تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

سخنگوی کاخ سفید کناره گیری می‌کند

مقامات کاخ سفید فاش کردند که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید آمریکا به زودی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

رویداد۲۴-مقامات کاخ سفید فاش کردند که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید آمریکا به زودی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.چند مقام رسمی کاخ سفید به نشریه «پولیتیکو» گفته‌اند که اسپایسر در صدد است با تعیین جانشینی برای خود از سخنگویی کاخ سفید کناره گیری کند.

در حالی که ظن غالب بر این است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا از ماه‌ها پیش «سارا هاکابی سندرز» دختر «مایک هاکابی» فرماندار سابق ایالت آرکانزاس را برای جانشینی اسپایسر در نظر گرفته، خود سندرز این شایعه را رد کرده و گفته است تمایلی برای پذیرفتن این سمت ندارد.
سارا هاکوبی سندرز که در زمان فرمانداری پدرش مدیریت هماهنگی‌های میدانی دولت آرکانزاس را بعهده داشت در 19 ژانویه به وسیله ترامپ به قائم مقامی سخنگوی کاخ سفید منصوب شده بود و در بسیاری از کنفرانس‌های خبری کاخ سفید جای خالی اسپایسر را پر می‌کرد.
شایع است که «لارا اینگرام» تحلیلگر سیاسی محافظه کار یکی دیگر از گزینه‌های این پست است که خود اسپایسر در حال حاضر به گفت‌وگو با او مشغول است.
در همین حال نشریه سیاسی پولیتیکو نوشته است که ترامپ اسپایسر را برای مقام بالاتری در کاخ سفید در نظر گرفته است.
گفته می‌شود یکی از دلایل کناره گیری اسپایسر از این مقام، مسئولیت همزمان او در اداره دفتر مدیریت ارتباطات ترامپ و سخنگویی کاخ سفید است که بار سنگینی بر روی دوش اسپایسر گذاشته و او قادر به انجام این وظایف به صورت مطلوب نبوده است.
به رغم همه این توجیهات دلیل عمده جابجایی اسپایسر بخشی از تصمیم اخیر ترامپ به ایجاد تغییر در تیم خود در کاخ سفید است. بخصوص پس از اخراج جیمز کومی از ریاست اف‌بی آی و افشاگری‌ها و نشت اطلاعات بیشمار مربوط به این تحول در کاخ سفید و ناتوانی اسپایسر در دفاع از سیاست‌‌های ترامپ در کنفرانس‌های مطبوعاتی است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان