تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
بازتاب اقدام تلافی‌جویانه سپاه در رسانه‌های جهان

حمله سپاه به دیرالزور متفاوت از تمام داستان های ضدداعش قبلی است

شب گذشته سپاه پاسداران طی عملیاتی با پرتاب تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف قرار داد. این اقدام در واکنش به حمله تروریستی 17 خرداد سال جاری داعش به مجلس و حرم مطهر صورت گرفت و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
رویداد۲۴- شب گذشته سپاه پاسداران طی عملیاتی با پرتاب تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف قرار داد. این اقدام در واکنش به حمله تروریستی 17 خرداد سال جاری داعش به مجلس و حرم مطهر صورت گرفت و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش رویداد۲۴، وال‌استریت ژورنال با تیتر «ایران در واکنش به حملات داعش، نقاطی در سوریه را هدف قرار داد» نوشت: سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه اعلام کرد موشک‌هایی را به سمت شرق سوریه پرتاب کرده و نیروهای داعش را در واکنش به حمله آن‌ها به مجلس و حرم مطهر در تهران هدف قرار داده است. سپاه ایران همچنین هشدار داده است که واکنش مشابهی نسبت به تمام کسانی که دست به حمله به ایران بزنند، خواهد داشت.

رویترز در گزارش خود با تیتر «ایران موشک‌هایی را به سمت گروه‌های شبه‌نظامی در شرق سوریه شلیک کرد» نوشت: سپاه پاسداران در بیانیه‌ای تأکید کرد«ریخته شدن هیچ خون پاکی بدون پاسخ نمی‌ماند». سپاه پاسداران در حال حاضر در حال جنگ علیه گروه‌های تروریستی در سوریه است که مخالف بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور هستند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با تیتر «ایران برای نخستین بار طی 30 سال گذشته از موشک‌های میان برد استفاده کرده و به شبه‌نظامیان شلیک کرد» به پوشش اخبار اقدام شب گذشته سپاه پرداخته و نوشت: ایران می‌گوید گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه (داعش) مسئول حملات در تهران هستند. موشک‌های سپاه بیش از 500 مایل از فراز خاک عراق عبور کردند.

در ادامه این گزارش آمده: فیلم حمله موشکی سپاه در حال حاضر از سوی اسرائیل بررسی می‌شود تا جزئیات آن درک شود. هنوز مشخص نیست که آیا این موشک‌ها به هدف خورده‌اند یا خیر و همچنین تأثیرات این حمله بر منطقه نیز نامعلوم است. از سوی دیگر ارتش سوریه اعلام کرده که ائتلاف ضدداعش به سرکردگی آمریکا یکی از هواپیماهای آن را رقه سرنگون کرده است. 

گاردین در گزارشی با عنوان «ایران تروریست‌ها را در یک حمله تروریستی به شهر در خاک سوریه که در دست داعش است هدف قرار داد» نوشت: باوجودآنکه سپاه پاسداران در حال جنگ با داعش در عراق و سوریه است، این نخستین بار است که اعلام می‌کند دست به چنین حملاتی از داخل خاک ایران زده است.

هفته گذشته پس از دو حمله تروریستی داعش در تهران، سپاه پاسداران متعهد شد که ریختن هیچ خون بی‌گناهی بی‌پاسخ نخواهد ماند و عربستان را مقصر این حملات دانست. طی چند روز بعدی نیز نیروهای سپاه اعلام کردند مغز متفکر این حملات را در محل نامعلومی در خارج از مرزها به سزای اعمالش رساندند.

پایگاه خبری اینکوئیسیتر(inquisitr) با تیتر «حال حتی ایران داعش را بمباران می‌کند» به پوشش این خبر پرداخته و نوشت: داعش که تاکنون از سوی ترکیه، عراق، روسیه، طرفداران بشار اسد و آمریکا بمباران شده و حال باید ایران را هم به فهرست کشورهایی که آن را در دیرالزور بمباران می‌کنند، اضافه کند. اما این حمله متفاوت از تمام داستان‌های ضدداعشی است که پنتاگون مدعی است از اوایل سال 2014 آغاز شده است. شهر دیرالزور که در حملات ایران هدف قرار گرفت، از سال 2014 با عقب‌نشینی ارتش سوریه در محاصره نیروهای داعش بوده است. 
نظرات شما
پیشخوان