تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

رئیس سازمان غذا و دارو: با یک تیتر معرضانه می خواهند بین دولت و صنعت اختلاف بیاندازند

رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار مغرضانه روزهای اخیر با تاکید بر عدم وجود تقابل بین دولت و صنعت در حوزه دارو سازی گفت که فحوای کلام در مطالب هر دو بخش مشترک است.
رویداد۲۴-رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار مغرضانه روزهای اخیر با تاکید بر عدم وجود تقابل بین دولت و صنعت در حوزه دارو سازی گفت که فحوای کلام در مطالب هر دو بخش مشترک است.

«رسول دیناروند» در واکنش به دو خبر «وضعیت GMP صنعت داروسازی» و پاسخ سندیکای مربوطه به آن که در روزهای اخیر منتشر شده است، گفت: فحوای هر دو خبر نشان از واقعیت فعلی صنعت داروسازی اگر چه از دو دیدگاه دارد که متاسفانه با انتخاب تیتر مغرضانه از سوی نگارنده، در جهت القای اختلاف بین سازمان غذا و دارو و سندیکای صاحبان صنایع داروسازی تلاش بعمل آمده است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو یادآورشد که این سازمان تاکنون با هر ابزاری که در اختیار داشته از صنعت داروسازی کشور در کنار ایجاد دسترسی برای بیماران حمایت کرده است.

دیناروندادامه داد: صنعت دارویی کشور نیز در چنین شرایط غیر رقابتی توانسته است اکثریت نیازهای کشور را برآورده سازد ولی این به معنای تطبیق استانداردهای کیفی صنعت کشور با استانداردهای بین المللی نیست و همانطور که رئیس محترم سندیکا نیز تلویحا اعلام کرده اند وضعیت GMP صنایع ما در جایگاهی است که شرکت های قبرسی، هندی هم از آنها پیش گرفته اند.

وی افزود: وجدان ملی و قصد صیانتی که از سرمایه های داخلی وجود دارد و البته اهمیت سلامت مردم کشور می طلبد که شرکت های داروسازی هرچه سریعتر در جهت این انطباق قدم بردارند که در غیر اینصورت به علت اشکالات کیفیتی در بازار داخل نه تنها جایگاه خود را از دست خواهند داد بلکه در بازارهای صادراتی نیز جایگاهی نخواهند داشت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سازمان ، غذا ، دارو ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان