ها و شاخص‎هاي كانديداي شهرداري و فرايند انتخاب شهردار ازجمله دستور کارهای مطرح بوده است. آنچه به نادرست و ناقص خبري شده، پیش‌نویس مشخصات عمومي كانديداي شهرداري تهران تجريش و ري بوده، كه مواردي ازجمله تعبيرپذير بودن و غيرقابل سنجش بودن برخي بندها، بحث و ويرايش شده است.»

وی همچنین ادامه داد: «اين پیش‌نویس مشخصات عمومي، مانند هر پیش‌نویس ديگري براي نقد و ويرايش و اصلاح به بحث گذاشته شد و این از اساس ميثاق نامه نبوده است. پیش‌نویس ١٦ ماده‌ای هم به بحث گذاشته شد و برخي بندها اصلاح عبارتي، برخي تغيير محتوايي، يكي از بندها هم به دو بند تغيير يافت و يكي از بندها نیز حذف‌شده است.»

فخاری به بررسی و نتیجه این درخواست در جلسه منتخبان شورای شهر اشاره‌ای کرد و افزود: «مانند هر پیش‌نویس ديگري پیش‌نویس مشخصات عمومي كانديداي شهرداري تهران، تجريش و ري، بحث و بررسی‌شده و ویرایش‌هایی داشته است. نتيجه بحث جلسه تصويب مشخصات عمومي كانديداي شهرداري در ١٦ بند بوده كه اين ١٦ بند هماهنگي موضوعي، محتوايي و ويرايشي دارند. نوع مواجهه، خبر پردازی نادرست و ناقص و حاشیه‌سازی‌ها نابجاست و متأسفانه تنها ايجاد جنجال كاذب كرده است.»

وی با اشاره به معرفی اعضایی که خواستار تغییر در میثاق نامه شورای سیاست‌گذاری شده‌اند، گفت: «منتخبان بر ميثاق خود پايبند هستند و تنظيم شفاف ویژگی‌های كلي كانديداي شهردار نشانه تلاش براي ضابطه‌مندی و شایسته‌سالاری و گوياي پايبندي به پيمان با مردم است. همچنین مشخصات عمومي كانديداي شهرداري موردتوافق و تصويب جمع قرارگرفته و فرايند بررسي، معرفي و طرح نام كانديداها هم در نشست آخر منتخبان مصوب شده است و هنوز مصداق يا نام افراد مطرح نيست.»

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: «تقليل موضوع انتخاب شهردار به تمركز بر عضو يا غیر عضو موجب کم‌توجهی به ضوابط اصلي انتخاب شهردار می‌شود. همه‌ی منتخبين شورا به اهميت جايگاه شورا و لزوم احترام به رأی مردم آگاه هستند و مردم را به‌صورت شفاف در جريان فرايند انتخاب شهردار قرار خواهند داد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
1
احسنت به شما باشد که مدیریت پر ارزش خانم ها و به رسمیت شناختن حقوق آنها توسط اصلاح طلبان محقق شود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
1
خانم الهام فخاری شما باید شجاع باشید و از رای مردم در مقابل هجمه ها دفاع کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
1
مینو خالقی که پس از راهیابی با رای بالا به مجلس توسط شورای نگهبان به صورت باور نکردنی رد صلاحیت شد در میاندوره ای مردم با این که کاندید نبود 170000 رای بهش دادن پس مردم از شیر زنان اصلاح طلب تا آخرین حد دفاع میکنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
1
اصولگراها میخوان به یه نحوی یکی از اعضای شورا کنار بره تا چمران بیاد جزء شورای شهر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
وای نگو
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
اگه هم بشه نر میان تمام اصلاح طلبان معقول با توهماتش کاری از پیش نمیبره
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
چمران مرد خوبیه فقط شاید تندرو باشه یعنی اینطور به قیافش میخوره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
مگه شهر هرته که چمران رو بیارن چمران میخواد خیابون ولی عصر رو پیاده رو کنه خودش تو تلوزیون گفت اونوقت میخوان اونو بیارن
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
1
آینده از آن اصلاح طلبانی است که با دنیا خودشون رو بروز میکنند نه اصولگرایانی که در گذشته سیر میکنن و جذابیتشون برای مردم روز به روز هم کمتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
روز به روز نه ساعت به ساعت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
1
زنده باد دولت اصلاحات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان