تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

هشدار رئیس سیا درباره روابط مسقط با تهران

بلومبرگ اعلام کرد که رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ۲۱ خردادماه در جریان سفری محرمانه به عمان، درباره روابط خوب مسقط با تهران به سلطان این کشور هشدار دادند.
رویداد۲۴-بلومبرگ اعلام کرد که رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ۲۱ خردادماه در جریان سفری محرمانه به عمان، درباره روابط خوب مسقط با تهران به سلطان این کشور هشدار دادند.


در حالیکه دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا از روابط خوب عمان با ایران برای پیشبرد دیپلماسی خود با تهران بهره می برد، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا روابط مسقط با تهران را یک مشکل می‌ داند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، «مایک پامپئو» رئیس سازمان سیا و ژنرال «ریکی وَدل» (Ricky Waddell) معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ۱۱ ژوئن سال جاری میلادی مصادف با ۲۱ خردادماه در سفری محرمانه به مسقط پایتخت عمان به سلطان این کشور در خصوص روابط خوب با ایران هشداری محتاطانه دادند.

۳ مقام آمریکایی در این باره اعلام کردند که «پامپئو» و ژنرال «وَدل» از سلطان قابوس درخواست کردند تا مسیرهای ایران برای ارسال کمک برای حوثیهای یمن از طریق اراضی عمان را از بین ببرد.

چرا که این امر برای عمانی‌ ها غیر ممکن است زیرا به ایران وابستگی اقتصادی دارند.
منبع: مهر
برچسب ها: سیا ، قطر ، هشدار ، ایران ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان