تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

واکنش سپاه برای دشمنان آمریکایی و برخی کشورهای منطقه دارای پیام‌های روشنی است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت تصمیم‌گیری و پاسخگویی ایران، قدرتی سریع و تعیین‌کننده است، تاکید کرد: حمله موشکی روزهای گذشته به مواضع تروریست‌های داعش، اقتدار و قدرت تصمیم‌گیری و واکنش جمهوری اسلامی ایران را نمایش داد و این واکنش برای دشمنان آمریکایی و برخی کشورهای منطقه که فکر می‌کنند اگر به ایران حمله‌ای کنند، تجاوز آن‌ها بدون پاسخ خواهد ماند، دارای پیام روشنی است.

رویداد۲۴-دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت تصمیم‌گیری و پاسخگویی ایران، قدرتی سریع و تعیین‌کننده است، تاکید کرد: حمله موشکی روزهای گذشته به مواضع تروریست‌های داعش، اقتدار و قدرت تصمیم‌گیری و واکنش جمهوری اسلامی ایران را نمایش داد و این واکنش برای دشمنان آمریکایی و برخی کشورهای منطقه که فکر می‌کنند اگر به ایران حمله‌ای کنند، تجاوز آن‌ها بدون پاسخ خواهد ماند، دارای پیام روشنی است.سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان، روسای پلیس‌های تخصصی، معاونان، اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس ناجا با اشاره به تنوع ماموریت‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نقش نیروی انتظامی در امنیت عمومی کشور گفت: در کشور عظیم ایران ناجا دارای ماموریت‌های متنوع و گسترده مشکلی است، حفظ  امنیت شهرها تا امنیت مرزها و امنیت حقوق افراد به عهده نیروی انتظامی است و در این ماموریت باید جان و مال مردم دارای امنیت باشد.

او افزود: کشور ما دارای هشت هزار کیلومتر مرز شامل مرزهای خشکی و دریایی است و برقراری امنیت مرزها با وجود ناامنی در کشورهای اطراف واقعا کار مشکلی است.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: ناجا چون مداوم با مردم در ارتباط است، در حوزه فهم مسائل اجتماعی و امنیت عمومی، بیش از سایر نیروهای مسلح فهم امنیتی دارد و تغییر ذائقه‌های سیاسی و وضعیت اقتصادی مردم را به خوبی درک می‌کند.

صفوی ادامه داد: پیش‌بینی مسائل آینده برای ناجا در حوزه‌های مختلف و اشراف اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است و در اشراف اطلاعاتی خصوصا در بخش مرزها استفاده از تکنولوژی‌های نوین به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر، در موضوع تخصصی اطلاعات، دستگاه‌های اطلاعاتی ما از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و ناجا  باید هماهنگی اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند گروه‌های تروریستی را به موقع شناسایی و قبل از آن‌که وارد عملیات شوند، مورد تهاجم قرار دهند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی‌های عملیاتی در کنار مولفه‌های سرعت و دقت اجرای عملیات‌ها گفت: حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند و ابتکار عمل در تعیین زمان و مکان ایجاد ناامنی در اختیار دشمن است و ناجا باید علاوه بر آن‌که به افزایش سرعت عمل و استفاده از بالگردها در مرزها و شهرها تاکید داشته باشد، همیشه در مراکز استان‌ها یک یگان آماده عملیات داشته باشد تا دچار غافلگیری نشود.

او افزود: ناجا باید برای هر نوع تهدید و سناریوهای مختلف، طرح‌های لازم و عملیاتی مناسب را پیش‌بینی کنند.

صفوی در ادامه به تشریح و تحلیل حوادث و رویدادهای بین‌الملل پرداخت و با تاکید بر سرعت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌گیری و پاسخگویی مناسب به تهدیدات، خاطرنشان کرد: قدرت تصمیم‌گیری و پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران، قدرتی سریع و تعیین‌کننده است و حمله موشکی روزهای گذشته به مواضع تروریست‌های داعش، اقتدار و قدرت تصمیم‌گیری و واکنش جمهوری اسلامی ایران را نمایش داد و این واکنش برای دشمنان آمریکایی و برخی کشورهای منطقه که فکر می‌کنند اگر به ایران حمله‌ای کنند، تجاوز آن‌ها بدون پاسخ خواهد ماند، دارای پیام روشنی است.

او با توضیح تاثیر شرایط امنیتی کشور و اثرگذاری کمیت قدرت ملی در تحمیل جنگ هشت ساله به کشورمان یادآور شد: درست در زمانی که در کردستان ناامنی داشتیم و در داخل نیز منافقین ایجاد ناامنی می‌کردند و تنش‌های سیاسی در فضای جامعه حاکم شد، جنگ تحمیلی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل گردید و امروز نیز اگر امنیت داخلی تضعیف شود یا تنش‌های سیاسی در فضای عمومی جامعه حاکم شود، زمینه تضعیف کشور و تهاجم دشمنان فراهم می‌گردد. اگر دشمنان ما احساس کنند عوامل قدرت ملی در داخل تضعیف شده است، آن‌وقت دشمنان به فکر دست درازی به منافع ملی کشور خواهند افتاد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان ابراز داشت: دوقطبی‌سازی در داخل خصوصا وجود دو گفتمان متفاوت در کشور، خطرات و صدمات جبران‌ناپذیری به بدنه کشور وارد می‌کند و دشمنان خارجی به خوبی این تفاوت‌ها را رصد و پالس‌های لازم را دریافت می‌کنند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان