تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

ضوابط و شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این آزمون از عصر روز گذشته شروع شده و تا پنجم تیرماه ادامه خواهد داشت.
رویداد۲۴-چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این آزمون از عصر روز گذشته شروع شده و تا پنجم تیرماه ادامه خواهد داشت.

متقاضیان شرکت در این آزمون باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی (اعم از داشتن حداقل 20 سال سن و حداکثر  35 سال سن برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیساسن و بالاتر) از شرایط و ضوابط اختصاصی شرکت در آزمون استخدامی نیز برخوردار باشند:

شرایط اختصاصی جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش

1- داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی حسن انجام وظایف محوله برای حرفه معلمی در رشته‌ای که استخدام می‌شوند (به استناد بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه اجرایی ماده مزبور که طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش در مرحله مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی با در نظر گرفتن موارد ذیل با هدف ارزیابی صلاحیت، توانایی جسمانی، روحی و روانی داوطلبان جهت احراز شغل معلمی مورد سنجش قرار می‌گیرد).

قد، وزن: با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

بیماری‌های چشم:

-نداشتن دید کمتر از 10.10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 10+ 16.10 در دو چشم، پس از اصلاح با عینک

- هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم

- دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم

- ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه

-کوررنگی (برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری می‌باشد، ممنوع است و در بقیه رشته‌ها بلامانع است)

-نابینایی در یک چشم

سایر موارد: بیماری‌های پوست و مو/بیماری‌های سر  و صورت (گوش، گلو، بینی، گردن، فک و دندان‌ها)/بیماری‌های ریه‌ها و قفسه سینه/بیماری‌های قلب و عروق/بیماری‌های سیستم ادراری، کلیه و تناسلی/بیماری‌های مغز و اعصاب/بیماری‌های اعصاب و روان/بیماری‌های اندام‌ها، استخوان‌ها و مفاصل/بیماری‌های غدد و هورمون‌ها و متابولیک/بیماری‌های خون و غدد لنفاوی و بدخیمی‌های آنها/بیماری‌های دستگاه گوارش و جراحی عمومی/بیماری‌های خود ایمنی و رماتولوژی/بیماری‌های عفونی/بیماری‌های زنان/ کلیه ناهنجاری‌های ژنتیکی و مادرزادی که منجر به اختلال عملکرد عادی فردی شود.

2- قدرت شنوایی: کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود.

3- برخورداری از مدرک فوق دیپلم برای استادکاری : متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموزی (استادکاری)، می‌بایست دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

4- برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.

5- گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط

6- تغییر منطقه محل خدمت بعد از قبولی و قبل از استخدام و اشتغال به کار تحت هر شرایطی (تاهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و...) ممنوع بوده و بعد از اشتغال به کار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان می‌باشد.

7- پذیرفته‌شدگان آزمون نهایی آزمون استخدامی مکلفند، تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت (به شراط تمدید استخدام) در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند. (استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعه محضری خواهد بود.)

تذکر مهم: رعایت کلیه شرایط اخصاصی جداول رشته‌های تحصیلی مجاز الزامی است. فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان متعهد خدمت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

8-افرادی که در زمان ثبت نام دارای مدارک تحصیلی بالاتر می‌باشند (استادکاری بالاتر از فوق دیپلم – دبیری، هنرآموزی و... بالاتر از فوق لیسانس) نمی‌توانند در آزمون فوق شرکت کنند و در صورت شرکت و قبولی در هر یک از مراحل (قبل از استخدام و یا بعد از استخدام) حذف خواهند شد.

امتیازات و سهمیه‌های قانونی

بومی بودن: صددرصد سهمیه‌های استخدامی در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی (به استثنای مناطق 1 و 2 شهرستان ارومیه)، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، شهرستان جیرفت و کهنوج در استان کرمان به نیروهای بومی محل مورد تقاضا (صرفا براساس دامنه پذیرش اختصاص می‌یابد.

 در سایر استان‌ها و مناطق امتیاز داوطلبان بومی/ بخش/ شهر/ شهرستان (صرفا براساس دامنه پذیرش) با اعمال ضریب یک و چهار دهم (1.4) و برای افراد بومی استان با ضریب یک و دو دهم (1.2) و برای افراد غیربومی استان با ضریب (1) در آزمون کتبی محاسبه می‌گردد.

شرایط و ضوابط دوره یک ساله مهارت آموزی

1-به استناد مجوز اردیبهشت 96 سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشغل آموزشی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان (رشته‌های غشلی دبیر، آموزگار، مربی امور تببقیتی، مراقب سلامت و..) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته‌های شغلی هنرآموز و استاد کار) می‌باشند.

2-کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می‌باشد.

3- بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلبان خواهد بود و چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره اقدام نماید.

4- شرایط و ضوابط دوره یک ساله مهارت آموزی بعد از قبلی، در زمان ثبت نام از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور الزامی می‌باشد.

5- مدت دوره یک ساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدامی پیمانی در آموزش و پرورش می‌باشد. گواهی مزبور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نمی‌باشد.

6- در صورت موفقیت در دوره یک ساله مهارت آموزی و ارائه اصل گواهی مربوط و اشتغال به کار، احکام کارگزینی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه از جمله تایید گزینش از تاریخ 1.7.1397 به بعد صادر خواهد شد.

7- محل مهارت آموزی دوره یک ساله، براساس شغل محل، پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

8- تغییر محل تحصیل با موافقت مبداء و مقصد و صرفا در صورت وجود رشته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

9-مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یک ساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک icdl می‌باشند در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمن جامع دوره یک ساله مهارت آموزی مدارک مزبور را ارائه نمایند.

10-دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسوولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمت با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.

11-سهیه مربوط به مناطق آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یک ساله مهارت – آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.
نظرات شما
پیشخوان