تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
در پی انتشار گزارش رویداد۲۴ درباره تخلفات گسترده در مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی؛

پرونده «فولاد مبارکه» در مجلس باز می‌شود

به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پی دریافت گزارش‎های متعدد از وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریت فولاد مبارکه و همچنین بدهی‎های این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی، در پایان تعطیلات مجلس، پرونده «فولاد مبارکه» در کمیسیون جهت بررسی‎های دقیق‎تر باز می‎شود.
رویداد۲۴-به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پی دریافت گزارش‎های متعدد از وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریت فولاد مبارکه و همچنین بدهی‎های این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی، در پایان تعطیلات مجلس، پرونده «فولاد مبارکه» در کمیسیون جهت بررسی‎های دقیق‎تر باز می‎شود.

با انتشار گزارشی درباره تخلفات یک شرکت خصولتی در رویداد۲۴ ذیل عنوان «فولاد مبارکه؛ بنگاه صنعتی و اقتصادی یا بنگاه سیاسی و انتخاباتی» نمایندگان مجلس درصدد برآمده اند تا نسبت به تخلفات این شرکت ورود پیدا کنند و بنا است تا اعضای کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

گزارشی که رویداد۲۴ منتشر کرد اشاره داشت به عزل و نصب‎های بی ضابطه و عمدتا با اهداف سیاسی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سطحی گسترده انجام گرفت. این مجموعه خصولتی بزرگ که تنها در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته دارای زیر مجموعه های است که هنوز توسط گروه علی اکبر محرابیان، وزیر صنعت و معدن دولت محمود احمدی‌نژاد اداره می‌شود و برخی از مدیران به دلایل سیاسی و انتخاباتی به طور ناگهانی برکنار و دوستان دولت گذشته جایگزین آنان شدند.

پس از انتشار این گزارش مخاطبان رویداد۲۴  اقدام به ارسال پیام‎ها و حتی اسنادی که حکایت از اطلاعات دقیق درباره شرایط حاکم بر فولاد مبارکه و وضعیت نابسامان و شیوه مدیریتی حاصل از ابهامات گسترده در این مجموعه داشت کردند که تعداد کمی از آنها منتشر شده است که همگی بر وجود ابهام در اداره این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی تاکید دارد. براساس گفته مخاطبان پایگاه خبری رویداد 24 گستره تخلفات مالی و اداری و سو مدیریت در این مجموعه خصولتی فراتر از دایره مجموعه است و در ظاهر دامن کسانی که باید از مدیران این فولاد مبارکه حساب کشی کنند را نیز در برگرفته است.

با توجه به موارد فوق به نظر می‎رسد نمایندگانی که به منظور بررسی مشکلات مردم وارد خانه ملت شده‎اند باید به طور جد این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند، البته در گفت‎وگوهای خبرنگار ما با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظر می‎رسد برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن درصدد بررسی‎ شیوه اداره فولاد مبارکه برآمده‎اند و نتیجه چگونگی آن بعد از تعطیلات مجلس مشخص خواهد شد.

سوال از وزیر دررابطه با فولاد مبارکه مطرح است

محمد رضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی دررابطه با وجود ابهام و تخلفات گسترده در ساختار مدیریتی فولاد مبارکه به رویداد۲۴ گفت: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت، اطلاعات به روزو دقیقی درباره فولاد مبارکه نداریم. اما کمیسیون درصدد برآمده تا درباره بررسی وضعیت این شرکت خصولتی قدم‎های مهمی را بردارد.

وی در این رابطه توضیح داد: هنوز درباره چگونگی بررسی اعضای کمیسیون تصمیم قطعی صورت نگرفته و بنا است سوال از وزیر در این خصوص مورد بررسی قرارگیرد.

بدهی سنگینی متوجه فولاد مبارکه است

عبدالله رضیان، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص به رویداد۲۴ گفت: قرار بود جلسه‎ای با مدیران فولاد مبارکه صورت گیرد که هنوز به مرحله اجرا گذارده نشده است.

وی درباره موضوع جلسه احتمالی مجلس با مدیران فولاد مبارکه اظهار داشت: چالش‎ها و مشکلاتی عدیده‎ای فولاد مبارکه را مورد توجه قرارداده که متاسفانه بدهی سنگین این شرکت یکی از آن مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد. انشالله هفته بعد از تعطیلات با شروع کار مجلس بدهی‌ها و شیوه مدیریت این شرکت موردبحث قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص فساد مدیریتی در فولاد مبارکه بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم، موضوع موردبحث در کمیسیون به دلیل بدهی‌ها است زیرا مجموعه بزرگی را دربرمی گیرد و درصورتی‌که به چالش کشیده شود، کشور با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو مجلس با حساسیت زیاد پیگیر این موضوع است و در صورت لزوم از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کند ولی در حال حاضر بحث تحقیق و تفحص ویا طرح سوال از وزیر مطرح نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فولاد مبارکه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
1
0
با سلام و خسته نباشيد
تنها سايت خبري هستيد كه پس از طرح خبر در پيگيري خبر منتشر شده نيز مصمم هستيد.
واقعا دست مريزاد و خسته نباشيد
اميدوارم اين كار بزرگ براي وبسايت خبري پر جرات شما هزينه بهمراه نداشته باشه.
چون دوستاني كه در گزارش قبلي اسم برديد مثله اقاي ن امور مالي داراي نفوذ خيلي زيادي در قوه قضايه وزارت اطلاعات و استانداري استان هستند.
هميشه پيشرو و سلامت باشيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی، فساد در هر مکان و هر زمان و در رابطه با هرکس با هر گرایش و نفوذی باید ریشه کن شود.
ف ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
به نظرم من از این نماینده های بی خواصیت چیزی در نمیاد! والا چرا تو این سالها برای فولاد مبارکه کاری نکردن؟ ولی الانکه داره پای رسانه ها به این قضیه باز می شه می ترسند که فردا خودشون محکوم بشن برای همین قول پیگیری دادند
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
سلام
به نوبه خودم از پيگيريهاي شما در خصوص تخلفات متعدد در فولاد مباركه تشكر و قدرداني بعمل ميآورم، انشاءالله كه خداوند اجرتان را بدهد ، ولي بياد داشته باشيد كه اين عمل شما هزينه هاي زيادي براي كارشناسان خبره و منتقدين وضع موجود و نيروهاي زبده طرفدار دولت را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر در فولاد مباركه كميته اي به رياست آقای ن معاون اقتصادي و مالي ، اقای ا معاون نيروي انساني ، آقای ن معاون تكنولوژي و آقای و مدير حراست براي شناسايي افراد تشكيل شده است. در طي هفته جاري معاون اقتصادي جلسه اي با حضور كليه مديران زير مجموعه خود تشكيل داده و تاكيد داشته كه كليه اسناد را جمع آوري كرده و به نحوي در بايگاني مخصوصي نگهداري شوند كه به دست نماينده هاي مجلس و دستگاهاي نظارتي نرسند چون احساس ميشود كه بحث تحقيق و تفحص مجلس جدي باشد.
تمامي اسناد پرداختهاي كلان به بعضي از افراد خاص كه در حسابداري طبقه همكف نگهداري ميشدند را به مكان نامعلومي منتقل كرده اند ، ورود و خروج كاركنان و IP كاركنان كنترل نامحسوس ميشود و با توجه به سابقه حراستي آقای ن معاون اقتصادي جو امنيتي شديدي در فولاد مباركه ايجاد كرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
سلام دوستان هرکی میتونه تواین راه کمک کنه،آقای عبدالرحیم....،دست پرتوانی دراین مسائل دارن،پیمانکاران میدونن،ایشان دارن با چندتاسازنده وفروشنده باعنوان وندور،وچندتا شرکت چه جوری بقیه شرکتها را نابود میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
سلام،اگربشودهرکسی یکنفرازآقایان را معرفی کندوحاضرباشددرمواقع لزوم مدرک وسند ارائه نماید آقایان ماست خودرا کیسه میکنند،دراین قافله آقای ....رحیم ز...،نیزهستن،ببینید،دنبال کلیمهای شرکت (ب ا )چه کسی است،شرکتها وتامین کننده‍ائی که دراسنادمناقصه وارد میشوند همه توسط ایشان تحمیل میشود،شرکتهای که نابود کرده بعضی دیگرتوان فریادندارن،بعضی نیز بدلیل اینکه نفسهای آخرشان رانیزمیگیرند،به امیدبهبودی حرف نمیزنند،این بنده خدا تاحالا یه حرف فنی نزده،اصلا بلدنیست،ازصبح تاعصردنبال منافع چندشرکته که ازوقتی ایشون آمده پاگرفتند،توهمه مناقصات هم هستن،من سالیان سال باایشون کارکردم،روزی بود که برایه اضافه کاری یا یه پاداش دست به همه کاری میزد،من میدنم نباید آبروی کسی را برد ولی وقتیکه فکرمیکنم،که به واسطه این باندهای فساد چندتا کارگر ازهمین حقوق بخورونمیردستشون بریده شده تا آقایان به منافعشون برسند آتش میگیرم
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
متاسفانه آقای ن... معاونت اقتصادی فولاد مبارکه با استفاده ازموقعیت شغلی خود َ تخلفات گسترده ایی دارد ولی تاکنون با استفاده همین ابزار مالی که در دستش میباشد ضمن همراه نمودن مدیران دیگر شرکت با خود , هر مخالفتی را خریده و یا بااستفاده از اهرمهای دیگر عرصه را بر مخالف خود تنگ نموده و الان هم سودای مدیریت عاملی شرکت را در سر دارد و حتما در حال زمینه چینی است. بکارگیری گسترده افراد فامیل و دوست و نزدیک در شرکتهای ‍‍پیمانکاری توانمند مثل توکا , توکا نیرو و ....واگذاری دستوری کارها به پیمانکاران فامیل و آشنا مثل پیمانکاری آیتن سازه آفرنگ (پیش از انعقاد قرارداد در حال کار بوده , جالبه حتما پرونده این پیمانکار بررسی شود) , معرفی افراد مورد نظر جهت دریافت وامهای قرض الحسنه با سود پایین به بانکهای طرف قرارداد فولادمبارکه. گرفتن وامهای کلان برای فولاد مبارکه جهت طرحهای توسعه ایی شرکت که همین امر باعث شده بسیاری از اعتبارات بانکها در فولاد سرمایه گذاری شود ولاجرم شرکتهای کوچک دیگردر همه جای ایران از دریافت وام محروم و مشکلات عدیده برایشان بوجود آید که حتما به این مورد توجه و رسیدگی خاص باید بشود. پرداخت حقوق و پاداشهای کلان مدیریتی . نقش مخرب فولاد مبارکه درنابودی کشاورزان و کشاورزی اصفهان و .... دهها مورد دیگر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان